Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین مانور اختصاصی ویژه حفاری و ریزش تونل مترو به منظور آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه مدیریت بحران در قم برگزار شد. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سومین مانور ریزش تونل مترو با حضور تمامی دستگاه‌های امداد و نجات، خدمات رسان، انتظامی و راهور در محدوده میدان کشاورز و محل حفاری مترو قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در این مانور با اشاره به اینکه شهرداری، نیروهای امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی، راهور، اورژانس، مترو، آب و فاضلاب شهری، شرکت توزیع نیروی برق،‌ شرکت گاز و دیگر دستگاه‌ها در حوادثی که احتمال وجود داشته در مترو اتفاق بیفتد، در حال آمادگی و کسب تجربه هستند، اظهار داشت: تاکنون سه مانور در مترو برگزار شده که پیش‌ازاین در میدان نبوت و میدان حضرت ولی‌عصر(عج) سناریوهایی طراحی و اجرا شده است و مانورهای دیگری در آینده با توجه به حوادث احتمال در مترو برگزار خواهد شد.

محسن اروجی تصریح کرد: مانورهای انجام شده به جهت پیدا کردن نقاط ضعف و قوت است که نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود و قاعدتاً حوادثی که در شهر قم احتمال رخ دادن داشته با توجه به پیشرفت تکنولوژی هرروز متعدد می‌شود و حوادث جدیدی در شهر به وجود می‌آید که لازم بوده آسیب‌پذیری‌های ما کاهش پیدا کند.

انتقاد مدیرکل بحران استان از خلأهای قانونی برای اعزام آتش‌نشانی به خارج از شهر قم5 رزمایش مدیریت بحران تا پایان سال در شهر قم برگزار می‌شودمانور اختصاصی ویژه حفاری تونل مترو و ریزش تونل در قم برگزار شد

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم نیز در این مانور با اشاره به اینکه در راستای ارتقاء سطح آمادگی همکاران در مدیریت شهری، بر اساس زمان‌بندی در طول سال مانورهایی برگزار می‌شود، اظهار داشت: هدف ما از این رزمایش‌ها سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی و همچنین همکاران خودمان در سطح شهرداری است که امروز بعد از جلسات متعدد و تنظیم سناریوهای رزمایش، شاهد انفجار سوری در داخل تونل مترو بودیم.

علی‌اکبر رحیمی با اعلام این خبر که تا پایان سال جاری، 5 رزمایش مدیریت بحران در سطح شهر قم برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اگر بخواهیم خودمان را با پنج سال گذشته مقایسه کنیم، خیلی جلو هستیم اما با حد مطلوب و ایده‌آل خیلی فاصله داریم.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه

ایسنا/لرستان فرماندار ازنا گفت: ورود به محدوده تونل برفی اشترانکوه با توجه به محتمل بودن ریزش آن تا اطلاع بعدی ممنوع است.

محمدرضا فاتحی در رابطه با گزارشاتی پیرامون ریزش تونل برفی اشترانکوه اظهار کرد: با توجه تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها  بخصوص از نوع برف طی چند سال گذشته و تداوم آن و با عنایت به گزارشات و بررسی های کارشناسی احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه دور از انتظار نیست.

فرماندار ازنا در ادامه از عموم شهروندان، هم استانی‌ها، کوهنوردان، گردشگران، طبیعت گردان و دوست داران طبیعت که قصد بازدید از این منطقه را دارند خواست با احتیاط و رعایت نکات ایمنی از این منطقه گردشگری بازدید کنند و از ورود به محدوده تونل برفی جداً خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • احتمال ریزش تونل برفی اشترانکوه
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر زرند کرمان بررسی می‌شود
  • ترک فعل‌ها در سیل اخیر بررسی می‌شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است