Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@00:06:36 GMT

عدم حضور پررنگ مردم در مسابقات قرآن بررسی شود

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۱۶۰۵

عدم حضور پررنگ مردم در مسابقات قرآن بررسی شود

سید کریم موسوی، داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: در این مسابقات، جذب مخاطب خیلی ضعیف بود و این مهم‌ترین نکته منفی و سلبی است که در رابطه با مسابقات می‌توان به آن اشاره کرد و واقعا نیز باید بررسی شود چه اتفاقی افتاده که حضور مردم در این مسابقات پررنگ نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مجموع با توجه به شرایط فنی و خدماتی ایجاد شده، مسابقه به بهترین شکل برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات، رسانه در خدمت کار بود و به صورت دقیق مستندسازی می‌شد و اخبار به سمع و نظر مردم می‌رسید. از طرف دیگر، بافت هیئت داوران یک ترکیب حرفه‌ای و مبتنی بر نگاه علمی بود و به نظر من، امسال یکی از موفق‌ترین گروه‌های داوری در تمام رشته‌ها به فعالیت پرداختند.

رقابت متسابقین فشرده بود 

داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان ادامه داد: مسابقات امسال از نظر نحوه برگزاری یکی از بهترین دوره‌ها محسوب می‌شود و یکی از نکات مثبت آن این بود که همه جنبه‌های مربوط به مسابقات اعم از اسکان، پذیرایی و سالن در یک مکان اتفاق می‌افتاد که جای تشکر از متولیان دارد.

موسوی درباره سطح کیفی مسابقات گفت: اگر چه در بسیاری از رشته‌ها تعداد شرکت‌کنندگان کمتر شده، ولی سطح حرفه‌ای آنها افزایش یافته است. در واقع نفرات برگزیده با فاصله کمی نسبت به سایرین انتخاب می‌شدند و این ناشی از نزدیک بودن رقابت‌ها بود. در واقع می‌توان گفت رقابت‌ها سال به سال نزدیک‌تر شده و انتخاب نفرات برگزیده سخت‌تر می‌شود و حکایت از آن دارد که شرکت‌کنندگان به لحاظ کیفی خیلی پیشرفت کرده‌اند.

حضور دانشجویان در مسابقات قرآن کمرنگ بود

وی بیان کرد: به نظر من شرایط برگزاری مسابقات از نظر آب‌و‌هوا، سالن، برنامه‌ریزی و قرعه‌کشی متسابقین مناسب بود و همه چیز به وقت انجام می‌شد. ضمن اینکه تجمع رخدادهای مربوط به مسابقات در یک محدوده، شرایط برگزاری و دسترسی متسابقین را تسهیل کرده بود، ولی با توجه به اینکه در یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی شهر اصفهان برگزار می‌شد، حضور دانشجویان در مسابقات کمرنگ بود.

داور چهل‌و‌دومین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش آقایان تصریح کرد: تیم برگزارکننده مسابقات یک تیم خبره و حرفه‌ای است و هر سال روند برگزاری رقابت‌ها را رصد می‌کند، نقاط قوت و ضعف را می‌سنجند و دنبال این است که اتفاق خوبی رخ دهد. امسال نیز تلاش کردند تا مسابقات با استقبال عمومی روبرو شود، هر چند در بعضی از رشته‌ها حضور مردم کمرنگ و در برخی دیگر پررنگ‌تر بود. ضمن اینکه فکر می‌کنم در آیین‌نامه‌های دو رشته تواشیح و دعاخوانی باید نوعی بازنگری اتفاق بیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا اصفهان چهل ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور

بیست‌ویکمین دوره مسابقات پتانک کارگران کشور با شرکت ۹۲ تیم از سراسر کشور به یاد سردار شهید یوسف رضا ابوالفتحی برگزار شد.
 
تیم بانوان کارگر یزد با نام مشعل و تیم آقایان کارگر با نام فاتحان جک به عنوان نمایندگان استان یزد در این دوره از رقابت‌ها حضور داشتند؛ مژگان مساح، فاطمه زنده نور و زهرا شادیان در بخش بانوان و محمد شادیان، علی اصغر زارع و مهدی دهقان در بخش آقایان به مصاف رقبا رفتند.
 
پس از برگزاری رقابت‌های جذاب و نفس گیر میان ۴۶ تیم، بانوان استان در بخش سه نفره (تریپل) با یک نمایش خوب موفق شدند مقام سوم این دوره را کسب کنند؛ همچنین در بخش دونفره (دبل) در رتبه چهارم قرار گرفتند.
 
در بخش آقایان که ۴۶ تیم حضور داشتند نماینده استان از یک گروه سخت موفق به صعود شد ولی در مرحله حذفی با توجه به زمان بندی با یک امتیاز کمتر بازی را واگذار کرد و از صعود به دور بعد باز ماند.
 
لازم به ذکر است استان یزد در این رقابت‌ها در بخش‌های بانوان و آقایان فقط یک نماینده داشت و این در حالی بود که از سایر استان‌ها بیش از ۲ تیم حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بوکسور ارومیه‌ای قهرمان مسابقات جوانان آسیا شد
  • فیلم| پایان یک رقابت
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • خواهر و برادر کبودراهنگی برگزیده لکوکاپ ایران
  • درخشش بانوان یزدی در مسابقات پتانک کارگران کشور
  • رقابت ۱۸۰ فرهنگی در مسابقات قرآن و عترت درمبارکه
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان