Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش بهارلویی مدیر دفتر برنامه ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس اطلاعات هواشناسی و با توجه به وضعیت کنونی و حجم آب پشت سدها، رصد روزانه شرایط آب و هوایی در دفاتر ستادی و مرتبط و ثبت اطلاعات برخط و به هنگام در مرکز مانیتورینگ سد‌ها و رودخانه‌های استان و هماهنگی بخش‌های مربوطه این امید هست که حداقل تا چند ماه آینده سیلاب‌های متعارف احتمالی مهار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به تنظیم بودن آب سد‌ها متناسب با شرایط افزود: رصد روزانه و هفتگی سد‌ها و برنامه ریزی و تصمیم گیری‌های دقیق و به هنگام، همکاری بخش‌های مختلف سازمان آب و برق و همچنین اقدامات سازه‌ای و غیرسازه‌ای برای هدایت و مهار سیلاب‌ها و لایروبی قسمت انتهایی رودخانه‌ها که هم اکنون در دست اقدام است باعث می‌شود که شرایط برای مهار و کنترل سیلاب‌های احتمالی مطلوب‌تر گردد.

بهار لویی با اشاره به غیرقطعی و نسبی بودن شرایط و پیش بینی‌های هواشناسی و حالت دینامیک دبی رودخانه‌ها بیان کرد: نظر قطعی و ۱۰۰ درصدی در مورد وقوع سیلاب‌های نامتعارف نمی‌توان داد، همیشه اتفاقات تاحدی غیرقابل پیش بینی بوده و با خسارت همراه است، لیکن تمام تلاش‌ها بر این است تا سیلاب‌های متعارف و فصلی را مهار شوند و از بروز خسارات جلوگیری گردد و یا در اثر وقوع یک پدیده، تا حدودی این خسارات به حداقل برسند.

این مقام مسئول اظهار داشت: وضعیت کنونی سد‌ها و بررسی‌ها حاکی از این است که کشاورزان خوزستانی در تأمین آب کشت پاییز و زمستان مشکلی نخواهند داشت و فقط در برخی مناطق مانند حوزه مارون و جراحی به علت کشت زیاد از حد تابستانه ممکن است محدودیت‌هایی اعمال شود که البته در صورت بارش‌های مطلوب این محدودیت‌ها به حداقل می‌رسد.

داریوش بهارلویی تصریح کرد: سد‌های خوزستان چند منظوره هستند و اهداف مختلفی در بهره برداری از آن‌ها پیش بینی شده است که کنترل و تعدیل سیلاب تنها یکی از این اهداف بوده و مقاصد دیگری همچون تعدیل کم آبی، تأمین آب شرب پایدار، تأمین آب بخش کشاورزی و باغداری، محیط زیست، شیلات و آبزی پروزی، تأمین حق آبه تالاب‌ها و نهایتا تولید انرژی برق آبی در بهره برداری سد‌ها مد نظر است، هرچند گاهی اوقات برخی اهداف با هم در تضاد هستند، لیکن در برنامه ریزی منابع اب تصمیمات دقیق و به موقع و تدوین برنامه‌ای برای تعدیل و پوشش تمام این اهداف وجود دارد.

او در پایان تاکید کرد: خوزستانی‌ها و کشاورزان نگران سیل در پاییز نباشند، چرا که سد‌های استان ظرفیت مهار سیلاب را دارند و آماده مهار هر سیل احتمالی هستند.

انتهای پیام/گ

نگاهی به وضعیت سد‌های خوزستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳

رییس اتحادیه مشاوران املاک درباره وضعیت اجاره در سال جاری توضیح داد.

کیانوش گودرزی، رییس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این پرسش که قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳ افزایشی است یا کاهشی؟ افزود: ما همیشه یک افزایش قیمتی را خواهیم داشت، اما امیدواریم در سال جدید با یک سیاست درست و آینده‌نگری در حوزه مسکن، شرایط متفاوت شود.

وی تصریح کرد: ببینید، به طور معمول هر ساله ۲۵ درصد نسبت به سال قبل اجاره‌ها افزایش پیدا می‌کند. این موضوعی است که مجلس به دولت اجازه داده است که برحسب موضوعات تورمی ورود پیدا کند و عدد و رقمی اعلام شود.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که تعیین این اعداد و ارقام کار بدی نیست، در همه جای دنیا هم این اتفاق می‌افتد، ولی در ایران بستر آن هنوز فراهم نبوده و ابزار لازم برای این کار مهیا نیست، متذکر شد: پارسال اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم به مشاوران املاک بگوییم قیمت‌ها را رعایت نکردید، یعنی موضوع قابل رصد و کنترل بود.

گوردزی تصریح کرد: نکته این‌جاست که الان با سامانه خودنویسی که راه افتاده و متعامل آن می‌توانند خودشان قرارداد بنویسند، دیگر رصد و نظارت و کنترلی در سطح جامعه باقی نمی‌ماند. یعنی متعاملین، چه مستاجر و چه موجر، خودشان با هر افزایش قیمتی می‌توانند قرارداد بنویسند.

وی تاکید کرد: اصل موضوع همین‌جاست که دولت در حالی که باید نظارت و کنترل داشته باشد، در واقع با سامانه‌ای که ایجاد کرده، نظارت و کنترل از دست دولت خارج خواهد شد. این سامانه تبعات خاص خود را دارد.

دیگر خبرها

  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است