Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی در گفتگو با خبرنگار مهر جزئیات آماری پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) پذیرفته شده اند را به تفکیک دوره و گروه آزمایشی اعلام کرد.

وی افزود: نتایج نهایی متقاضیان رشته های بدون کنکور پس از ثبت نام و انتخاب رشته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و در نهایت ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی تعداد ۲۴ هزار و ۲۱۹ نفر در دوره روزانه، تعداد ۱۱ هزار و ۲۰۵ نفر در دوره شبانه، تعداد ۱۳۹ هزار و ۳۸۲ نفر در پیام نور، تعداد ۶۶ هزار و ۶۱۹ نفر در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، تعداد ۱ هزار و ۲۱۳ نفر در پردیس خودگردان دانشگاهها، تعداد ۱ هزار و ۹۵۱ نفر در دوره های مجازی دولتی، تعداد ۲ هزار و ۸۲۷ نفر در دوره های مجازی غیردولتی پذیرفته شده اند.

جدول آماری پذیرفته شدگان بدون کنکور پذیرش مهرماه سال ۹۸

دوره روزانه شبانه پیام نور غیرانتفاعی پردیس خودگردان مجازی دولتی مجازی غیردولتی ۲۴ هزار و ۲۱۹ نفر ۱۱ هزار و ۲۰۵ نفر ۱۳۹ هزار و ۳۸۲ نفر ۶۶ هزار و ۶۱۹ نفر ۱ هزار و ۲۱۳ نفر ۱ هزار و ۹۵۱ نفر ۲ هزار و ۸۲۷ نفر گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی علوم تجربی علوم انسانی هنر زبان های خارجی ۵۸ هزار و ۶۴۱ نفر ۳۰ هزار و ۱۹۰ نفر ۱۳۷ هزار و ۳۱۸ نفر ۸ هزار و ۲۴۴ نفر ۱۳ هزار و ۲۳ نفر

وی یادآور شد: از تعداد ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی تعداد ۵۸ هزار و ۶۴۱ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، تعداد ۳۰ هزار و ۱۹۰ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی، تعداد ۱۳۷ هزار و ۳۱۸ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۸ هزار و ۲۴۴ نفر در گروه آزمایشی هنر و تعداد ۱۳ هزار و ۲۳ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی پذیرفته شده اند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: از میان ۲۴۷ هزار و ۴۱۶ نفر پذیرفته شده نهایی در رشته های بدون کنکور تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۷۱ نفر معادل ۵۶.۹۰ درصد پذیرفته شدگان زن هستند و تعداد ۱۰۶ هزار و ۶۴۵ نفر معادل ۴۳.۱۰ درصد پذیرفته شدگان مرد هستند.

کد خبر 4734923

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین توکلی پذیرش بدون آزمون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سازمان سنجش دانشگاه های ایران دانشگاه آزاد اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی تکمیل ظرفیت اربعین 98 سازمان سنجش دانشگاه پیام نور وزارت بهداشت دانشگاه تهران آموزش پزشکی دانشگاه های ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند.

هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.

وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.

نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.

هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228465 برچسب‌ها کنکور سراسری

دیگر خبرها

  • رقابت ۴۵۰۳۰ داوطلب کرمانی در کنکور سراسری
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • آغاز ماراتن کنکور داوطلبان رشته علوم تجربی در قم
  • رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در رشته علوم تجربی
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد