Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:17:54 GMT

واکنش نخست‌وزیرعراق به موضع ایت‌ا‌. سیستانی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۴۹۸۹

نخست وزیر عراق در واکنش به اظهارات نماینده آیت الله سید علی سیستانی درباره وضعیت کنونی این کشور تاکید کرد، مرجعیت دینی بار دیگر ثابت کرد که قوت قلب و مشعلی است که مسیر هدایتگری را در روزهای دشوار روشن می‌کند. ناطقان: به نقل از سومریه نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات نماینده آیت‌الله سید علی سیستانی که روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه ایراد کرد گفت، مرجعیت دینی موضع خود را در قبال رویدادهای تاسف برانگیز کشور اعلام و هرگونه حمله به اموال دولتی و خصوصی و نیز حمله به تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



احمد الصافی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا گفته بود: دولت باید تدابیری را برای مبارزه با فساد اتخاذ کند و از سهمیه‌بندی دست بردارد. انجام اصلاحات یک ضرورت است و باید به آن عمل کرد. رؤسای سه‌گانه باید تدابیر عملی را در این باره اتخاذ کنند. پارلمان عراق از طریق فراکسیون اکثریت پارلمانی که باید روش خود را تغییر دهد مسؤولیت بزرگتری در این زمینه برعهده دارد.

عبدالمهدی در ادامه خاطرنشان کرد: مرجعیت دینی از تمام گروه‌ها خواست تا رویکرد خود را در خصوص تعامل با مشکلات کشور تغییر دهند.

نخست وزیر عراق افزود، دولت خود را ملزم به ارائه برنامه‌های عملی و به کار گرفتن تمام توان خود برای کاهش رنج شهروندان و بهبود خدمات و فراهم کردن فرصت‌های شغلی می‌داند و از دو قوه مقننه و قضائیه می‌خواهد با تمام اختیارات خود با دولت همکاری مشترک داشته باشند.

وی از گروه‌های سیاسی نیز خواست با دیگر گروه‌ها و دولت برای تامین شرایط اصلاحات همکاری کنند.

نخست وزیر عراق همچنین دستور لغو ممنوعیت آمد و شد در بغداد را از پنج صبح امروز (شنبه) پنج اکتبر صادر کرد.

مقامات امنیتی ممنوعیت آمد و شد کاملی را در بغداد از صبح پنج‌شنبه اعمال کرده و استانداران مخیر به اتخاذ تصمیم درباره اعلام قانون منع آمد و شد در استان‌هایشان شده بودند.

این ممنوعیت آمد و شد در بغداد در پی درگیری‌هایی پراکنده در برخی شهرهای عراق لحاظ شده بود. منبع: ایسنا برچسب ها: نخست وزیر عراق ، آیت الله سیستانی ، مسیر هدایتگر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: نخست وزیر عراق آیت الله سیستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند

بازدید 8 بی‌احترامی و دست ندادن رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با مارک روته نخست وزیر هلند که به ترکیه سفر کرده باعث خشم مردم هلند شده است. ترکیه به دنبال بازگرداندن شماری از مخالفان اردوغان به ترکیه است و هلند به این خواسته همراهی نکرده است. این لحظات را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: با اتخاذ موضع هماهنگ کشورهای اسلامی، حقوق ملت فلسطین محقق می‌شود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری | تشکر ایران از موضع مصر در محکومیت جنایات اسرائیل
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • تقدیر از مقاومت عراق، موضع کلمبیا و خیزش دانشجویان آمریکایی/ تاکید بر شکست قطعی هرگونه تجاوز احتمالی اشغالگران به رفح
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • واکنش عجیب باشگاه استقلال به برکناری شبانه خطیر
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند