Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@04:48:59 GMT

آهنگ رشد تقاضای نفت کند شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۹۷۹۱

آهنگ رشد تقاضای نفت کند شده است

خبرگزاری آریا - وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: رشد اقتصادی جهان به دلیل جنگ‌های تجاری و اعمال متقابل تعرفه‌ها که توسط آمریکا کلید خورده، کم شده و همین مسئله سبب شده است که مقدار تقاضا برای نفت خام هر روز کمتر شود.
به گزارش شانا به نقل از ایرنا، الکساندر نواک روز پنجشنبه (11 مهرماه) در حاشیه بیست و یکمین نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) در مسکو اظهار کرد: آهنگ رشد تقاضای نفت امسال نسبت به سال 2018 که روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه بود، کاهش یافته است و اکنون روزانه یک میلیون تا یک میلیون و 100 هزار بشکه برآورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: امسال در مقایسه با سال 2018 تحت تاثیر عوامل مختلف، تقاضای نفت مقدار قابل توجهی کاهش یافته است و رشد اقتصاد جهانی که در سال 2019 تاکنون حدود سه درصد بوده بر کاهش سطح تقاضای نفت تاثیر گذاشته است.
دلیلی برای تغییر سطح تولید نفت وجود ندارد
وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه در وضع بحرانی قرار نداریم که بخواهیم در نشست کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درباره آن تصمیم جدیدی بگیریم، گفت: تولیدکنندگان حاضر در توافقنامه همکاری کشورهای عضو و غیرعضو اوپک (OPEC PLUS) برای کاهش عرضه نفت، به دقت شرایط بازارهای جهانی نفت خام را زیر نظر دارند.
روسیه موافق قراردادهای بلندمدت گازی است
وزیر انرژی روسیه همچنین گفت: روسیه خواهان حفظ قراردادهای بلندمدت گاز وپیروی از اصل «Take or Pay» است.
وی افزود: برای تثبیت بازار گاز و قابل پیش‌بینی بودن آن و برای جذب سرمایه‌ها در بخش گاز به هیچ وجه نباید از تجربه آزمایش شده امضای قراردادهای درازمدت و استفاده از اصل «Take or Pay» صرف نظر کرد.
به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز سالانه یک بار گردهم می‌آیند، نشست‌های وزارتی این نهاد بین‌المللی هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود، بیستمین نشست وزارتی جی‌یی‌سی‌اف نوامبر 2018 در شهر «پورت آو اسپین» ترینیداد و توباگو برگزار شد.
کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، جمهوری اسلامی ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، امارات و ونزوئلا، ١٢ عضو اصلی جی‌یی‌سی‌اف هستند و آنگولا، جمهوری آذربایجان، عراق، قزاقستان، نروژ، عمان و پرو، به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز شرکت می‌کنند.
اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز 44 درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، 64 درصد از سهم انتقال گاز با خط لوله و 66 درصد از تجارت گاز طبیعی مایع شده (ال‌ان‌جی) را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه

در حالی که اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه آماده می‌شود اما تحریم‌های پیشنهادی احتمالا با مقاومت شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به‌ویژه کشورهایی که به شدت به انرژی روسیه وابسته هستند، مواجه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در اقدامی که می‌تواند چشم‌انداز انرژی اروپا را تغییر دهد، کمیسیون اروپا آماده است تحریم‌های جدیدی را علیه واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه پیشنهاد کند. اقدامات پیشنهادی شامل ممنوعیت صادرات مجدد در داخل اتحادیه اروپا و تحریم سه پروژه ال‌ان‌جی روسیه است. تصمیم کمیسیون اروپا در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده نسبت به وابستگی اروپا به انرژی روسیه، به‌ خصوص در پی نبرد جاری در اوکراین اتخاذ می‌شود.

اتحادیه اروپا در اوایل سال میلادی جاری، ممنوعیت واردات نفت روسیه از طریق دریا را اعمال کرد، اما تاکنون از انجام اقدامات مشابه علیه واردات ال‌ان‌جی خودداری کرده بود. با این حال، با افزایش واردات ال‌ان‌جی روسیه از آغاز جنگ اوکراین که حدود ۱۵ درصد از عرضه گاز اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهد، فشار بر بروکسل برای اقدام در این زمینه، افزایش یافته است.

هدف از ممنوعیت پیشنهادی حمل در داخل اتحادیه اروپا، جلوگیری از انتقال محموله های ال‌ان‌جی روسیه به مقاصد دیگر است. در حال حاضر بلژیک، فرانسه و اسپانیا، بزرگترین واردکنندگان ال‌ان‌جی روسیه هستند که بسیاری از این واردات مجددا به کشورهای دیگر از جمله چین صادر می‌شود. اتحادیه اروپا امیدوار است با اعمال محدودیت‌هایی بر حمل، اطمینان حاصل کند که ال‌ان‌جی روسیه به بازارهای خارج از اروپا راه پیدا نمی‌کند.

علاوه بر ممنوعیت انتقال ال‌ان‌جی روسیه، کمیسیون اروپا همچنین سرگرم بررسی تحریم‌هایی علیه سه پروژه روسیه آرکتیک ال‌ان‌جی ۲، اوسک لوگا و مورمانسک است. در حالی که جزئیات این تحریم‌ها، هنوز مورد بحث قرار نگرفته است، انتظار می رود پروژه هایی را هدف قرار دهند که هنوز عملیاتی نشده اند و تلاشهای روسیه برای گسترش صادرات ال‌ان‌جی  را پیچیده تر می‌کند.

اقدام کمیسیون اروپا، منعکس کننده نگرانی فزاینده در اتحادیه اروپا از وابستگی این بلوک به انرژی روسیه است. در شرایطی که تنشها بین روسیه و غرب هیچ نشانه ای از کاهش نشان نمی دهد، سیاست گذاران اروپایی به طور فزاینده، به دنبال راههایی برای کاهش وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه هستند. اتحادیه اروپا امیدوار است با هدف قرار دادن واردات ال‌ان‌جی روسیه، پیامی روشن به مسکو ارسال کند که اقداماتش در اوکراین بدون مجازات نخواهد ماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، با این حال، تحریم‌های پیشنهادی احتمالا با مقاومت شماری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به‌ویژه کشورهایی که به شدت به انرژی روسیه وابسته هستند، مواجه خواهد شد. اما با افزایش فشار بر بروکسل برای اقدام، احتمال زیادی دارد که چشم انداز انرژی اروپا در ماههای آینده، دچار تغییرات قابل توجهی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • پشت پرده حملات تروریستی در ایران و روسیه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه