Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالفقاری از عدم ارایه کاپوتاژ از ۱۶ مهر خبر داد و گفت: خدمات رسمی به زائران اربعین از هفته آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «حسین ذوالفقاری» در نشست ستاد مرکزی اربعین گفت: تاکنون یک میلیون و 600 هزار نفر برای شرکت در مراسم اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند. ستاد مرکزی اربعین برای راحت سفر کردن زائران فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر فردی می تواند ایده بهتری در برگزاری مراسم اربعین ارایه دهد، دعوت می کنیم تا به ما کمک کند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: با نزدیک شدن به روز اربعین تعامل میان مردم ایران و عراق بیشتر می شود و باید مراقب چگونگی خدمات دهی باشیم و قبل از مطرح کردن هرگونه سوالی در فضای مجازی و ذهن مردم تلاش می کنیم تا سفری آسان برای مردم فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه زیرساخت های خوبی در سه مرز کشور برای تردد زائران مد نظر قرار گرفته است، گفت: حج و زیارت، وزارت بهداشت و هلال احمر نیازمند جلسه اختصاصی برای هماهنگی بیشتر هستند. در مورد کاپوتاژ نیز تصمیماتی بر مبنای منافع عمومی اتخاذ شده است.

 

وی تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار اتوبوس کاپوتاژ کردند و بخش عمده ای از ناوگان حمل و نقل در داخل خاک عراق زمین گیر شد. امسال فقط 400 دستگاه برای کاپوتاژ در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه 12 هزار اتوبوس در داخل خاک کشور جابجایی مسافران را بر عهده دارند، ادامه داد: 9 هزار اتوبوس برای انتقال زائران از مرزها در نظر گرفته شده است که به این تعداد 250 دستگاه سپاه در خاک عراق افزوده است. شهرداری نیز برای جابجایی زائران دو هزار دستگاه اختصاص داده است. نحوه مدیریت باید به گونه ای باشد که شاهد حداکثر خدمات دهی باشیم.

 

وی در مورد دلایل ثبت نام در سامانه سماح توسط زائران خاطرنشان کرد: این سامانه به امکان پاسخگویی بهتر را می دهد. از سوی دیگر گم شدگان و آمار ورود و خروج افراد به درستی مشخص می شود.

 

وی در مورد تاریخ ارایه خدمات کاپوتاژ گفت: از 16 مهر تا پایان مهر ماه هیچ کاپوتاژی به کشور عراق انجام نمی شود و زائران را تشویق می کنیم تا مرز با ماشین شخصی خود حرکت کند.

 

وی در مورد صدور گذرنامه گفت: اگر فردی موفق به صدور گذرنامه نشده است، می تواند با گرفتن برگه گذرنامه به خاک کشور عراق تردد کند.

 

وی در مورد موضوع حمل و نقل نیز با کشور عراق اظهار کرد: کمیته مرکزی حمل و نقل در ستاد اربعین باید با طرف عراقی در مورد تردد خودروها هماهنگی های لازم را به عمل آورد. همچنین ما به طرف عراقی اعلام کردیم که هماهنگی های لازم با طرف مقابل را در مرزبانی بر عهده بگیرد.

 

وی گفت: مشکلاتی که ما در سال گذشته داشتیم از نظر بیمارستان، درمان سرپایی، فوت عادی و ... را رفع کردیم و امسال تلاش کردیم تا خدمات کاملی را از بیمه دریافت می کنیم از بیمه می خواهیم این خدمات را از طریق رسانه ها منتشر کند. ما امسال تلاش کردیم حداکثر خدمات را با حداقل بیمه به زائران ارایه دهیم. مبلغ بیمه زائران نسبت به سایر ایام سال 14 هزار تومان کاهش یافته است.

 

وی گفت: همچنین برای جلوگیری از هرگونه تخلف در نرخ ها و کرایه ها لازم است کمیته حمل و نقل بر روی نرخ تردد نظارت کند تا مردم شاهد تخلف در نرخ ها نباشند و از نرخی که حمل و نقل اعلام می کند، اضافه تر پرداخت نکنند. 

 

وی با بیان اینکه از هفته بعد خدمات دهی رسمی به زائران اربعین آغاز می شود، گفت: زمینه سازی و فضای منفی برای ایجاد کدورت میان مردم ایران و عراق در آستانه سفر اربعین توسط برخی افراد شکل می گیرد که روز گذشته رسانه ها اعلام کردند کنسولگری عراق در مشهد بسته شد که چنین موضوعی صحت ندارد. این موضوع درگیری ای بود که قرار شد نیروی انتظامی در مشهد سرکنسولگری عراق را توجیه کند و ما هم توضیح به وزارت عراق بدهیم تا در جریان حقیقت امر قرار بگیرند.

 

ذوالفقاری اظهار کرد: تا زمانی که زائران به خاک عراق اعزام نشده اند، آموزش های لازم را به آنها ارایه دهیم. پس از اعزام آنها زائران از حیطه آموزش ما خارج می شوند. همچنین رسانه ها نیز دقت کنند تا زمانی که صحت و سقم خبری تایید نشده است، از انعکاس آن بپرهیزند.

 

وی از معرفی نمایندگان ستاد اربعین توسط استان ها خبر داد و گفت: نمایندگان خود را در استان ها در ستاد اربعین معرفی کنید و اسامی آنها را به ستاد مرکزی اطلاع دهید.

 

ذوالفقاری همچنین در مورد مشکل موکب داران در تردد بیش از یک بار به خاک عراق اظهار کرد: این مشکل هنوز برطرف نشده است و ممکن است موکب داران برای جانمایی و یا نقل و انتقال امکانات مورد نیاز خود بیش از یک بار به خاک عراق مراجعه کنند. باید کمیته اسکان با طرف عراقی در مورد ورود و خروج موکب داران هماهنگی های لازم را به عمل آورد تا مشکلات موکب داران حل شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مسئولان ستادهای اربعین در استان ها کوتاه ترین راه ممکن را برای حل مشکلات خود انتخاب کنند./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته دفاع مقدس خبرگزاری شبستان کانون های مساجد روزنامه حسین ذوالفقاری زائران اربعین حسینی اربعین حسینی ذوالفقاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۰۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری ظهر شنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶۵ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استان معین ایلام در بحث ستاد اربعین است، افزود: استان مرکزی در مسیر تردد بسیاری از استان‌ها و میزبان زائران در کریدور شمال به جنوب قرار دارد از این رو باید از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین بهره گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ملاحظات امنیتی در اربعین امسال تصریح کرد: در این شرایط تشکیل مواکب در مسیر ترددی زائران در استان، مرز مهران و عراق باید براساس نیاز سنجی و جانمایی ستاد اربعین و ستاد عتبات عالیات این استان صورت پذیرد.

نظری ادامه داد: مجموعه‌هایی که قصد راه اندازی مواکب را دارند باید از طریق ستاد اربعین این مهم را پیگیری کنند و مکان موکب را در مکان اعلامی از سوی ستاد قرار دهند.

وی تاکید کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی به هیچ وجه نباید بدون هماهنگی به مطالبات موکب‌ها در خصوص تأمین نیاز مواد غذایی پاسخ دهد.

رئیس ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: امسال باید ستاد اربعین به بهترین شکل مدیریت شود و شرایطی در پیاده روی اربعین حسینی فراهم شود که تنها دغدغه افراد زیارت باشد که در این راستا باید تمام ظرفیت استان و دستگاه‌های اجرایی بکارگیری شود.

نظری عنوان کرد: با توجه به اقدامات خوب صورت گرفته در سال گذشته، ستاد اربعین استان در بین ستاد اربعین کشور حائز رتبه برتر شد که می‌طلبد اقدامات انجام شده سال گذشته، به عنوان پایه و اساس مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تلاش بر این است که اعزام زائران به عتبات عالیات از مبدا استان مرکزی به صورت ریلی انجام شود.

وی تاکید کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید هر چه سریع‌تر ستاد اربعین را تشکیل داده و اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نیز جلساتی را با حضور نمایندگانی از صنایع و ستاد اربعین تشکیل دهد.

کد خبر 6090195

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟