Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@23:07:21 GMT

شناسایی یک مورد بیماری هاری دام در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۱۶۱۲

شناسایی یک مورد بیماری هاری دام در اصفهان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طی یک سال گذشته تنها یک مورد بیماری هاری در دام در بخش مراقبت فعال شناسایی شد.

به گزارش ایسنا، وحید مقدس امروز (پنج شنبه) در نشت خبری به مناسبت هفته ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران در اصفهان، اظهار کرد: در بحث بیماری های دامی نمی توانیم نسبت به بیماری دیگر مناطق دنیا بی تفاوت عبور کنیم، زیرا بیماری ها چه انسانی و چه دامی، مرز نمی‌شناسند و این موضوع ضرورت مدیریت بر بیماری های عفونی را دوچندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیش از ۸۰۰ بیماری عفونی دام تشخیص داده شده که حدود ۱۸ بیماری عفونی دام تهدید کننده است و نیازمند مدیریت بهداشت به منظور پیشگیری و کنترل است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه در اداره کل دامپزشکی اصفهان انواع بیماری های عفونی مشترک و غیرمشترک دام بررسی می شود، تصریح کرد: بیماری های عفونی دامی به دو صورت فعال و غیرفعال مراقبت می شوند. در بخش مراقبت های فعال، فعالانه برای پیدا کردن بیماری به سراغ جمعیت دامی می رویم و با نمونه گیری بیماری را تشخیص می دهیم، اما در بخش مراقبت غیرفعال در صورت بروز بیماری به کنترل و ریشه کن کردن بیماری اقدام می کنیم.

مقدس گفت: در یک سال گذشته ۱۴میلیون نوبت واکسیناسیون در استان انجام شده که شاخص ترین آن مربوط به بیماری تب برفکی است، همچنین واکسیناسیون بیماری های مشترک مانند هاری و سیاه زخم، بیماری های کلستریدیایی و لامپی اکسین، آبله گوسفند و بز و ... از جمله واکسیناسون های انجام شده استان است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش مراقبت فعال انجام شده در این مدت زمان، بیشترین مورد مربوط به خونگیری تب مالت و پس از آن به ترتیب مربوط به تست سل، تست مالئین مشمشه، آزمایش‌های هاری، تب برفکی و شاربن در بحث بیماریابی است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: در نهایت تعداد ۱۸۲ مورد بیماری مثبت در مراقبت های فعال شناسایی شد که ۸۲ مورد مربوط به تب مالت، ۷۷ مورد سل، ۲۱ مورد لامپی اکسین است، همچنین بیماری های هاری و مشمشه نیز هرکدام یک مورد شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه بیماری هاری مهلک ترین بیماری مشترک انسان و دام است که هیچ درمانی در انسان ندارد و موجب مرگ می شود، گفت: خوشبختانه طی یک سال گذشته تنها یک مورد بیماری هاری در دام در بخش مراقبت فعال شناسایی شد.

مقدش افزود: سال گذشته ۲۹۹ مورد در مراقبت های غیرفعال شناسایی شد که ۵۱ مورد مربوط به تب برفکی و ۳۱ مورد مربوط به بیماری هاری بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اصفهان بیماری هاری دامپزشكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد

سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم" فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد. - اخبار بازار -

رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ضمن حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه IRAN EXPO2024 و بازدید از دستاوردهای این مجتمع بزرگ صنعتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری تحت عنوان" جهش تولید با مشارکت مردم"  فعال سازی معادن کوچک مقیاس از جمله برنامه های سال جدید است که در اشتغال بخش معدن نیز بسیار تاثیرگذار می باشد.
وی ضمن افزود : فعال کردن بازار سرمایه نیز از جمله سایر اقدامات است تا از این طریق شرکت های بورسی بتوانند به بخش معدن ورود کنند البته این رویکرد سال گذشته با معدن جانجا محقق شد و امسال هم چنین برنامه هایی توسعه می یابد تا ظرفیت های معدنی کشور از طریق شرکت های بورسی فعال شده و سرمایه های خُرد وارد بخش معدن شوند.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت در ادامه به اهمیت تامین مواد اولیه برای رشد تولید محصولات ارزش افزا در ذوب آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت : رویکرد معدنی این مجتمع عظیم صنعتی در دوره جدید متفاوت و اثربخش است و سبب شده با حضور فعال در مزایده های معدنی کشور موفقیت های خوبی را در سال گذشته کسب نماید.
محتشمی پور تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید کوره بلند نیازمند نوع خاصی از مواد معدنی است و همچنین از یارانه انرژی هم برخوردار نیست ،در مقابل فولادی های دیگر با شرایط متفاوت تولید قرار دارند بنابراین ذوب آهن اصفهان کمبود مواد اولیه و سایر فولادی ها کمبود انرژی را تجربه می کنند.
وی اضافه کرد : معادن دولتی در قالب قراردادهای برداشت و فروش به صورت مداوم وارد مزایده می شوند و  انشاا... امسال هم با برگزاری مزایده چند معدنی که در اختیار ایمیدرو قرار دارد این روند ادامه می یابد که فرصت بسیار خوبی برای گسترش فعالیت های معدنی ذوب آهن اصفهان به شمار می رود.
معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت گفت : در طول سالیان متمادی واحدهای معدنی ذوب آهن اصفهان گرفته شد و حتی واحدهای صنعتی که می توانست برای این مجموعه ارزش آفرین باشد مانند بخش ورق از آن جدا شد و این موضوع محدودیت هایی را برای شرکت ایجاد کرده است.
وی در پاسخ به این سوال که علت صدور مجوزهای احداث واحدهای فولادی با وجود کمبود مواد اولیه برای شرکت های فعلی چیست، چنین گفت : در طی سال های 97 و 98 بر اساس سیاست های موجود از جایگاه دولت و حاکمیت در قیمت گذاری زنجیره فولاد مداخله هایی صورت گرفت و این رویکرد باعث شد جذابیت سرمایه گذاری در پایین دست افزایش یافت و لذا شرکت های بسیاری وارد این مقوله شدند و راهکار برطرف شدن این چالش، ادغام شرکت های فولادی بزرگ با یکدیگر و همین طور مجموعه های معدنی است تا اشکالات موجود در زنجیره فولاد برطرف شود و همچنین توان سرمایه گذاری شرکت ها نیز افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • سامانه بارشی بهاری چهارشنبه فعال می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • هوش مصنوعی آرتروز زانو را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد