Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛یک سناتور آمریکایی تاکید کرد، اطلاعات امنیتی موجود در اختیار اعضای کنگره کاملا نشان می‌دهد که ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی دست داشته است.

به گزارش خرداد، کریس مورفی، سناتور آمریکایی در مصاحبه با شبکه قطری الجزیره اظهارات اخیر بن سلمان را درباره قتل خاشقجی که در مصاحبه با برنامه "۶۰ دقیقه" شبکه سی‌بی‌اس آمریکا ایراد کرده بود، مضحک خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هنگامی که دیدم مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا چند روز پس از اطمینان از قتل خاشقجی برای دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی راهی ریاض می‌شود، به شدت ناراحت شدم. من هیچ شکی ندارم که عملیات قتل خاشقجی دست کم بدون اطلاع بن سلمان اتفاق نمی‌افتاد.

مورفی با بیان اینکه عربستان هنوز به سرنوشت جسد خاشقجی اذعان نکرده است، گفت: مطمئنا اعضای تیم ترور که این قتل را مرتکب شده، جسد را تکه تکه و آن را از کنسولگری عربستان در استانبول خارج کرده و می‌دانند این جسد کجاست. همچنین روسای آنها که روند این قتل وحشیانه را پیگیری کردند، از مکان جسد خبر دارند.

این سناتور آمریکایی قتل خاشقجی را مانند ترکه‌ای دانست که کمر عربستان را شکسته است.

وی تاکید کرد: آمریکا وظایف و مسئولیت‌هایی در مقابله با استبداد و سرکوبگری در سراسر جهان دارد و باید این مسئولیت آمریکا هنگامی که مستبد، شریک یا همپیمانی برای واشنگتن می‌شود دو چندان شود.

محمد بن سلمان در گفت‌وگو با "برنامه ۶۰ دقیقه" که از شبکه سی بی اس پخش می‌شود، گفته بود: قتل خاشقجی، جنایتی شنیع است و من آمر قتل نبودم اما مسؤولیت آن را به طور کامل به عنوان رهبری در عربستان به خصوص که قتل را افراد دولت عربستان انجام داده‌اند، می‌پذیرم. زمانی که جنایتی در حق شهروند سعودی از سوی مسؤولان دولتی انجام می‌گیرد من باید مسؤولیت را بپذیرم.

همچنین آگنس کالامار، گزارشگر ویژه سازمان ملل در اعدام‌های فراقانونی در این گزارش تاکید کرد: مدارک موثقی وجود دارند که باید درباره آنها از مسئولان عالی رتبه عربستان از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور تحقیق شود.
منبع:ایسنا
برچسب ها: سناتور آمریکایی ، بن سلمان ، خاشقجی

منبع: خرداد

کلیدواژه: سناتور آمریکایی بن سلمان خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن

به گزارش قدس آنلاین،  یک منبع امنیتی به خبرگزاری سبأ گفت که چندین جاسوس وابسته به یک یگان اطلاعاتی با عنوان یگان ۴۰۰ به ریاست عمار عفاش جاسوس تحت پیگرد دستگیر شده‌اند.

ماموریت جاسوس‌ها، جمع آوری اطلاعات و شناسایی مواضع متعلق به نیروهای مسلح یمن در ساحل غربی جمهوری یمن و دادن این اطلاعات به آمریکا و  اسرائیل به عنوان دشمنان یمن بوده است.

جاسوس‌های یگان ۴۰۰ اقدام به شناسایی و جمع آوری اطلاعات از اماکن شلیک موشک و پهپادی می‌کردند که رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده بود.

افراد  دستگیر شده به شناسایی مواضع شلیک موشک و پهپاد و مواضع قایقهای نیروهای مسلح و انتقال اطلاعات مورد نظر به اربابان خود می‌کردند.

مزدوران یگان ۴۰۰ با اطلاعاتی که به دشمنان آمریکایی و  انگلیسی دادند، باعث شهید و زخمی شدن شماری از مردم و وارد آمدن خسارتهای مادی شدند.

ماموریت ترور نیروهای مسلح و امنیتی و از کار انداختن تجهیزات و ادوات نیروهای مسلح یمن به این جاسوس‌ها واگذار شده بود.

دستگاههای امنیتی از هیچ تلاشی برای ایمن سازی جبهه داخلی و استحکام آن در برابر تلاشهای دشمنان آمریکایی و اسرائیلی برای رخنه به جامعه دریغ نخواهند کرد.

منبع امنیتی خاطر نشان کرد درباره خطر همکاری با دستگاههای اطلاعاتی دشمن که مجازات آن تا حد  اعدام می رسد، هشدار می دهیم.

رسانه های امنیتی امروز ساعت ۱۵(به وقت محلی) گوشه هایی از اعترافات جاسوسان دستگیر شده و اسامی برخی از سرکردگان یگان موسوم به یگان ۴۰۰ را در رسانه های ملی پخش خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه به دام افتاد
  • آمریکا این بار با اف ۱۵ های جدید جیب عربستان را خالی می‌کند
  • فروش نسخه‌های جدید اف-۱۵ آمریکایی به عربستان؟!
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق