Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@23:39:16 GMT

گلخانه‌های رو به افول را دریابیم

تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۱۶۰۰۴

گلخانه‌های رو به افول را دریابیم

این گلخانه‌ها در گذشته‌های نه چندان دور، اغلب خارج از بافت‌های مسکونی قرار داشته و بیشتر در باغ‌های اطراف شهر متمرکز بوده‌اند، اما در سال‌های اخیر با رشد و توسعه شهر و افزایش محدوده‌های شهری که ساخت‌وسازها در مناطق حاشیه‌ای شهر طبعاً به آن دامن زده است، بافت‌های مسکونی به سمت باغ‌های اطراف شهر پیشروی کرده و بسیاری از این باغ‌ها را در خود هضم و بقیه را با شرایط تازه، تغییر کاربری و در نهایت، از بین رفتن ماهیت باغ‌ها مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال منطقه ۱۴، به‌دلیل داشتن زمین‌های حاصلخیز هنوز هم پیشه گلخانه‌داری رونق دارد. هرچند فعالان این صنف معتقدند شغل گلخانه‌داری به مرور در حال افول است و اگر حمایت‌های جدی از این شغل نشود، در آینده نزدیک به مرور از بین خواهد رفت.

در حال حاضر، گلخانه‌های منطقه ۱۴ بیشتر در محدوده نواحی ۱، ۲ و ۴ قرار دارند. تاریخچه اغلب آنها به بیش از ۵۰ سال پیش برمی‌گردد. بیشتر این گلخانه‌ها به دلیل قدمت نسبتاً طولانی فرسوده شده‌اند و از سوی دیگر در اغلب این گلخانه‌ها کاشت و برداشت گل به روش سنتی انجام می‌شود. برای ادامه فعالیت این گلخانه‌ها نیاز به تغییر و تحولات جدی در بخش‌های مختلف این صنف است تا مطابق با استانداردهای روز به فعالیت خود ادامه دهند. صاحبان برخی از این گلخانه‌ها حاضر به سرمایه‌گذاری در این زمینه نیستند. از درآمد کم تولید گل دلخورند و بیشتر آنها تمایل به تغییر کاربری دارند اما بر اساس قوانین شهرداری، تغییر کاربری شرایطی را می‌خواهد که اغلب این گلخانه‌ها ندارند. به نظر می‌رسد با اجرای طرح‌های حمایتی مسئولان از گلخانه‌های فعال در این بخش از شهر و اقدام صاحبان این گلخانه‌ها برای نوسازی و تجهیز این مکان‌ها، می‌توان به ادامه فعالیت این صنف در این بخش از شهر و همچنین شکل‌گیری یک بورس جدید امیدوار بود که نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال در منطقه خواهد داشت.

کد خبر 457009 برچسب‌ها همشهری محله منطقه ۱۴

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله منطقه ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مکان دقیق مثلث برمودای ایران
  • سرلشکر باقری: وضعیت منطقه قبل و بعد از «وعده صادق» تغییر کرده است
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است
  • لرستان بارانی می‌شود
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • بلینکن در ریاض ادعای ضدایرانی کرد
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟