Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:04:06 GMT

سرمایه‌گذاری2150 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۶۵۱۳

سرمایه‌گذاری2150 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از سرمایه‌گذاری2150 میلیارد ریالی در بخش کشاورزی خبرداد و گفت: در 6 ماهه امسال 2150 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان همدان صورت گرفته است.

علی اصغرنقی‌ئی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعهد سازمان جهادکشاورزی سرمایه‌گذاری 400 میلیاردتومانی در استان است، اظهار کرد: برنامه امسال سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی در بخش کشاورزی است که تا کنون 215 میلیارد تومان آن ومحقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه از برنامه جلوتر هستیم، تصریح کرد: باید براساس برنامه 200 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در 6 ماهه امسال صورت می‌گرفت اما خوشبختانه بیش از این میزان بوده و پیش‌بینی می‌شود 6 ماهه دوم تحقق بیشتر باشد.

نقی‌ئی با بیان اینکه در 6 ماهه ابتدای سال گذشته 180 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی انجام شده بود، یادآور شد: کل میزیان سرمایه‌گذاری در سال گذشته 350 میلیارد تومان بود اما امسال حداقل 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی با ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سرعت و عملکرد بهتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 700 میلیارد تومان طرح در بخشهای مختلف کشاورزی در دست اجراست، گفت: درحال حاضر حدود 700 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی انجام شده که برخی امسال و برخی تا سال 1400 تحقق خواهد یافت.

نقی ئی تعهد اشتغال بخش کشاورزی در سالجاری را 2630 نفر دانست و اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 1503 نفر در بخش کشاورزی اشتغالزایی شده است.

مدیر امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از صادرات 1171 میلیارد تومانی محصولات کشاورزی در 6 ماهه امسال خبرداد و گفت: در 6 ماهه امسال 1171 میلیارد تومان محصول کشاورزی از استان همدان صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون 119 هزار و 192 تن محصول کشاورزی به ارزش 121 میلیون دلار صادر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سرمايه گذاري جهاد كشاورزي صادرات محصولات کشاورزی همدان استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است

در گفتگوی ویژه خبری موضوع توسعه روابط تجاری مورد بررسی قرار گرفت و مهدی ضیغمی معاون وزیر سمت و رئیس سازمان توسعه تجارت و علی چاغروند، رئیس کمیته ششمین جشنواره توانمندی‌های صادراتی اتاق بازرگانی به سوالاتی پاسخ دادند.

ضیغمی گفت: ما ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ داریم که اکثر آنها تجار هستند. همچنین ۵۰ مقام عالی رتبه اقتصادی، تجاری و سیاسی داریم که در راس هیئت‌های تجاری به کشور آمده اند. ما از ۱۲۳ کشور برای این رویداد برزرگ ثبت نام داشتیم و ورود مقامات همچنان ادامه دارد. در حال حاضر نیز حدود ۸۰۰ شرکت یا در نمایشگاه حضور دارند و یا در برنامه‌های به همرسانی شرکت می‌کنند.

او افزود: در این رویداد تمرکز ما بر کشور‌های همسایه بوده و هست و کشور‌های منطقه مثل عراق، افغانستان و پاکستان و کشور‌های حوزه اوراسیا مورد توجه بوده اند، اما بر آفریقا و آسیای شرقی توجه ویژه داشته ایم. تصور ما این است که ۲ تا ۵ میلیارد یورو ارزش مبادلات ناشی از رویداد دستاورد‌های ملی باشد. این دومین تجربه ما در این ابعاد کیفی و کمی است. این نمایشگاه برای بخش خصوصی است و دولت صرفا نقش تسهیلگر داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: سال گذشته حدودا ۱۰ حوزه را در نمایشگاه داشتیم، اما امسال این حوزه‌ها را کمتر و البته تمرکز خود را بیشتر کرده ایم. پتروشیمی، فولاد، صنایع غذایی و بسته بندی، حوزه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات پزشکی و دارویی در نمایشگاه امسال حضور دارند. ما باید گروه‌های کالایی دارای ارزش افزوده و دانش بنیان را باید افزایش دهیم.

چاقروند گفت: سال گذشته ۱۳۰۰ تاجر برای رویداد اکسپو وارد کشور شد که امسال این رقم افزایش قابل توجهی داشته است. اتاق‌های بازرگانی متعددی با کشور‌های مختلف داریم که اکنون ۲۰ مورد از ان‌ها غرفه دار هستند. یکی از مواردی که باید برای صادرات مستمر رعایت کنیم، بحث دسترسی به زنجیره ارزش است. برای بهبود فرصت‌های صادراتی باید سرمایه‌ها را جذب کنیم و سرمایه گذاری را بهبود ببخشیم که این در سایه ثبات اقتصادی مهیا می‌شود.

او افزود: قبات اقتصادی به این معنا که مرتبا قوانین و مقراات را تعییر ندهیم. ما باید اولویت‌های سیاسی تجاری خود را در کنار اولویت‌های تجاری ببینیم و به جای مدیریت هزینه باید به سمت مدیریت درامد پیش برویم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد/ آغاز ۵۰ پروژه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • برداشت جو قصیل در قم
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چینی‌ها در بخش کشاورزی مازندران
  • سال گذشته ۱۰هزار میلیارد ریالی به طرح‌های اولویت دار جهاد کشاورزی همدان پرداخت گردید
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی