Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس:روزنامه لبنانی «الأخبار» در دومین قسمت از گزارش‌های جدید «سعودی لیکس» که موضوع آن افشای طرح پیشنهادی ریاض به آمریکا برای براندازی سه ساله در ایران (از سال ۲۰۱۷- ۱۳۹۶) است، از دو طرح سعودی برای ایجاد آشوب در داخل ایران خبر داد.

طرح عربستان سعودی علیه ایران بخشی از طرح کلی «چارچوب شراکت راهبردی قرن بیست و یکم بین ایالات متحده و پادشاهی عربی سعودی» است که ریاض در ژوئن ۲۰۱۷ (بهار ۱۳۹۶) که ترامپ به عربستان سفر کرد، آن را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الأخبار نوشت: ما انتشار بخش‌های مختلف سند به دست آمده را که مشاوران محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی آماده کرده‌اند، در این قسمت ادامه می‌دهیم. بررسی این سند نشان می‌دهد که ریاض چه طرح‌هایی و ابزار‌هایی برای آغاز جنگ در سطوح مختلف علیه تهران داشته است. سعودی‌ها طرح‌های ضد ایرانی را در اوایل سال ۲۰۱۷ (زمستان ۱۳۹۵) به تیم دونالد ترامپ ارائه کرده تا آن را بررسی و تلاش‌های سعودی-آمریکایی را با هدف توسعه این طرح‌ها هماهنگ کنند تا محاصره ایران را تشدید و آن را منزوی و حکومتش را ساقط کنند.

طبق گزارش، در مقدمه سند سعودی آمده است که «تلاش مشترک دو کشور (عربستان و آمریکا) برای تحقق بیشترین حد ممکن از این طرح‌ها، مقابله با سیاست‌های ایران را تسریع می‌کند». سند، شامل دو طرح موازی است که رژیم سعودی برای تقابل با سیاست‌های ایران تدوین کرده و دو نام نمادین برای آن انتخاب شده است: «نمرود» و «عنکبوت». هدف از این دو طرح، «بی‌ثبات کردن داخل ایران تا پایین‌ترین حد ممکن، تلاش برای مطیع کردن رژیم ایران به طوری که در بالاترین حد ممکن در خدمت منافع پادشاهی عربی سعودی و ایالات متحده آمریکا باشد».

 


گزارش الاخبار از طرح عنکبوت و نمرود


طرح عنکبوت

هدف طرح عنکبوت، استفاده از توانمندی جنگ نرم برای بی‌ثبات‌سازی داخل ایران طی مدتی است که سقف آن سه سال ذکر شده است. از جمله ابزار پیشنهاد شده در آن، آغاز جنگ‌های سیاسی، اقتصادی، مالی، سایبری، رسانه‌ای، روانی و حقوقی علیه ایران است که هدف همه آن، تغییر نظام حکومت در تهران است به طوری که طبق سند سعودی، حکومت ایران به دولتی تبدیل شود که «دیگر از تروریسم حمایت نکند، ثبات کشور‌های همسایه را تهدید نکند و برای توسعه توانایی توانمندی نظامی اتمی هم تلاش نکند».

این سه مورد دقیقاً خواسته‌هایی است که عادل الجبیر همین امروز (چهارشنبه دهم مهر) در رشته توییتی اعلام کرد و در توییت سوم نوشت: موضع عربستان سعودی را تکرار می‌کنم شاید [سران ایران]آن را شنیدند: حمایت از تروریسم را متوقف کنید. سیاست آشوب و ویرانگری را ترک کنید و دست از دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی بردارید. توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و برنامه موشک‌های بالستیک را کنار بگذارید و مثل کشوری عادی رفتار کنید نه قانون‌شکن و حامی تروریسم».

 


توییت سوم الجبیر از رشته توییت او و تطابق آن با سند فاش شده


الاخبار ادامه داد: کار در طرح عنکبوت بر اساس دو مسیر موازی است. اول اینکه مدتش سه سال است طبق برنامه‌ریزان سعودی و هدفش در میان‌مدت بی‌ثبات در داخل ایران و تغییر نظام در بلندمدت است. مسیر دوم، کوتاه مدت است که سقف آن دوازده ماه تعیین شده است. هدف از آن -آنطور که در سند آمده- «ارسال پیام به سران رژیم ایران است مبنی بر اینکه تاوان دخالت‌هایشان در منطقه را خواهند داد و طرف مقابل [آنها]قدرت بازدارندگی دارد».

به گزارش فارس، مرور مواضع سران سعودی طی دو سال گذشته، مؤید محتوای این سند است که روزنامه الاخبار تشریح کرده است. رسانه‌های بین‌المللی مثل الجزیره یا وال‌استریت ژورنال و برخی دیگر طی روز‌های اخیر، گزارش کرده‌اند که پس از اتفاقات ماه‌های گذشته، لحن عربستان درباره ایران تغییر کرده و در حالی که پیشتر از انتقال جنگ به داخل ایران سخن گفته بود، اکنون تأکید می‌کند که دنبال جنگ نیست و دیپلماسی و گفتگو را ترجیح می‌دهد.

الاخبار ادامه داد: این سند راهبردی سعودی، طرح عنکبوت و مراحل آن را دو امر اساسی ذکر می‌کند که اولی «فشار اقتصادی بر مردم ایران» است و دوم «فشار سیاسی بر رژیم ایران» است.

در حال تکمیل...

منبع: فردا

کلیدواژه: طرح سعودی نمرود عنکبوت براندازی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۱۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش اسپیس، آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

 به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است. 

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان