Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدعباس صالحی در این پیام نوشت: مرجعیت، نهاد قدسی است؛ چون مبلغ احکام الهی است و نهادی مدنی است؛ چون با مراجعه و انتخاب آزاد مردم شکل می‌گیرد.

این قدرت دوگانه در مرجعیت شیعی، کم‌مانند است. در حوادث اخیر عراق، برخی از تبلیغات منفی شبکه‌هایی چون العربیه و ...را از این منظر می‌توان دید.

پایتخت و بعضی استان های عراق؛ از جمله مراکز استان های ذی قار، میسان، القادسیه، واسط، بابل، نجف اشرف، کربلای معلی، بصره، المثنی، دیاله و حتی کرکوک از روز سه شنبه گذشته (نهم مهر) شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز (پنجشنبه/ یازدهم مهر ) به ویژه پس از صدور دستور منع رفت و آمد از سوی عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور، آرامش نسبی در این مناطق حاکم شد.
در همین حال گروهی از متولیان اعتراضات در بیانیه ای بر مسالمت آمیز بودن حرکت خود و خودداری از حمله به اماکن عمومی و خصوصی و تخریب اموال عمومی تاکید و از اقدام خود برای نظافت معابر شهر خبر داده اند.

احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در کربلا نیز دیروز (جمعه/ دوازدهم مهر) در واکنش به اعتراض های اخیر در شهرهای مختلف این کشور، سه قوه را به اجرای اصلاحات واقعی فراخواند و خواستار خویشتن داری مردم و نیروهای امنیتی در اعتراضات شد.

وی بیانیه دفتر آیت الله سیستانی را در خطبه های جمعه کربلا قرائت کرد. در بیانیه آیت الله سیستانی آمده بود که ما مخالف حملات به تظاهرکنندگان، نیروهای امنیتی و اموال عمومی در بغداد و شماری از استان ها هستیم و این اقدام ها را محکوم می کنیم. تظاهرات در برخی از شهرها به خشونت، شورش و درگیری های خونین کشیده و در اثر آن شماری زخمی شدند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد

رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق پیش از ظهر امروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 751172

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با آیت‌الله رئیسی
  • شکاف‌ها و دوگانگی‌های مذهبی، ممنوع!
  • نماینده آیت الله سیستانی در ترکیه؛ تأکید بر وحدت و گفت و گوی دینی و نقش مثبت رهبران مذهبی / آینده شیعیان ترکیه، روشن است
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • ایران معادله صهیونیست‌ها را بهم زد
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد