Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز در آیین افتتاحیه پروژه‌های آبرسانی شهرستان کهگیلویه گفت : به برکت خون شهدا و صبوری و پایمردی مردم جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا از جهات مختلف و از جمله خدمت‌رسانی حکومت و دولت سرافرازی است.

او اضافه کرد: تصفیه‌خانه فاضلابی که در این استان افتتاح می‌شود که ۲۲۸ مین تصفیه خانه کشور است در حالی که ۴۰ سال پیش در همین کشور با جمعیتی به مراتب کمتر و درآمد نفتی بیشتر و بدون تحریم اقتصادی تنها چهار تصفیه خانه وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو گفت: تصفیه‌خانه آبی که در این استان به بهره‌برداری می‌رسد ۱۴۶ مین تصفیه خانه آب است از این تعداد ۲۷ تصفیه خانه عمده در دولت تدبیر به بهره‌برداری رسیده است.

او با بیان اینکه نیمه سال ۱۳۹۲ جمعیت روستایی کشور که به شبکه‌های آبرسانی برای تأمین آب شرب سالم و پایدار وصل بود تنها ۹۰۰ هزار نفر بود، ادامه داد: در دولت تدبیر طی ۶ سال ۱۰ هزار و ۳۳۶ روستای دیگر شامل این ۴۰ روستا به شبکه آبرسانی وصل شدند و فقط در این ۶ سال جمعیت ۶ میلیون و ۸۴۵ هزارنفر از نعمیت آب برخوردار شدند.

اردکانیان تصریح کرد: تا پایان سال جاری ۱۳۳۹ روستای دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد و تا پایان دولت دوازدهم یعنی تابستان ۱۴۰۰ دو هزار و ۵۰۰ روستای دیگر اضافه خواهد شد.

به گفته اردکانیان در حالی که در سال ۹۲ جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه آب سالم زیر یک میلیون نفر بود تا پایان دولت دوازدهم جمعیت برخوردار را به ۱۰ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

او گفت: هر هفته ۳۰ روستای کشور از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وزیر نیرو بیان داشت: در وزارت نیرو به مدد تلاش و فعالیت همه دست اندرکاران صنعت آب و برق به همت نمایندگان مجلس از جمله نمایندگان استان و به ویژه آقای هاشمی‌پور که در پیگیری و تشویق و حمایت خدمتگزاران مردم جز نمایندگان شاخص هستند و همچنین به مدد حمایت دولت و اجازه مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کمپین «الف ب ایران» (آب، برق ایران) را از این هفته آغاز کردیم.

اردکانیان گفت: هر هفته یک پروژه بزرگ در سطح نیروگاه، سد، شبکه‌های بزرگ آبیاری و زهکشی، تصفیه‌خانه، مجتمع آبرسانی روستایی، نیروگاه خورشیدی و بادی افتتاح خواهیم کرد؛ و‌ی با اشاره به تحریم‌ها اظهار داشت: بالاترین درجه کم اتکایی به نفت خام را به دست خواهیم آورد و برای سال‌ها و دهه‌ها کشور را بدون اتکا به خام فروشی منابع زیر زمینی اداره خواهیم داد. همان گونه که با فداکاری دفاع مقدس شکل گرفت با این صبوری و پشتیبانی این نتیجه هم عاید خواهد شد.

وزیر نیرو در پایان یادآور شد: ماه‌های پیش‌رو نمایش بزرگ از حضور مردم در صف انقلاب و استقرار و پایداری نظام داریم انتخاب نمایندگان در مجلس مسابقه بزرگی است بین کسانی که می‌خواهندو می‌توانند که با تکیه بر داشته‌های کشور سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهند برنده و برندکان کسانی هستند که می‌توانندبالاترین درجه احساس رضایت در بین مردم ایجاد کنند. انتهای پیام/غ افتتاح ۲۲۸ مین تصفیه خانه کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر نیرو استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران