Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فلاحی پیش از ظهر شنبه در بازدید از کاوش‌های باستان شناسی «جمعه مسجد اردبیل» تصریح کرد: در طول یک سال گذشته وسیعترین کاوش ها و بیشترین تعداد مناطق در حال کاوش، در استان اردبیل انجام پذیرفته و این موضوع مورد تأیید وزارت میراث فرهنگی نیز قرار گرفته است.

وی افزود: در یک سال گذشته ۹ محوطه تاریخی در استان کاوش شده که شامل کنزق، آلاجوق، یل سویی، شال، فخرآباد، آناهیتا، آتشگاه، جمعه مسجد و ایردیموسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: این ۹ محوطه شامل وسعتی بالغ بر ۳۵ هکتار است که برای اولین بار در استان اردبیل انجام گرفته و در نوع خود بی‌ نظیر است.

فلاحی با اشاره به انجام دقیق و علمی کاوش‌های انجام یافته در استان، تاکید کرد: تمامی این کاوش‌ها با مجوز و نظارت پژوهشکده میراث فرهنگی و گردشگری کشور و با استفاده از متخصصین باستان شناسی در اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه محقق در حال انجام است.

وی افزود: اعتبار اختصاص یافته برای کاوش در این ۹ منطقه توسط اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل نزدیک به دو میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر 4737413

منبع: مهر

کلیدواژه: آثار باستانی میراث فرهنگی اردبیل اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه مرز مهران اجلاس جاده ابریشم ایلام شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در نقش رستم

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید از استقرار گروه‌های پایش، حفاظت، مرمت و باستان شناسی در مجموعه تاریخی نقش رستم خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، علیرضا عسکری چاوردی گفت: در اثر بارندگی‌های اخیر، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرونشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است.

وی افزود: در حال حاضر تیم پایش، حفاظت و مرمت همراه با گروه باستان شناسی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید در این محوطه باستانی مستقر هستند و پس از تهیه گزارش علمی، برنامه ساماندهی محوطه نقش رستم آغاز خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه بخشی از فرونشست‌های رخ داده در این محوطه باستانی مربوط به فرونشست عمومی دشت مرودشت است افزود: بخش دیگری از مشکلات مجموعه هم به آوار گسترده بارو‌های خشتی نقش رستم برمی‌گردد که طی این بارندگی‌ها بخش بارو‌ها و آوار‌های رسوب شده باستانی دچار رانش شد.

وی گفت: پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بلافاصله پس از اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ساماندهی، حفاظت و مرمت نقش رستم را آغاز خواهد کرد.

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در نقش رستم
  • آب‌گرفتگی و فرونشست‌های متعدد در محوطه باستانی نقش رستم
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به کرمان
  • آثار عیلامی در خطر تعرض است؟
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • انتقال مجموعه‌ای از اشیاء باستانی استان، از موزه ملی ایران به کرمان
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • انتقال اشیاء باستانی از موزه ملی ایران به استان کرمان
  • برگزاری جشنواره‌های ویژه گردشگری در اردبیل برنامه‌ریزی می‌شود
  • تابوت‌های باستانی «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند