Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:09:29 GMT

۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به نوسازی وتخریب دارند

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۲۷۹۱۲

۳۰ درصد مدارس کشور نیاز به نوسازی وتخریب دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهر الله رخشانی مهر صبح امروز در آئین بهره برداری از تعدادی فضای آموزشی خوزستان به صورت ویدئوکنفرانسی در خوزستان اظهار کرد: از سال ۱۳۰۷ جامعه خیران مدرسه ساز بنیان گذاری شد و امروز شاهد ثمره آن در بخش های مختلف از جمله ساخت حدود ۳۰ درصد مدارس کشور در قالب بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خبر داد: در سال ۹۶ تعهدات خیران ۸۰۰ میلیارد، در سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و امسال به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه البته دولت هم تلاش کرده که سهم خود را در پروژه های مشارکتی خیران به خوبی ادا کند، تصریح کرد: از سال ۹۶ تا ۹۸ به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ردیف اعتبار دولتی برای اجرایی شدن پروژه های مشارکتی بود؛ خوشبختانه در سال ۹۵ میزان تخصیص ردیف دولتی این پروژه ها ۱۰۰ درصد، سال گذشته ۱۱۰ درصد و در سال جاری نیز ۱۰۰ درصد بود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه امروز ۳۰ درصد مدارس کشور به تخریب، بازسازی و نوسازی نیاز دارند، بیان کرد: ۷۰ درصد مدارس غیر مقاوم و ۳۰ درصد مدارس هم تخریبی هستند؛ بیشترین مدارس تخریبی در تهران، خراسان رضوی، گیلان، خوزستان و سیستان و بلوچستان و همچنین بیشترین مدارس نیازمند مقام سازی در استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، فارس و خوزستان قرار دارند.

رخشانی مهر یادآور شد: استان خوزستان در حوزه میانگین سرانه فضای دانش آموزی نیز زیر خط میانگین است ولی برای رسیدن به استاندارد ملی طی سال های اخیر تلاش های بسیاری صورت گرفته است؛ در سال ۱۳۹۵ از محل اعتبارات ملی هشت میلیارد تومان به اختصاص داده شده بود که این رقم در سال ۹۶ به ۱۸ میلیارد، سال گذشته به ۱۰۷ میلیارد و امسال نیز به ۱۰۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به اختصاص اعتباری مضاف بر بودجه سنواتی به خوزستان بیان کرد: تعهد خیران مدرسه ساز خوزستانی در سال ۹۵ به میزان ۸۷، در سال ۹۶ نیز ۹۸ میلیارد، سال گذشته ۱۳۰ میلیارد و در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در پایان با اشاره به آسیب سیل به ۱۱۳ مدرسه در خوزستان گفت: با اعتبارات ملی، استانی، خیران و وزارت نفت از بحران سیل در مدارس و فضاهای آموزشی خوزستان عبور کردیم.

کد خبر 4735746

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی مدارس اربعین 98 هفته دفاع مقدس اربعین حسینی بوشهر قزوین شیراز گردشگری گرگان اجلاس جاده ابریشم بیرجند شهرکرد دفاع مقدس جنگ تحمیلی آتش نشانی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۲۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: جهاد مدرسه سازی در دولت سیزدهم با قدرت، سرعت و با کیفیت ادامه دارد.

پیام صدقی، ۸ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بر اهمیت مشارکت در امر مدرسه سازی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های بزرگی در استان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای امر مدرسه سازی استفاده کرد. 

صدقی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جزو اولویتهاست، گفت: هویت بخشی به مدرسه و معماری مدارس، ساماندهی املاک مازاد و ساخت مجتمع‌های بزرگ با رویکرد محله محور در استان در دستور کار است. 

قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق نوسازی، توسعه و تجهیز استان نیز گفت: با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات امسال، مدارس نیمه تمام تکمیل و مدارس جدید ساخته خواهد شد. 

وی با بیان اینکه جبران کمبود سرانه فضای آموزشی در استان باید در اولویت باشد، افزود: اولویت دولت تکمیل هنرستانهاست لذا با جذب اعتبارات و تکمیل هنرستانها و ۸ پروژه نیمه تمام گام موثری در توسعه فضاهای آموزشی استان می توان برداشت. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • ۸۰۰۰هکتار از نخلستان‌های استان بوشهر بهسازی می شود
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب