Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسارت مردودی دانش‌آموزان ابتدایی اصفهان افزون بر ۶ میلیارد تومان برآورد شد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت : ۲ هزار و ۴۸۶ دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در استان اصفهان سال گذشته مردود شدند که خسارت سالانه آنان افزون بر ۶ میلیارد تومان اعتبار برآورد شد.

شهین جوانی افزود: هزینه سرانه هر دانش‌آموز در یک سال تحصیلی ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان است که مردودی و تکرار پایه تحصیلی خسارت‌های زیادی برای جامعه بدنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان اظهارداشت: برنامه‌ریزی آموزشی و اصلاحی، ترمیمی برای دانش‌آموزان با نیاز ویژه در ارتقای عملکرد و کیفیت و بهبود وضعیت آموزشی آنها موثر است.

افزایش ماندگاری گردشگران در اصفهان به رونق این صنعت کمک می‌کند

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: تمامی طرح‌ها و برنامه‌های حوزه گردشگری در این منطقه باید به افزایش ماندگاری گردشگران با هدف رونق این صنعت منجر شود.

سید علی صالح درخشان افزود: افزایش ماندگاری گردشگران توسعه این صنعت پاک را در پی خواهد داشت و دستیابی به این مهم با انجام مجموعه‌ای از امور و کارها محقق می‌شود.

وی ارائه بسته‌های تشویقی به تورها و گردشگران داخلی و بخصوص خارجی را برای دستیابی به موضوع مورد اشاره با اهمیت دانست و تصریح کرد: ارائه خدمات کامل با تخفیف و امتیازات ویژه، اجرای برنامه‌های جذاب همراه با خلاقیت و کارهایی از این دست، شگردهایی به شمار می‌رود که با استفاده از آن ماندگاری گردشگر بیشتر خواهد شد.

پیشرفت کشور نیازمند انسان‌های مدبر و متعلم قرآنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بسیار زیاد در زمینه تربیت فعالان قرآنی گفت : برای پیشرفت کشور به انسان‌های مدبر و متعلم در زمینه علوم قرآنی نیاز است.

حضرت آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در آیین آغاز چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم در تالار ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود:

در این راستا آموزش و پرورش باید توجه جدی به تعلیم و تدریس قرآن کریم با هدف تربیت انسان‌های عالم و مدبر به علوم قرآنی داشته باشد.

منشا ٧٥ درصد آلودگی هوای اصفهان خودروها و سوخت‌های فسیلی است

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ما در آستانه فصل سرما هستیم، گفت: به دلیل بروز اینورژن در این فصل آلودگی هوا را در اصفهان خواهیم داشت از اینرو ۷۵ درصد آلاینده‌ها به دلیل خودروها و سوخت فسیلی و مصارف خانگی پدیدار می‌شود.

عباس رضایی در همایش یک گام برای سلامتی قلب در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: از زمانی که به عنوان استاندار اصفهان انتخاب شدم اولویت‌های فراوانی برای این استان در نظر گرفتیم که از جمله این اولویت‌ها آب‌، هوا و محیط زیست بود.

وی بیان کرد: از آنجایی که دانشگاه منشا تحول است باید  برای کاهش آلاینده‌ها، دانشگاه‌ها ما را یاری کنند.

چهار مرز کشور برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: چهار مرز مهران، قصر شیرین، چذابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شد و به هیچ وجه امکان خروج از مکانهای دیگر وجود ندارد.

سردار مهدی معصوم بیگی در نشست خبری بمناسبت اربعین افزود:  زائران در صورتی که قصد استفاده از خودروهای شخصی را برای سفر به کشور عراق دارند باید فرآیند مربوط به خروج را از طریق گمرک و ایرانگردی و جهانگردی پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل ایجاد بار ترافیک در ۲ کشور ایران و عراق و  خطرات جاده‌ای و کمبود جایگاه‌های سوخت در مسیر به زائران اربعین برای استفاده از خودروهای شخصی توصیه نمی‌کنیم.

درخواست طلاق توافقی نسبت به عادی در اصفهان ۶۰ درصد افزایش یافت

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان این که درخواست طلاق توافقی نسبت به عادی در این استان حدود ۶۰ درصد افزایش یافت، گفت: آسیب‌های اجتماعی در کمین این افراد و فرزندانشان است که باید برای این معضل روز افزون فکر اساسی اتخاذ کرد.

مجتبی ناجی افزود: تهدید آسیب‌های اجتماعی موجب می‌شود که زوج، زوجه و فرزندان آنها نتوانند به بازیابی و ترمیم هویت خود بپردازند و به زندگی عادی ادامه بدهند.

بر اساس آمار موجود در پنج ماهه سال جاری دست کم ۲ هزار و ۶۰۰ درخواست طلاق در سامانه ثبت الکترونیکی متقاضیان طلاق در اصفهان به ثبت رسید.

۴۰۰ هکتار از زمین‌های مجاور به زودی در اختیار فرودگاه اصفهان قرار می‌گیرد

مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: ۴۰۰ هکتار زمین‌های مجاور این فرودگاه به منظور اجرای طرح توسعه به زودی در اختیار فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان قرار می‌گیرد.

حسن امجدی تصریح کرد: پرونده الحاق این زمین‌ها به این فرودگاه در کمیسیون لوایح هیات دولت بررسی شد و برای تصویب در روزهای آینده به صحن علنی هیات دولت می‌رود.

وی افزود:  شرکت هواپیمایی و ناوبری هوایی کشور اعتبار مورد نیاز برای خرید زمین‌های یاد شده از ارتش جمهوری اسلامی ایران را تامین کرد و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

زایران اصفهانی برای نخستین بار با قطار به مراسم اربعین می‌روند

مدیرکل راه آهن اصفهان گفت: زایران اصفهانی برای نخستین بار با قطار برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به مرز ایران عزیمت می‌کنند.

سید رضا سادات حسینی افزود: تاکنون بستری برای عزیمت زایران‌ کربلا از طریق قطار وجود نداشت که امسال به صورت آزمایشی این فرصت با اختصاص یک رام قطار فراهم شده است.

به گفته وی ۳۵۰ نفر زایر روز یکشنبه ۱۴ مهرماه  با قطار از اصفهان به سمت کرمانشاه سفر خواهند کرد.

بیش از ۹۰ درصد فعالان اقتصادی اصفهان در چارچوب قوانین فعالیت می‌کنند

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: بیش از ۹۰ درصد فعالان اقتصادی استان در چارچوب مقررات و با رعایت قوانین فعالیت می‌کنند.

محمدرضا حبیبی در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری مبارکه در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان افزود: دستگاه قضایی حمایت همه جانبه از صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان را وظیفه خود می‌داند و به موازات حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید، توجه ویژه ای برای مبارزه با مفسدان دارد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و بویژه تولیدات داخلی و صنعتگران از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضایی است و به عنوان شعار اصلی قوه قضاییه محسوب می شود.

باید روابط تجاری با ایتالیا از طریق صنعت طلا افزایش یابد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: امیدواریم از طریق صنعت طلا، سنگ‌های قیمتی، گردشگری و ماشین آلات وابسته روابط تجاری با ایتالیا افزایش پیدا کند.

سید حسن قاضی عسگر در آئین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه‌ بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته اصفهان افزود: دستگاه‌های اقتصادی استان عزم جدی برای حل مشکلات و مسائل استان دارند تا روال کسب و کار طی شود.

وی ادامه داد: کاری که در استان آغاز کردیم تشکیل شرکت سنگ‌های قیمتی بود که اکنون به حد بالندگی رسید و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این تشکل اقتصادی به بار بنشیند.

آیت الله مظاهری: حفظ میراث فرهنگی اصفهان اولویت دارد

آیت‌الله حسین مظاهری از مراجع تقلید گفت: هنگام بهره‌گیری از بناهای تاریخی به‌ویژه مسجد امام اصفهان، حفاظت از میراث فرهنگی باید در اولویت قرار بگیرد.

آیت‌الله حسین مظاهری در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با وی، افزود: باید تلاش کنیم تا این بناهای تاریخی و ارزشمند به‌عنوان سندی از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، به زیبایی تمام به جهانیان معرفی شود.

وی اضافه کرد: استفاده بهینه از مجموعه‌های جدیدی همچون مصلای اصفهان می‌تواند به بهره‌برداران مذهبی از این فضاها، امکانات بهتری را در راستای انجام فرایض ارزشمند دینی بدهد.

دسترسی آسان به خدمات مهمترین انتظارات سالمندان جامعه است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان دسترسی راحت به خدمات را مهمترین انتظارات سالمندان برشمرد و گفت: اکنون سن سلامت بسیاری از افراد سالمند جامعه بین ۱۰ تا ۱۵ سال بالاتر از سن شناسنامه ای و واقعی آنهاست.

مرضیه فرشاد بمناسبت هفته سالمند(سوم تا نهم مهر)، افزود: پژوهش ها نشان می دهد که در صورتی که فردی ۶۰ سال داشته باشد از نظر سلامت یک انسان ۷۵ ساله محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید سن تقویمی و شناسنامه‌ای ما با سن سلامتمان تفاوتی داشته باشد یادآور شد: تفاوت سن سلامت و شناسنامه ای افراد در آینده نگرانی های جدی و فاجعه ای را برای جامعه به دنبال خواهد داشت.

شرکت‌های ایتالیایی علاقمند به ادامه همکاری با ایران هستند

سفیر ایتالیا در ایران گفت: اگرچه تحریم‌ تاثیر منفی بر روابط شرکت‌های ایتالیایی با ایرانی گذاشت ولی این شرکتها علاقمند به ادامه همکاری با ایران هستند.

جوزپه پرونه در جمع خبرنگاران در اصفهان و در پاسخ پرسش خبر ایرنا در همین رابطه اظهارداشت : به صورت طبیعی شرکت‌های ایتالیایی مجبور هستند که براساس قوانین موجود ایتالیا بتوانند با ایران همکاری داشته باشند همچنین علاقمند به همکاری شفاف با شرکت‌های ایرانی هستند.

سفر ایتالیا در ایران به منظور بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین‌آلات وابسته و دیدار با مقامات اصفهانی به این استان سفر کرده بود.

کشاورزان اصفهان، آزادسازی حریم زاینده‌رود را خواستار شدند

جمعی از کشاورزان شهرستان اصفهان روز چهارشنبه با حضور در مقابل نیروگاه برق اصفهان(اسلام اباد)، آزادسازی و تخلیه حریم زاینده‌رود از سوی این شرکت و سازمان‌های مربوط را خواستار شدند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان، علت حضور امروز کشاورزان در مقابل نیروگاه غرب اصفهان را بی‌توجهی این شرکت و برخی دستگاه‌های دیگر به دستور قضایی که در سال ۹۶ برای آزادسازی حریم زاینده رود صادر شده بود ذکر کرد.

اسفندیار امینی اظهارداشت: در جلسه ای که حدود یک ماه پیش پس از اعتراض کشاورزان نسبت به این موضوع در استان برگزار شد دستگاه‌های امنیتی و اجرایی متعهد شدند که هرچه سریعتر نسبت به آزاد سازی و تخلیه حریم زاینده رود از ساخت و سازها اقدام کنند.

قیمت نان در اصفهان افزایش یافت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از تصویب و ابلاغ افزایش قیمت نان در این استان خبر داد.

ایرج موفق بدون اشاره به میزان افزایش قیمت، اظهار داشت: افزایش قیمت نان در استان اصفهان در جلسه مشترک ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان در استانداری، مصوب و از هشتم مهر امسال ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار و کارگروه آرد و نان کشور، این موضوع به کمیته کارشناسی در استان ارجاع شد، گفت: قیمت‌های مصوب و نهایی به‌منظور کمک به مصرف‌کنندگان، از قیمت‌های کارشناسی شده، پایین‌تر است.

سطح هوشیاری سنگنورد خردسال مصدوم اصفهانی بهبود یافت

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ارتقای سطح هوشیاری آرمان غیاثی سنگنورد خردسال که به دلیل سقوط از ارتفاع هشت متری در بیمارستان بستری و در کُما قرار داشت، خبر داد.

دکتر آرش نجیمی با اشاره به اینکه این ورزشکار خردسال امروز چشم‌های خود را باز کرد، اظهار داشت: پزشکان معالج وی ابراز امیدواری کردند که چنانچه بهبودی وضعیت هوشیاری بیمار ادامه یابد، او می تواند به بخش منتقل شود.

وی تصریح کرد: سطح هوشیاری آرمان غیاثی متغیر است اما نسبت به قبل بهتر شده و ارتقا یافته است.

پیکر فرمانده گروه تفحص لشکر ۱۴ امام‌حسین(ع) در اصفهان تشییع شد

پیکر شهید محمود توکلی فرمانده گروه تفحص لشکر ۱۴ امام‌حسین(ع) پس از اقامه نمازجمعه بر دستان مردم مومن و شهیدپرور اصفهان تشییع شد.

در این مراسم، پیکر این شهید والامقام از مصلای نماز جمعه اصفهان تا گلستان شهدای این شهر تشییع شد و برای خاکسپاری به زادگاهش شهرستان فلاورجان انتقال یافت.

همچنین آیین وداع با این شهید پنجشنبه شب در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

شهید سرهنگ پاسدار محمود توکلی فرمانده گروه تفحص لشکر ۱۴ امام حسین ( ع ) صبح روز چهارشنبه هفته جاری بر اثر انفجار مین به جا مانده از دوران دفاع مقدس در منطقه پنجوین به شهادت رسید.

۹۹۱۳/۶۰۲۶/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اصفهان زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان از افزایش لوکس نوری در بوستان‌های سطح این منطقه خبر داد و گفت: افزایش لوکس نوری باغ فدک نیز شامل تعویض ۲۰۰ عدد سر چراغ با هزینه بالغ بر یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

مهدی سلطان‌آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری افزایش حجم کمی و کیفیت نور و روشنایی بوستان‌های سطح منطقه ۷ در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: نورپردازی‌های شهری از جمله عناصر تأثیرگذار در فضاهای قابل استفاده شهروندان است و تأثیر بسزایی در زیبایی و آرامش‌بخشی محیط شهری دارد.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: نورپردازی اصولی المان‌های شهری و فضای سبز علاوه بر زیبایی‌های بصری به آن مکان هویت می‌بخشد و تصویر منحصر به فردی برای مردم محلی و مسافران ایجاد می‌کند.

سلطان‌آقایی ادامه داد: در همین راستا منطقه ۷ شهرداری اصفهان اقدام به افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان بوستان بنفشه، بوستان صفا، مادی فرسخ، باغ فدک و سایر بوستان‌های خطی منطقه را نام برد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش لوکس نوری بوستان بنفشه واقع در خیابان فلاطوری شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ‌های جدید به تعداد ۸۰ عدد با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان گفت: افزایش لوکس نوری بوستان صفا، واقع در ابتدای خیابان فلاطوری نیز شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ جدید به تعداد ۴۵ عدد با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

سلطان‌آقایی افزود: با توجه به درخواست‌های مردمی، افزایش لوکس نوری مادی فرسخ در خیابان کاوه نیز شامل تعویض سری چراغ و نصب چراغ‌های جدید به تعداد ۲۹ عدد با هزینه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیون ریال در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به نقش محوری باغ فدک در توسعه گردشگری شهر اصفهان گفت: افزایش لوکس نوری باغ فدک نیز شامل تعویض ۲۰۰ عدد سر چراغ با هزینه بالغ بر یک میلیارد و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در باغ فدک ۴۰ عدد پروژکتور ۲۰۰ وات ال‌ای‌دی با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال و ۹۰ پروژکتور ۱۰۰ وات نیز با هزینه بالغ بر چهار میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

کد خبر 750500

دیگر خبرها

  • تساوی بی اثر گل گهر و شمس‌آذر/خبری از گل نبود
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • گزارش تصویری | نشست خبری هفته بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
  • جواد نکونام: تمدید قراردادها از هفته آینده شروع می‌شود؛ آرامش باشد شانس موفقیت بیشتر است
  • تمدید قراردادها رااز هفته آینده شروع می‌کنیم/ درخواست از هواداران
  • داور دیدار استقلال و ذوب آهن تغییر کرد
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان
  • سامانه بارشی مجدد دوشنبه در اصفهان فعال می‌شود
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)
  • تأثیرات گوناگون تغییرات اقلیمی بر زندگی انسان