Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:26:59 GMT

اقدامات گسترده بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۲۱۷۹

اقدامات گسترده بانک ملی ایران در مبارزه با پولشویی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر به نقل از بانک ملی ایران، به تازگی اولین کارگاه مهارت های تخصصی و فنی ویژه بازرسان مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بانک به منظور ارتقای دانش و مهارت های فنی آنها برگزار شد.

برگزاری این کارگاه در ادامه فعالیت های مستمر و همیشگی بانک به منظور توسعه اقدامات حوزه مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور دستورالعمل برای راهنمایی واحدها در زمینه مبارزه با پولشویی، ارسال آخرین تغییرات در اطلاعات گیرندگان خدمات پایه به مرکز اطلاعات مالی به صورت ماهانه، ارسال گزارش اسامی اشخاص مظنون دریافت کننده خدمات پایه از شعب این بانک به مرکز اطلاعات مالی و بانک مرکزی و ارسال پرونده های مشکوک بررسی شده به مرکز اطلاعات مالی FIU از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این حوزه است.

در همین راستا، آمار تعداد حساب های مشتریان بانک به اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی به صورت ماهانه ارسال و همچنین گزارش واریز وجوه نقد بیش از سقف مقرر به مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی اعلام می شود.

جلسات کمیته عالی مبارزه با پولشویی نیز با حضور مدیران ارشد بانک به صورت منظم برگزار شده و نشست های هم اندیشی با مراجع قضایی در خصوص موضوع مبارزه با پولشویی به صورت دوره ای برپا می شود.

از سوی دیگر شاخص های عملکردی مبارزه با پولشویی و تأمین مالی ترویسم برای سنجش عملکرد ادارات امور شعب و شعب مستقل در بررسی عملکرد بانک تهیه شده است.

مشارکت و نظارت در پاکسازی اطلاعات مشتریان جهت اخذ کد شهاب، تدوین شرح وظایف معاونین شعب به عنوان رابطین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، تدوین طرح درس های مشاغل اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم و نیز اصلاح فرآیندهای اجرایی در زمینه کارت هدیه، صندوق های اجاره ای، کانون جوانه ها و دستگاه های خوددریافت از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در این راستاست.

اکنون می توان گفت همه کارکنان بانک نسبت به اهمیت مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به خوبی واقفند، تا جایی که سوگندنامه ویژه بازرسان اداره کل تطبیق، مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم نیز تدوین شده و قانون اصلاح قانون مبارزه با پولشویی واصله از بانک مرکزی نیز به همه واحدها ابلاغ شده است.

کد خبر 4737225

منبع: مهر

کلیدواژه: بانک ملی ایران پولشویی بانک ملی گروه خودروسازی سایپا گردشگری صنعت خودروسازی جاذبه گردشگری بانک پارسیان همراه اول هتل داری استخدام غذای سالم دانشگاه تهران برگزاری دوره آموزشی سایپا اربعین حسینی بانک ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است

بهزاد شیری مدیر عامل بانک با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم، شعار پست بانک ایران را «سرمایه انسانی هسته اصلی توسعه بانک است» اعلام کرد وگفت: باید تمامی واحد‌ها در همه ابعاد اعم از تسهیل امور، کاربری کمتر در واحد‌های عملیاتی، توجه به معیشت و آموزش سرمایه انسانی به عنوان برنامه محوری در بانک توجه کنند تا تحول بنیادین و امیدآفرین در بانک شکل بگیرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری در جلسه ارزیابی عملکرد فروردین ماه برنامه پایش و پویش بانک که عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت سال جاری در سالن ساختمان آموزش بانک برگزار شد، با بیان اینکه صورت‌های مالی پست بانک ایران جز اولین بانک‌هایی بود که پیش نویس آن برای بررسی به حسابرس ارائه و در کدال بارگذاری شده است، تصریح کرد: مجامع عادی و فوق العاده را در پیش داریم و سعی می‌شود در ماه آتی برگزار شود.

مدیرعامل بانک با بیان اینکه اعداد و رقم در بانک بسیار مهم است، ولی از آن مهم‌تر تجزیه و تحلیل اعداد و تبدیل آن به دانش است، ادامه داد: باید اطلاعات را با کمترین اعداد تجزیه و تحلیل کنیم تا بدانیم مشکلات در کجاست و برای رفع آن‌ها اقدام کنیم.

شیری با بیان اینکه اگر همه استان‌ها از ابتدای سال به صورت متوازن با یک رقم ثابت رشد منابع داشته باشند تا پایان سال ۱۰۰ درصد هدف برنامه پایش و پویش خود را محقق می‌کنند، گفت: در این صورت ۵۵٫۵ درصد از وزن کل کارنامه استان خود را بدست آورده است و در پس زمینه آن، توجه بیشتر به معیشت همکاران قرار دارد تا پرداختی بیشتری به آنان داشته باشیم.

وی با تاکید بر حوزه مصارف بانک افزود: مقایسه فروردین امسال طی سه سال گذشته نشان می‌دهد، نسبت مطالبات بانک به بالاترین رقم متناظر خود رسیده است و باید بر اساس برنامه این نسبت مدیریت و به روال منطقی و بهینه قبلی بر گردد.

شیری روند صدور ضمانتنامه‌ها در بانک را طی دو سال گذشته افرایشی توصیف کرد و گفت: دو سال گذشته بستر زمان خوبی برای بانک بود که کار را جلو ببریم و برخی موضوعات را تسهیل کردیم و این امر به فرهنگ سازمانی و بانکی تبدیل شده و در حمایت مالی واحد‌های تولید بسیار موثر بوده است.

مدیرعامل بانک بخش ارزی را یک واحد بدون رقابت با سایر بانک‌های هم تراز دانست و تصریح کرد: وقتی یکی از شعب بانک به اندازه تمام یک بانک کشور خدمات ارزی ارائه کرده است این مسئله قابل تقدیر است. اما حوزه توزیع متوازن در استان‌ها و شعب مورد انتظار است و باید آن را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • بسته تأمین مالی غیر نقدی زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • چرا باید در کسب و کار خود از نرم افزار مالی استفاده کنیم؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • تعاونی های تولیدی، محور اقدامات بخش تعاون هستند