Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@23:20:23 GMT

تغييرات نرخ تورم در استان‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۹۵۴۹

تغييرات نرخ تورم در استان‌ها

خبرگزاری آریا- بالاترین نرخ تورم در 12 ماه منتهی به شهریور امسال در استان ها اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ایبنا، بالاترین نرخ تورم 12 ماهه منتهی به شهریورماه 1398 مربوط به چهار استان ایلام با 51.9 درصد، کردستان با 51.1 درصد، خراسان جنوبی با 50.3 درصد و چهارمحال و بختیاری با 50.3 درصد بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به درصد تغییرات شاخص قیمت کل کالا‌ها و خدمات مصرفی خانوار‌های کشور در شهریورماه پرداخته و نوشته است: نرخ تورم کل در 12 ماهه منتهی به شهریور 1398 برابر با 42.7 درصد بوده است.
بر این اساس، بالاترین تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌های ایلام با 46.2 درصد، لرستان با 43 درصد و خراسان جنوبی با 42 درصد بوده است. نرخ تورم نقطه به نقطه در این ماه برای استان تهران نیز 34.9 درصد محاسبه شده است.
با این حال پایین‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه به سه استان فارس، قم و همدان به ترتیب با 29.8 درصد، 31.1 درصد و 31.9 درصد تعلق گرفته است.
همچنین بالاترین تورم ماهانه در بین همه استان‌ها، مربوط به استان‌های قم، تهران و یزد به ترتیب با 1.7 درصد، 1.1 درصد و 0.9 درصد بوده است. این گزارش خاطرنشان کرده که پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه در شهریورماه به ترتیب برای کردستان منفی 1.6 درصد، زنجان منفی 1.1 درصد و بوشهر منفی یک درصد بوده است.
بالاترین نرخ تورم 12 ماهه نیز در شهریورماه امسال در چهار استان ایلام با 51.9 درصد، کردستان با 51.1 درصد، خراسان جنوبی با 50.3 درصد و چهارمحل و بختیاری با 50.3 درصد تجربه شده است. این نرخ برای استان تهران 42.8 درصد اعلام شده است.
پایین‌ترین نرخ تورم نیز در ماه مورد بررسی برای استان‌های قم با 36.3 درصد، کرمان با 37.9 درصد و فارس با 38 درصد گزارش شده است.
این گزارش همچنین بالاترین درصد تغییرات شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه 1398 را بررسی کرده است.
معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران بالاترین تورم نقطه به نقطه شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه 1398 را برای استان‌های ایلام، بوشهر و هرمزگان به ترتیب با 54.4 درصد، بوشهر 51.3 درصد و هرمزگان با 50 درصد اعلام کرده است. این رقم در این ماه برای استان تهران 46.2 درصد گزارش شده است.
از سوی دیگر پایین‌ترین شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه 1398 در استان‌های زنجان با 34.7 درصد، همدان با 37.2 درصد و آذربایجان غربی با 38.9 درصد بوده است.
بالاترین تورم ماهانه این شاخص نیز در استان‌های فارس با 1.3 درصد، سیستان و بلوچستان با 0.9 درصد و قم با 0.1 درصد بوده است. این رقم برای استان تهران منفی 1.4 درصد گزارش شده است.
همچنین پایین‌ترین نرخ تورم ماهانه شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه 1398 نیز در استان‌های کردستان با منفی 4.3 درصد، زنجان با منفی 3.3 درصد و بوشهر با منفی 3.2 درصد تجربه شده است.
براساس این گزارش بالاترین نرخ تورم 12 ماهه منتهی به شهریور 98 نیز برای شاخص قیمت خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در شهریورماه 1398 در سه استان بوشهر با 77.8 درصد، چهارمحال و بختیاری با 69.6 درصد و یزد با 66.9 درصد گزارش شده است. این شاخص برای استان تهران نیز 63 درصد گزارش شده است.
با این حال پایین‌ترین نرخ تورم 12 ماهه شاخص بالا نیز مربوط به استان‌های زنجان، کرمان و سمنان به ترتیب با 52.9 درصد، 58.5 درصد و 59.1 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تغییرات تورم استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه

یک اقتصاددان درباره روند نرخ تورم تا پایان سال توضیح داد.

به گزارش خبرآنلاین، احمد حاتمی یزدی، اقتصاددان در جواب این پرسش که نرخ تورم در سال جاری به نظر شما به هدف دولت یعنی بازگشت به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد نزدیک خواهد شد یا خیر؟ گفت: نه تنها امسال بلکه در سال آینده نیز به نظر من نرخ تورم بالاتر از ۴۰ درصد باقی خواهد ماند.

این مدیر اسبق بانکی عنوان کرد: جامعه در حال تغییر وضعیت است. طبقه متوسط تحت تاثیر سیاست‌های اشتباه اقتصادی در حال از بین رفتن است و در نتیجه این اتفاق جامعه به دو طبقه فقیر و بسیار ثروتمند تقسیم می‌شود.

وی تاکید کرد: در این جامعه طبیعتا توسعه‌ای رخ نمی‌دهد و فشار موجود بر بخش مولد نیز موید همین مدعاست.

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • جدیدترین قیمت رمزازها در جهان : ۸ ارديبهشت
  • برنت ۸۹ دلار و ۵۰ سنت شد
  • سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • روایت یک اقتصاددان از اتفاقی نگران‌کننده برای طبقه متوسط جامعه