Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:04:21 GMT

افزایش فعالیت بانوان در گرو شناخت نیاز این قشر است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۸۸۵۷

افزایش فعالیت بانوان در گرو شناخت نیاز این قشر است

به گزارش خبرنگار مهر، ماهرخ بلوری ظهر شنبه در جلسه گفتگوی مشترک معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با زنان مدیر، کارآفرین و فعال اقتصادی استان زنجان که در تالار پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد، با بیان اینکه امروز باید به دنبال فراهم کردن زمینه‌های حضور موثر بانوان در جامعه باشیم، افزود: این مهم می‌تواند با شناخت نیاز این قشر و رسیدگی به آنها محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه جایگاه بانوان در استان زنجان به واسطه اهتمام به شاخص‌هایی چون توسعه سلامت، تندرستی و کارآفرینی ارتقا پیدا کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیم میلیون نفر از جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند و این خود حاکی از آن است که در برهه کنونی باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم از توانمندی‌های این قشر برخوردار شویم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با ارائه آماری در خصوص میزان دانش‌آموختگان زن و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان، این تعداد را به ترتیب ۴۴ و ۲۴ درصد عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه امروز نگاه نماینده عالی دولت در استان زنجان به بانوان باعث شده که شاهد حضور این قشر در عرصه‌های مدیریتی باشیم و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در زنجان خبر داد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که این طرح دنبال می‌کند، خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار و بهبود معیشت و نیز ایجاد اشتغال پایدار است که قرار است در قالب این طرح برای ۸۱ زن سرپرست خانوار در استان اشتغال ایجاد شود.

کامران جعفری خاطرنشان کرد: در فاز اول اجرای این طرح مقرر شده است برای ۴۴ نفر آموزش‌های لازم ارائه شود.

کد خبر 4737283

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان استانداری زنجان اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه مرز مهران اجلاس جاده ابریشم ایلام آتش نشانی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
  • زنان مجوز فعالیت در ورزش زورخانه‌ای ندارند اما می‌توانند تماشاگر باشند
  • باران‌چشمه: حضور بانوان به عنوان تماشاگر در زورخانه ها مشکلی ندارد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تعداد زنان کارگر به روایت وزیر کار
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار