Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تفاهم نامه همکاری ایجاد نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به امضای پیمان صالحی معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و محمدعلی طالبی استاندار یزد رسید.

این مرکز به عنوان نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته در استان یزد راه‌اندازی خواهد شد و هدف از تاسیس آن، بسترسازی برای کاربردی کردن نوآوری و فناوری در صنعت نساجی و شناسایی و تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه کاربردی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به بسترسازی برای بازارسازی و توسعه بازار محصولات حوزه صنعت نساجی و حمایت از شکل‌گیری ایده‌های نو و ارائه خدمات فنی و تخصصی به مخاطبان اشاره کرد.

نخستین مرکز نوآوری تخصصی نساجی و صنایع وابسته به آن با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری یزد، انجمن نساجی، اداره کل آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در فضایی به مساحت حدود یک هزار و 700 متر مربع در محل هنرستان نساجی شهید ابراهیمی استان یزد راه‌اندازی می‌شود. مفاد تفاهم‌نامه و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرایی شدن آن در قالب کارگروهی مشترک، متشکل از نمایندگان طرفین تفاهم‌نامه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

169 / 336 زیست بوم نوآوری صنعت نساجی استان یزد مرکز نوآوری نیروی انسانی فناوری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست بوم نوآوری صنعت نساجی استان یزد مرکز نوآوری نیروی انسانی فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۱۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات

مهران فاطمی استاندار یزد درباره وضعیت صنعت فرش استان تصریح کرد: نابود شدن صنعت فرش قصه پرغصه‌ای است و باید همکاران دفتر اقتصادی و انجمن فرش این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به نگاه استان مبنی بر حرکت به سمت دانش بنیان و توسعه نساجی گفت: ما محدود کردن صنایع آلاینده پرآبخواه در استان را در پیش گرفتیم و در محور مهریز ـ عقدا کاهش هزار و ۸۰۰ مجوز را انجام دادیم.

فاطمی، در خصوص تامین مالی واحد‌های نساجی اظهار داشت: از تسهیلات سفر رئیس جمهور به یزد، هزار میلیارد تومان به نوسازی نساجی اختصاص یافته و امسال هم ۳۰ درصد تسهیلات تبصره‌ای به بخش نساجی اختصاص می‌دهیم.

استاندار همچنین خاطرنشان ساخت که ساختمان مرکز نوآوری نساجی برای تربیت نیروی انسانی ماهر را تامین می‌کنیم و تجهیز آن برعهده بخش خصوصی است تا در اول مهرماه آماده باشد.

فاطمی در خصوص راه اندازی دهکده نساجی هم گفت: این دهکده با مشکلات قانونی مواجه است و همچنین به ۱۰ هکتار زمین نیاز دارد. جانمایی زمین را مشخص کنید تا زمین در اولین فرصت تامین شود.

وی با اشاره به سابقه پنج دهه استفاده استان از معادن افزود: این در حالی است که قدمت نساجی ما به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد، ولی با وجود داشتن نخبه و دانشگاه و فناوری همچنان واردکننده ماشین آلات نساجی و معدن هستیم که باید در این خصوص تدبیری اندیشید.

گرجی مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت هم در این نشست موضوع پارچه را دغدغه اصلی حوزه کاری خود دانست و گفت: بخشی از واردات پارچه به صورت قاچاق انجام می‌شود و در این خصوص سال گذشته اقدامات را شروع کردیم و باید در قالب یک کارگروه به راه حل اجرایی رسید.

در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی مسائل و مشکلات صنعت نساجی یزد نیز افزایش واردات صنایع نساجی، کمبود منابع ارزی، دو نرخی بودن ارز برای صنعت نساجی و تبدیل تولیدکنندگان نساجی به وارد کننده مطرح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر
  • گزارش تصویری | تشییع شهید گمنام در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر آرام گرفت
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • تار و پود‌های صنعت فرش یزد در گره مشکلات