Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرخزاد گفت: ۵ هزار کیلومتر راه روستایی در استان قزوین داریم که برای بهسازی راه های روستایی استان، ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی فرخزاد» در نشست خبری که امروز (یکشنبه ۱۴ مهر) در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: حدود ۸۲۴ روستا در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد، ۶۳۰ روستا دارای دهیاری و ۱۹۴ روستا فاقد دهیاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: جمعیت روستایی استان شامل ۳۳۶ هزار نفر است؛ ۶۵۴ روستای استان دارای شوراست که ۲ هزار و ۵۴۲ نفر در این شوراها فعال هستند.

 

وی عنوان کرد: در سال های اخیر شاهد فعالیت های عمرانی و اجرایی مناسبت تری نسبت به سال های گذشته در روستاها بودیم به طوری که از ابتدای سال ۹۲ تا سال ۹۸ به میزان ۴۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و آبادانی روستاها اختصاص یافته است.

 

فرخزاد اعلام کرد: در سال جاری هم به مناسبت هفته روستا، ۱۰۶ پروژه در قالب ۲۴ میلیارد تومان افتتاح می شود، البته در هفته گذشته هم شاهد افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در سه دهستان بودیم که ۱۰ پروژه در این دهستان ها اجرا شد.

 

وی تصریح کرد: یکی از پروژه های عمرانی ما، گازرسانی به روستاها است که به ۲۷۸ روستای استان اشتراک گاز داده شده است و نزدیک ۸۵ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز بهره مند هستند.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به خانوارهای عشایری گفت: حوزه عشایری استان از نیمه دوم سال ۹۶ تأسیس شد که ۲۵۰ خانوار در ۳۹ منطقه عشایری داشتیم که این عدد در سال جاری به ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار در حال افزایش است.

 

فرخزاد به وضعیت راه های روستایی استان اشاره کرد و گفت: در بخش راه روستایی در حد متوسط کشوری هستیم به طوری که از مجموع کل راه های استان، ۵ هزار کیلومتر راه روستایی داریم که ۵۱ درصد آسفالت و ۳۷ درصد خاکی است و برای بهسازی راه های روستایی استان، ۷۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

 

وی تأکید کرد: در حوزه ورزش و جوانان هم ۸۷ فضای وزرشی روستایی داریم که ۴۳۰ هزار متر مربع فضای ورزشی ما در روستاها قرار دارد و شاهد تحولی در حوزه فضای ورزشی روستایی هستیم.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین در ادامه با اشاره به میزان بهره مندی روستاها از آب سالم و برق ادامه داد: در حوزه آب و فاضلاب روستایی، ۸۶ درصد جمعیت روستایی از آب شرب سالم برخوردار هستند و در حوزه برق ۱۰۰ درصد خانوارهای روستایی (روستاهای بالای پنج خانوار) از نعمت برق برخوردار هستند.

 

وی اظهار کرد: در حوزه خدمات بهداشتی هم ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی از خدمات بهداشتی برخوردار هستند و ۲۶۳ خانه بهداشت در روستاهای استان قزوین وجود دارد.

 

فرخزاد اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد از خانه های مسکونی روستایی استان مقاوم سازی شده است؛ یکی از معضلاتی که در روستاها بوده تهیه طرح هادی روستایی است که ۶۶۲ روستا دارای طرح هادی است و سال گذشته و امسال ۳۶۶ روستا بازنگری شده است.

 

وی با اشاره به پوشش تلفن در روستاهای استان خاطر نشان کرد: ۴۵۰ روستا تلفن بی سیم و شبکه همراه دارند و ۳۰۰ روستا هم دارای تلفن همراه نسل سوم و چهارم و ۷۴۰ روستا زیرپوشش اینترنت هستند.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت توجه به گردشگری در حوزه روستاها بیان کرد: گردشگری در اولویت نخست در حوزه اشتغال روستایی قرار دارد و از همین رو توانستیم هماهنگی خوبی با میراث فرهنگی داشته باشیم و اعتباراتی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است به طوری که سال گذشته و امسال ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی را در قالب یک هزار و ۲۶۴طرح داشتیم که ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال را به دنبال داشته است.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه های نیمه تمام استان یادآور شد: در بحث پروژه های نیمه تمام بر اساس برآورد صورت گرفته در سال گذشته، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان ما باید اجرا شود؛ ما پروژه های مختلفی را در قالب بخش خصوصی در نظرگرفتیم، البته برخی پروژه ها قابل واگذاری نیست مانند پروژه های نیمه تمام در حوزه راه ولی برخی پروژه ها به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی موکب اربعین کانون های مساجد پروژه های عمرانی راه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس صبح دوشنبه در بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر و نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی از پروژه‌های شاخص راهداری دشتستان افزود: اکنون ۱۲ پروژه در زمینه‌های تعریض، بهسازی، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه خیز در محورهای اصلی و روستایی دشتستان در دست اجرا است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ادامه داد: تعریض و بهسازی محور تنگ ارم به نمازگاه، سعدآباد- وحدتیه، احداث پل بزرگ درودگاه و تعمیرات ابنیه راه‌ها از شاخص‌ترین پروژه‌های دشتستان است.

وی یادآور شد: بخشی از پروژه‌های راهداری دشتستان تا هفته دولت و باقی مانده آن تا دهه فجر امسال تقدیم کاربران جاده‌ای خصوصاً مردم این شهرستان می‌شود که منجر به جهش قابل توجهی در ارتقای ایمنی و بهبود راه‌های دشتستان خواهد شد.

کد خبر 6097814

دیگر خبرها

  • بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی در استان کرمانشاه
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • آغاز عملیات آسفالت معابر کوی نورد اهواز
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • باغات منطقه۶ شهر قم بهسازی می‌شود
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان