Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیری خراسانی از برگزاری هفتمین کنگره پایداری در ۱۷ مهر جاری خبر داد و تصریح کرد: تصریح کرد: همه دفاع و پایداری بویره پایداری اسلامی، آبشخور آن ادبیات عاشورایی و اماکن مقدسه است که تنفس گاه ادبیات آیینی و پایداری ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر احمد امیری خراسانی، امروز(۱۳ مهر)در نشست خبری هفتمین کنگره ادبیات پایداری، با اشاره به شکل گیری این کنگره از دهه ۸۰ گفت: سال ۸۳ در انجمن ادبی دفاع مقدس حفظ آثار کار شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

دبیر علمی هفتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری افزود: ادبیات ما غنی ترین ادبیات دنیا است و در حالیکه سراسر دنیا کشتار و تباهی و ویرانی است و ایران  از نظر سوق الجیشی، همواره در شاهراه حوادث بوده؛ حیف بود نسل امروز با این ادبیات بیگانه باشد بویژه اینکه در عصر حاضر دفاع مقدس را تجربه کردیم.

 


وی با بیان اینکه ادبیاتی هم در قرون گذشته و به صورت ملموس داریم و فکر کنگره به این دلیل پیش آمد؛ بیان کرد: اولین کنگره در ۱۷ و ۱۸ اسفند ۸۴ برگزار شد؛ همان وقت هم منطقه پرآشوب بود و قرار شد کنگره اول را ملی، دوم را منطقه ای و سوم را بین المللی برگزار کنیم.

 

 

امیری خراسانی ادامه داد: همه این کنگره ها دو سالانه پیش بینی شد اما ملزومات خودش را داشت و در مواردی که میهمان از مصر و لبنان داشتیم دیگر نشد میهمان برجسته داشته باشیم اما راه را بر ما نبست زیرا این کنگره دو ستون بزرگ داشت و آن اداره کل حفظ آثار و دانشگاه شهید باهنر بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه قرار بود کنگره هفتم در اسفندماه سال گذشته برگزار شود اما به دلایلی به تعویق افتاد؛ از برگزاری آن در روز (۱۷ مهر) جاری خبر داد و با اشاره به ساختار کنگره و الگویی که باید بر اساس آن مقالات به دبیرخانه مربوطه ارسال می شد؛ اعلام کرد: ۵۰ مقاله به کنگره واصل شد که پس از داوری، ۲۵ مقاله برگزیده و از این تعداد ۱۵ مقاله برای سخنرانی انتخاب شد.
 



این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وجه تمایز این کنگره با مشابه خود در این است که خمیرمایه آن دانشگاهی و تحقیقاتی است زیرا سمت و سوی مقالات را دانشگاهی کردیم و باید با محورهای جدید پژوهشی تطابق داشته باشد؛مجموعه مقالات هر دوره را تحت عنوان «نامه پایداری» منتشر کردیم و امسال ۲۵ مقاله برگزیده در قالب نامه هفتم منتشر می شود.

 

وی محور مقالات کنگره امسال را ادبیات تطبیقی ایران و جهان در زمینه پایداری دانست که بر این اساس متون پایداری خارج از کشور و داخل تطبیق داده می شود و تصریح کرد: همه دفاع و پایداری بویره اسلامی ما آبشخور آن ادبیات عاشورایی و اماکن مقدسه است که تنفس گاه ادبیات آیینی و پایداری ما است.

 

امیری خراسانی ایجاد رشته ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان برای نخستین بار و پس از آن در ۳۰ دانشگاه و مرکز علمی در کشور و در مقطع ارشد، پیگیری مقدمات راه اندازی مقطع دکتری این رشته، راه اندازی نشریه علمی پژوهشی ادبیات پایداری که در کشور نظیر آن وجود ندارد را از جمله دستاوردهای این کنگره عنوان کرد.

 

وی گفت: علاوه بر این، بیش از ۱۰۰ سرگذشت پژوهی که کتاب شد در کنگره نخست سرداران و ۶۵۰۰ شهید استان کار کردیم.



نیره عسکری، هم بیان داشت: تقدسی بر بالای این دانشگاه سایه افکنده زیرا برخاسته از وقف و ایثار است{اشاره به بنیان گذاری دانشگاه توسط مرحوم افضلی پور و همسرش}و به نام شهیدی است که همه وجودش را داده لذا حق مطلب این بود که چنین کنگره ای در چنین دانشگاهی شکل بگیرد.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه جان جهان تشنه ادبیات پایداری است؛ گفت: جا برای کار در این باره و نیاز بسیار است زیرا کدام مقاومت مثل مقاومت ما{دفاع مقدس} این همه لحظات ناب دارد.

 

عسکری اظهار داشت: با نیاز عمیقی که نه تنها در داخل بلکه در جهان نسبت به این موضوع وجود دارد؛ فارغ التحصیلان رشته ادبیات پایداری باید به کار گرفته شوند و بیکار نباشند.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته نیروی انتظامی کانون های مساجد اصفهان زائران اربعین حسینی مواکب الاتحاد دکتر امیری خراسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان

استاندار سمنان گفت: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت_ در نشست شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان اظهار کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان، نقش بسیار ارزشمندی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، توجه به عفاف و حجاب و حفظ سرمایه‌های اجتماعی دارد.

وی افزود: مستند سازی و تهیه فیلم و رمان در خصوص کنگره به صورت ویژه در حال انجام بوده و طی پیگیری‌ها با سازمان صدا و سیما، مساعدت در این امور در دستور کار است.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس‌جمهور به استان اعتبار خوبی برای برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان در نظر گرفته شده است.

هاشمی تصریح کرد: برگزاری هرچه مطلوب‌تر کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان از اولویت‌های کاری ما در استان سمنان در سال جاری خواهد بود.

وی ادامه داد: مستندات، آثار و رمان‌ها حول محور زندگی تمامی شهدای والامقام استان انجام و فیلم سینمایی ویژه زندگی شهید محمود اخلاقی و سریال تیم آزادی نیز در دستور کار است.

استاندار سمنان گفت: نمایشگاه مستندات و آثار تولید شده مرتبط با کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید استان، قبل از برگزاری کنگره برای بازدید ارزشمند مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

کد خبر 748457

دیگر خبرها

  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت و بدون نقص تامین شد
  • تامین برق مراکز برگزاری آزمون سراسری با موفقیت انجام شد
  • بازدیدشهردار تبریز از پروژه عظیم باغ موزه دفاع مقدس در پارک موزه شمیم پایداری تبریز