Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@22:44:19 GMT

دربی نصف جهان تنور داغ جنگ استقلالی ها

تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۱۸۹۶

دربی نصف جهان تنور داغ جنگ استقلالی ها

دربی نصف جهان را می توان به تنوری داغ از جنگ استقلالی های سابق تشبیه کرد، جنگی که از نوروز پرحاشیه 98 استارت خورد تا به پاییز سرنوشت ساز کشیده شود.

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان در تمام سه دهه گذشته فوتبال باشگاهی ایران چه در لیگ آزادگان چه در لیگ برتر همواره وقتی نام شان بر زبان می آید ناخودآگاه ذهن اهالی فوتبال را به استقلال و اتفاقات داخل اردوی این تیم معطوف می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو چهره مطرح و پرحاشیه دو سه دهه گذشته آبی های پایتخت که دست سرنوشت آنها را به نصف جهان کشاند تا عصر فردا در دومین دربی متوالی این شهر مقابل هم قرار بگیرند.


این بار هم دست بر قضا شرایط به نحوی رقم خورده که برحساسیت های تقابل دو رقیب دیرینه در اصفهان افزوده شده است چون هم سپاهان برای ادامه صدرنشینی و یکه تازی به سه امتیاز نیاز مبرم دارد هم ذوب آهن برای شکست طلسم نبردن و رسیدن به آرامش در لیگ برتر چشم به برد در دربی دوخته است. قلعه نویی و منصوریان، استاد و شاگرد سابق که در مقطعی کنار هم برای استقلال توپ می زدند و روایت های بسیار زیادی از نحوه آشنایی شان به گوش می رسد فردا قصه دیگری در کتاب رویارویی خود خواهند نوشت، قصه ای که می تواند همچون آخرین تقابل شان حاشیه ها و اتفاقات زیادی داشته باشد.


ششمین روز از نوروز 98 سپاهان در شرایطی که در کورس قهرمانی نیاز مبرمی به امتیازات دربی نصف جهان داشت در هشتاد و پنجمین دقیقه بازی با گلی که ارسلان مطهری به ثمررساند تمام آن چه رشته بود، از دست داد تا امیرقلعه نویی امتیازات حساسی را در کورس با سایر مدعیان از دست بدهد. دربی نوروزی اصفهانی ها تنها دستخوش این نتیجه نبود چون هم در طول بازی هم بعد از آن جنگ باشگاه و مربیان شان برقوت خود باقی بود به خصوص برسرمسائل داوری و پنالتی های گرفته شده و سوخته در جریان بازی.

 


قلعه نویی که در تمام تقابل های خود با تیم های منصوریان فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است فردا در حالی دوباره میزبان تیم و شاگرد سابق خود خواهد بود که خوب می داند با حفظ یکه تازی تا قبل از وقفه دوباره لیگ گامی بلند برای بالابردن اعتماد به نفس در اردوی تیمش برخواهد داشت از همین رو شاگردان آماده این مربی در اندیشه چشیدن طعم شیرین برد مقابل رقیب دیرینه خود هستند. در مقابل منصوریان هم بعد از متوقف کردن استقلال در آن بازی پرحاشیه و دراماتیک این بار قصد وا دادن مقابل سپاهان پرستاره را ندارد درست مثل آخرین تقابل که تا ثانیه های پایانی برای فرار از شکست امیدوار ماند.
آخرین رویارویی رسمی قلعه نویی – منصوریان در قامت استاد و مربی با آغوش کشیدن همدیگر، ردو بدل کردن گل همین طور بگو و بخندهای همیشگی استارت خورد و در پایان با جنگ های لفظی و فریادهای کنار خط طولی با تساوی 1-1 به سود سایر مدعیان و نه اصفهانی ها به پایان رسید تا بعد از گذشت چندماه از روزهای نوروزی این بار در آغازین روزهای پائیزی همه نگاه ها دوباره به این جنگ دیدنی در نقش جهان دوخته شود، جنگی که برای بسیاری از تیم های بالا و پایین جدول هم اهمیتی دوچندان دارد.

 

فولادمبارکه سپاهان ذوب آهن اصفهان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولادمبارکه سپاهان ذوب آهن اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

تیم والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار حسن‌پور سفیر و دیگر اعضای سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند. گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه شنبه به ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 6091516

دیگر خبرها

  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • دانش‌آموزان نابغه ایرانی بر بام والیبال جهان ایستادند
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • کنایه سنگین یک استقلالی؛ رکورد پرسپولیس را در گینس ثبت کنید | سه بار کامبک خوردن کار هر تیمی نیست
  • درخشش گلر استقلالی مقابل ملی‌پوشان سپاهان
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • موفقیت وشوکاران سپاهان در چین