Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:44:55 GMT

شورای توسعه در روستاهای آذربایجان غربی تشکیل می شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۹۵۸۸

شورای توسعه در روستاهای آذربایجان غربی تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر یکشنبه در همایش دهیاران و شورای استان که به مناسبت روز ملی روستا برگزار شد، روستاها را از کانون های اصلی توسعه کشور عنوان کرد و افزود: دهیاران با تشکیل شورای توسعه روستا و استفاده از ظرفیت شوراها و نخبگان محلی، مسائل و مشکلات روستاها را پیگیری کنند و برای تحقق این خواسته، تشکیل شورای توسعه روستاها در هر روستا لازم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روستاهای این استان ظرفیت‌های بالایی را در بخش‌های مختلف گردشگری و اقتصادی و فرهنگی دارد که باید با تلاش دهیاران و مسوولان احصا شود اظهار داشت: دهیاری‌ها باید تلاش کنند با برنامه‌ریزی مناسب در راستای شناسایی توانمندی‌ها و توسعه روستاها اقدامات مناسبی را داشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه روستاها می‌تواند یکی از عوامل مهم توسعه در کشور باشد افزود: شرایط آذربایجان‌غربی بسیار برای این امر مناسب است و می‌توان اقدامات مناسبی را در این راستا شاهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی نیز گفت: برای توسعه طرح‌های عمرانی در روستاها باید ساکنان این مناطق همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

پیمان آرامون با بیان اینکه این مشارکت موجب سرعت بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی و حفظ این طرح‌ها می‌شود ادامه داد: جذب گردشگر در روستاها از دیگر برنامه‌های مورد تاکید مسوولان استانی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار تاکنون ۱۱ هزار و ۲۵٣ شغل روستایی در استان ایجاد شده‌است.

رضا نقی‌زاده افزود: این تعداد اشتغال در قالب سه‌ هزار و ۸۷۱ طرح اشتغال پایدار روستایی در بیش از یک‌هزار روستای استان ایجاد شده است و هم اکنون این تعداد در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی سه‌ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال تسهیلات در آذربایجان‌غربی پرداخت شده‌است گفت: طرح اشتغال پایدار روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت روستاییان و ایجاد و تثبیت اشتغال در مناطق روستایی از سال گذشته اجرا می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این همایش با بیان اینکه یک میلیون و ٩٨ هزار نفر از جمعیت این استان روستانشین هستند گفت: با این آمار ٣٣.۶۵ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.

عارف خدرلو ادامه داد: ٣٠ درصد جمعیت روستاها در نزدیکی مرزها و ۴٠ درصد نیز در مناطق کوهستانی ساکن هستند و اجرای طرح‌های عمرانی در این مناطق نیازمند تخصیص بودجه بیشتر نسبت به سایر روستاهاست.

وی اظهار داشت: حل مشکلات زیرساختی و فراهم کردن زمینه توسعه در روستاها مانع مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

در ادامه این همایش که معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز حضور داشت از دهیاران نمونه آذربایجان‌غربی با اهدای لوح تجلیل شد.

کد خبر 4739020

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی روستا اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران هفته دفاع مقدس شیراز خطبه های نماز جمعه ایلام استانداری سمنان شهرکرد آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۹۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهر ارومیه دارای ۲۷ محله بازآفرینی و کلی دارایی شهری هستیم که می‌شود با مولدسازی آنها هم چاره‌ای برای محلات کم‌برخوردار اندیشید و هم گره‌ای از مشکلات مردم و شهر ارومیه را رفع کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، توماج وحیدافشار در دیدار با استاندار آذربایجان غربی به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: امیدوارم مشکل جمعیتی و آماری شهر ارومیه در زمان مدیریت آقای استاندار حل شود.

وی ضمن تبریک نهم اردیبهشت روز شوراها افزود: امروز یکی از بزرگترین مشکلات شهر ارومیه در تلقی کردن شهر ارومیه به عنوان کلان‌شهر مشکل آماری و جمعیتی است که امیدوارم در جهت بهره‌مندی شهر ارومیه از امکانات و تسهیلات دولتی و اعتبارات ملی این مشکل حل شود.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در شهر ارومیه دارای ۲۷ محله بازآفرینی و کلی دارایی شهری هستیم که می‌شود با مولدسازی آنها هم چاره‌ای برای محلات کم‌برخوردار اندیشید و هم گره‌ای از مشکلات مردم و شهر ارومیه را رفع کرد.

وحیدافشار در ادامه با بیان اینکه برای رهایی از مشکلات شهری نیاز به نگاه مثبت و ویژه مقام عالی استان است، تصریح کرد: قطعاً بدون همکاری و هم‌فکری و نیز همیاری دستگاه‌های اجرایی نمی‌توان به توسعه و آبادانی شهر و رهایی از مناطق محروم فکر کرد.

وی ضمن تشکر از نگاه ویژه و حمایت‌های استاندار آذربایجان‌غربی از مدیریت شهری عنوان کرد: شورا در جهت پیشبرد اهداف و سیاست‌های اصلی خود که خدمت به مردم و توسعه شهر ارومیه بوده و با تمام توان در کنار و هم‌پای دولت است و در جذب منابع ملی و توسعه مناطق محروم نگاه و دستورات مقام عالی استان می‌تواند قطعاً برای مدیریت شهری مؤثر باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اصلی شهر ارومیه موضوع ترافیک شهر ارومیه است و امید است با تمرکززدایی نهادها و ادارات داخل شهر ارومیه تعیین تکلیف و با دستورات شخص آقای استاندار این مشکل حل شود.

کد خبر 749061

دیگر خبرها

  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • آغاز بررسی پیش‌نویس سند کوآنتوم / تشکیل هیئت امنای واحد برای ستاد‌های توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • کلنگ احداث هتل و تله‌کابین خوشاکو ارومیه به زمین زده شد
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • مولدسازی دارایی‌ها سیاستی کارآمد برای حل مشکلات محلات کم‌برخوردار ارومیه