Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور جلایر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بررسی وضعیت فعالیت، استحکام، کیفیت و وجود مشکل در آسانسورها بر عهده اداره استاندارد است و کارشناسان این نهاد در کنار آزمایشگاه‌های همکار با حساسیت ویژه‌ای کیفیت آسانسورها و نحوه نصب آنها را مورد بازرسی قرار می دهند و از کمترین مشکل در این خصوص چشم‌پوشی نمی کنند زیرا این امر به صورت مستقیم با زندگی افرادی که از آن استفاده می‌کنند، در ارتباط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تمامی آسانسورهای نصب شده بر اساس مصوبه شورای استاندارد در سال ۸۲ بر مبنای تاریخ صدور پروانه ساختمان تحت پوشش استاندارد ملی ایران و دستورالعمل‌های آن قرار دارند و این موضوع نیز به همه شهرداری‌های کشور جهت لحاظ در صدور پروانه و پایان کار ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: با وجود دقت بسیار زیاد تولیدکنندگان آسانسور در دنیا و نصب کنندگان این ابزار، در برخی موارد مشکلاتی در آسانسورها ایجاد می شود که حتی جان مردم استفاده کننده را نیز تهدید می کند و با توجه به این امر، سازمان استاندارد در نزدیک به یک دهه گذشته، اقدام به تدوین استانداردهای مربوط به آسانسور، اجرای آن و بازرسی از آسانسورهای نصب شده در قالب این استانداردها کرده‌است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان‌غربی نیز این استانداردها با همراهی شرکت‌های بازرسی خصوصی و اداره کل استاندارد، اجرایی می‌شود و بازرسی های زیادی نیز در این خصوص در طول سال انجام می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی گفت: یک هزار و ۱۹۱ فقره بازدید فنی از آسانسورها در استان طی سال جاری انجام شده است.

جلایر افزود: تست و بازرسی فنی آسانسور باید طبق استاندارد ملی به شماره ۶۳۰۳-۱ انجام شود و تمام مواردی که در چک لیست بازرسی استاندارد آمده، رعایت می‌شود.

آسانسور از جمله پراستفاده‌ترین ابزارهای دنیای امروز به شمار می‌رود و روزانه ده‌ها و میلیون ها نفر از این ابزار برای تردد در آپارتمان‌ها، مراکز تجاری، اداری، آسمان خراش‌ها و برج‌های مختلف در دنیا استفاده می‌کنند.

در کشورمان ایران و به تبع آن، آذربایجان‌غربی نیز با احداث ساختمان‌های چندین طبقه و برج‌ها، استفاده از این ابزار بسیار بیشتر شده و انواع مختلف آن نیز در ساختمان‌های مختلف با مدیریت شرکت‌های نصب، راه اندازی شده است.

۸۱۳۷/۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید ملی آذربایجان غربی اقتصاد استاندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • مشکل آذربایجان شرقی در تأمین اتوبوس و حمل و نقل عمومی
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • قمه‌کش‌های ارومیه دستگیر شدند + جزئیات
  • جزییات دستگیری 4 نفر از چهار نفر از اراذل و اوباش در ارومیه
  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت