Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:16:07 GMT

۵ میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۰۹۸۴

۵ میلیارد دلار انواع محصولات کشاورزی صادر شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طهماسبی ظهر شنبه در حاشیه بازدید از باغات پسته دامغان در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه امسال پنج میلیارد دلار انواع محصول کشاورزی از کشور صادرشده است، ابراز داشت: از این تعداد ۲.۵ میلیارد دلار یعنی حدود نیمی از آن محصولات باغی بوده است.

وی ضمن بیان اینکه مقصد محصولات باغی اغلب به کشورهای همسایه، حاشیه خلیج‌فارس، روسیه و اروپا است، افزود: محصولات باغی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال به ارزآوری و رونق اقتصادی نیز کمک کند که تحقق این مهم نیازمند ارائه آموزش‌های لازم در خصوص بسته‌بندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه سالانه ۲۳ میلیون تن محصول از باغ‌های کشور تولید می‌شود، ابراز داشت: این محصولات تولید دو میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار باغ میوه در کشور است که امیدواریم امسال درزمینهٔ صادرات محصولات باغی جهش مطلوبی صورت گیرد.

طهماسبی بابیان اینکه سال گذشته میزان صادرات محصولاتی مانند خرما و زعفران مطلوب بود، تصریح کرد: امسال وضعیت صادرات برخی محصولات مانند پسته، زعفران، کشمش، خرما، مرکبات، سیب و کیوی خوب است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته میزان صادرات پسته بسیار کم بود، افزود: تحقق ارزآوری محصولاتی نظیر پسته نیازمند برخی سیاست‌گذاری‌ها و همچنین ارائه محصولی که توان رقابت را با نمونه خارجی داشته باشد ازاین‌رو این موارد در دستور کار جهاد قرار دارد.

کد خبر 4737474

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سمنان وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه مرز مهران اجلاس جاده ابریشم ایلام شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های هواشناسی کشاورزی

هواشناسی کشاورزی، برای کشاورزان یزدی توصیه‌هایی کاربردی داشت.

مهمترین توصیه‌های کاربردی هواشناسی کشاورزی بدین شرح است:
۱. در زمان مساعد بودن شرایط جوی یعنی عدم باد و بارندگی به محلول پاشی درختان پسته برای جلوگیری از عارضه لکه پوست استخوانی پسته با استفاده از ترکیبات کلسیم دار و نیز اسید امینه و یا جلبک دریایی اقدام شود.

۲. با توجه به بارش‌های اخیر احتمال بیماری الترناریا در درختان پسته وجود دارد لذا بامشورت کارشناسان نسبت به سمپاشی با قارچکش مناسب اقدام گردد.

۳. پوشش‌های گلخانه با مواد مناسب جهت کاهش نور پوشش داده شود و مصرف کلسیم در دستور تغذیه گلخانه قرار گیرد.

۴. در مزارع گندمی که در مرحله شیری خمیری یا پرشدن دانه هستند محلول پاشی با کود‌های اسید آمینه و جلبک جهت کاهش اثرات تنش‌های محیطی

۵. واحد‌های گاو شیری جهت کاهش استرس گرمایی در ساعات با دمای بیش از ۳۰ درجه به استفاده از دستگاه‌های خنک کننده در سالن شیر دوشی و استفاده از مه پاش در واحد اقدام گردد.

۶. رها سازی بچه ماهیان گرمابی با وزن بالای ۲۵ گرم و خرید از مراکز معتبر در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در هفته جاری و در اوایل صبح

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تغییرکاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی در چهارمحال و بختیاری
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/ خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما
  • ۸۲ کشور خریدار خرمای ایران/خرمای مضافتی در صدر صادرات خرما