Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سالانه بیش از ۳ و نیم میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی در این واحدها تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهارداشت : در حال حاضر  ۱۷ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال است که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه های مستقل تولیدی و مابقی به در قالب مشاغل خانگی فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با بیان اینکه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی و در قالب مشاغل خانگی نیز انجام و مجوزهای لازم  صادر می شود گفت :  این شاخه از آبزی پروری با توجه به هزینه های پایین مورد نیاز جهت راه اندازی، نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، می¬تواند یکی از زمینه های مهم اشتغالزایی بویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

لطفی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل مستعد شهرستان آبیک در زمینه پرورش ماهیان زینتی افزود: فراهم بودن شرایط مناسب فروش از جمله نزدیکی به پایتخت و بازار مصرف مساعد، استفاده بهره‌برداران از آموزش‌ها و خدمات جهاد کشاورزی در خصوص تکثیر و پرورش ماهیان زینتی  بستر مناسبی را برای پرورش دهندگان ماهیان زینتی در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی از علاقمندان به فعالیت در زمینه تولید ماهیان زینتی خواست : برای کسب اطلاعات بیشتر برای فعالیت در زمینه آبزی پروری به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک مراجعه کنند.

کد خبر 4737014

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی قزوین آبیک اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه اجلاس جاده ابریشم مرز مهران ایلام آتش نشانی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است

مازیار شریفی گفت: در فصل بهار بعد از هر بار بارش باران، سیلاب با سرعت وارد سد می‌شود و همراه خود گل و لای زیادی را وارد سد می‌کند که به همین دلیل مشخصات فیزیکی و شیمیایی آب به هم می‌خورد و موجب تغییرات شدید در اکوسیستم آب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان در گونه «کاراس» است، گفت: این ماهیان کف زی هستند.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: با ورود گل و لای به سد، آبشش‌های ماهی کارایی لازم را در آب گل آلود از دست می‌دهد و این شرایط موجب می‌شود تنفس ماهی‌ها با مشکل مواجه شود و در نتیجه موجب خفه شدن آنها می‌شود.

شریفی اظهار کرد: ماهیان موجود در سد ۱۵ خرداد دلیجان به صورت وحشی زندگی می‌کنند و در چند مرحله از ماهی‌های سد نمونه‌برداری انجام شده که در نمونه‌ها و کالبدشکافی هیچ‌گونه خونریزی غیرطبیعی مشاهده نشده است.

سد پانزده خرداد در شمال غرب شهرستان دلیجان و در فاصله پنج کیلومتری این منطقه قرار دارد و حجم آب مفید آن ۱۶۵ میلیون مترمکعب است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور