Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@03:41:16 GMT

بستن در چاه‌های نفت آرزویمان است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۰۳۲۷

شریعتمداری افزود: خیلی خنده دار است که دشمن چیزی را به عنوان " لولو" در مقابل ما قرار داده که آرزوی ماست. آرزوی ماست که در چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد را بدون نفت بنا کنیم؛ رهبری هم به این مهم تاکید داشته‌اند و حال آمریکایی‌ها ما را با آرزویمان تهدید می‌کنند و فشار می‌آورند که نتوانیم نفت بفروشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:محمد شریعتمداری در گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در هتل قلب تهران برگزار شد با بیان اینکه بر اساس بندهای مختلف مندرج در قانون اساسی از جمله اصل سوم و دوازدهم، وظایف سنگینی داریم گفت: هرجا مشارکت و همراهی مردم بوده و حکومت اداره امور اقتصادی را به مردم داده و خودش نظارت کرده، کار توفنده شروع شده و رشد کرده است.

وی افزود: هرکجا عنصر مشارکت جویی را اعمال کردیم شاهد پیشرفت‌های خوبی بوده ایم. برقراری و ایجاد یک ساختار اقتصادی عادلانه برای برخورداری برابر افراد از مواهب کشور، رفع فقر مطلق و از بین بردن تبعیض و محرومیت و توسعه بیمه از اصول مصرح قانون است و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی در روستاها از وظایف ماست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به فراهم شدن امکانات زیربنایی و زیرساختی در کشور بعد از انقلاب گفت: علیرغم فراهم آوری رشد امکانات زیرساختی، نسبت جمعیت ۷۰ به ۳۰ روستایی به شهری معکوس شده و اکنون ۳۰ درصد در روستا هستند. برای بررسی موضوع یک آسیب شناسی جدی نیاز داریم و باید روند مهاجرت از روستاها به شهرها را متوقف کنیم که البته اقداماتی در این باره شروع شده است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بومگردی، مهاجرت را معکوس و جمعیت را از شهر به روستا آورده است افزود: خیلی خنده دار است که دشمن چیزی را به عنوان " لولو" در مقابل ما قرار داده که آرزوی ماست. آرزوی ماست که در چاه‌های نفت را ببندیم و اقتصاد را بدون نفت بنا کنیم؛ رهبری هم به این مهم تاکید داشته‌اند و حال آمریکایی‌ها ما را با آرزویمان تهدید می‌کنند و فشار می‌آورند که نتوانیم نفت بفروشیم. مضحک ترین نوع فشار و تهدیدی است که اتفاق افتاده است.

وی افزود: در زیربنا کارهای بزرگی در کشور انجام شده است. با اینحال ما روستای دارای اینترنت ۴G هم داشتیم که خالی از سکنه بود. این روستا بحران آب پیدا کرده و شغل جایگزین دیده نشده بود. توسعه روستایی دارای سابقه و پیشینه است و مدت هاست که حتی از قبل انقلاب دنبال می‌شده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی مسئول توسعه متوازن روستایی شد. آن زمان روستاها یک متولی واحد داشت و همه امور را اداره می‌کرد. با متوقف شدن فعالیت جهاد و سپردن امور مختلف به هرکدام از دستگاه‌ها و ایجاد یک معاونت در ریاست جمهوری، روند حرکت متفاوت شد و می طلبد که امروز بیشتر روی آن تامل و بازنگری کنیم.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در کنار دستگاه‌های مربوطه، فعالیت می‌کند و امور بیمه‌ای را پیش می‌برد گفت: امید است به توسعه متوازن و همه جانبه روستاها بیشتر توجه کنیم. به یک نقشه راه و برنامه کلان برای پایداری توسعه متوازن روستاها نیازمندیم.

وی ادامه داد: اینکه ۱.۵ میلیارد از صندوق توسعه ملی برداریم و برای تسهیلات و اشتغال روستایی صرف کنیم تصمیم خوبی بود. پایش گسترده‌ای برای این نوع وام های ارزان قیمت اتفاق افتاده و اگر این امر با جدی گرفتن نظارت ها ادامه یابد از دولت های گذشته در رشد اشتغال موفق تر خواهیم بود.

شریعتمداری با بیان اینکه امروز شمار بیمه شده فعال صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان از مرزیک میلیون عبور کرده و حدود ۱۰۰ هزار نفر از مواهب مستمری ها برخوردارند اظهار کرد: باید با مشارکت و حمایت بهزیستی، کمیته امداد، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی و... پوشش بیمه ای را در جامعه هدف گسترش دهیم. جمعیت به سمت پیر شدن پیش می رود.

وی ادامه داد: هرچند باید بحث نوزادآوری به عنوان نهضت جدید مورد توجه قرار بگیرد و نظام فرهنگی در جهت آن حرکت کند. رشد جمعیت ۱.۲۴ و رشد جمعیت مسن ۳.۶ است و رشد سالمندی سه برابر رشد کلی جمعیت حرکت می‌کند و داریم به سن بالای ۶۰ سال می‌رسیم لذا باید برای دوران سالمندی این جمعیت فکر کنیم. باید ایجاد یک نظام تامین اجتماعی فراگیر تبدیل به یکی از اصلی ترین خط مشی‌های سیاست گذاران در کشورشده و به این سمت حرکت کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ضرورت تنوع بخشی اقدامات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان تاکید کرد و گفت: موضوع حاشیه نشین‌ها و تشویق آنها برای برگشتن به روستاها و برخورداری از بیمه از جمله اقداماتی است که می‌تواند مورد توجه جدی در صندوق قرار بگیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: وزیر کار ، چاه های نفت ، آرزو ، شریعتمداری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وزیر کار چاه های نفت آرزو شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند

امتداد - وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش موثری بانوان در امر مشارکت، رشد و تولید و تعلیم و تربیت، گفت: از ۱۶ میلیون و ۱۹۱ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، نزدیک به ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر کارگر زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، سید صولت مرتضوی در مراسم تجلیل از بانوان عرصه کار و تولید و واحدهای تولیدی دوستدار خانواده اظهار کرد: زن در فرهنگ و تمدن اسلامی و در احکام و آموزه های دینی از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است و بر همین اساس امروز بانوان ما در عرصه های مختلف رشد و تولید و تعلیم و تربیت و اثرگذاری بر جامعه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به آمار زنان بیمه شده در حوزه کار گفت: براساس آمارها از ۱۶ میلیون و۱۹۱ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری حدود  ۳ میلیون و ۷۹۵ هزار نفر کارگر زن هستند که در دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، و بهداشت و درمان به عنوان سرآمدترین معلمان و اساتید و پرستاران به شمار می روند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید از یکی از شرکتهای قطعه سازی خودرو با بیان اینکه کار و تولید، ثبات و شرف و عزت و اقتدار برای انسان است و بستر بالندگی انسان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: به لحاظ حضور گسترده بانوان در این مجموعه کارگاهی خرسندیم. بالغ بر ۵۰۰۰ نفر در این مجموعه تربیت شدند که بیش از نیمی از آنها بانوان هستند. بانوان در این کارخانه در حوزه‌های مختلف تحقیق و پژوهش، نوآوری و شکوفایی، طراحی و مهندسی و تولید خدمت می کنند.

وی گفت: بر اساس اصول ۴۳ و ۴۳ قانون اساسی، اقتصاد ما به سه دسته دولتی خصوصی و تعاونی تقسیم می شود. دایره شمول اقتصاد دولتی آن بخش از اقتصاد است که صرفاً به اقتدار و امنیت ملی ما برمی‌گردد، مابقی اقتصاد باید در دست زنان و مردان سخت کوشی باشد که هنر تولید و ایجاد اشتغال دارند و این دو بخش دیگر، اقتصاد خصوصی و تعاونی تعریف می شود.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از منظر قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری باید بیش از ۸۰ درصد اقتصاد کشور در دست توانمند بخش خصوصی باشد و امروز نمونه بارزی از توفیق بخش خصوصی را شاهد بودیم.

مرتضوی با بیان اینکه جهش با رشد متفاوت است اظهار کرد: جهش یعنی حرکت زائد الوصف و اقدام خارق العاده و در سال ۱۴۰۳ باید جهش و پرش کنیم و این جهش نیاز به کوشش و در وهله اول تلاش دولت دارد.

وی ادامه داد: به عنوان کارگزاران نظام باید کوشش کنیم بستر جهش را با مشارکت مردم فراهم کنیم و راه آن مانع زدایی و رفع موانع تولید جلوگیری از مداخلات بی‌منای ادارات در حوزه تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درعین حال تصریح کرد: اگر می‌خواهیم فرمان مقام معظم رهبری به نحو شایسته محقق شود، اول باید از دولت شروع کنیم. ما به عنوان کارگزاران دولت این آمادگی را داریم که دستان پرتوان کارگران و کارفرمایان را در این امر بفشاریم. مساله بعدی مشارکت مردم است. قطعاً جهش بدون مشارکت مردم محقق نخواهد شد و اگر ما جهش تولید را به عهده مردم بسپاریم، دامنه اطلاعات کارگزاران به برخی از تخلفات و یا احیاناً مفاسد اقتصادی بیشتر می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • وجود ۶۰ هزار کارگر بیمه‌شده در شهرستان رفسنجان
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • جزئیات اصلاح قانون کار و بیمه بیکاری
  • واکنش علی ربیعی به هجمه سنگین دولت به مرکز پژوهش های مجلس: با بستن در هر اندیشکده و مرکز تحقیقات، دری به سوی انواع بحران‌ها گشوده می‌شود
  • ثبت‌ نام بیش از ۶۰۰۰ نفر از مادران غیرشاغل لرستانی در صندوق بیمه
  • بیش از ۳ میلیون و۷۰۰ هزار کارگر بیمه‌شده زن هستند