Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، در این رویداد که از 15 مهرماه به مدت سه روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو با رویکرد ایجاد شبکه نوآوری در راستای رفع نیازهای فن‌آورانه خود، نیازمندی‌های خود را در 5 مگاماژول و سیستم خودرو و همچنین مواد اولیه و قالب ارایه کرده است.

در این رویداد که خودروسازان به همراه قطعه‌سازان و شرکت‌های فعال در زنجیره تولید خودرو،‌ دانش بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها حضور دارند، ایران خودرو 5 مگاماژول شامل بدنه و مکانیزم‌ها، برق و الکترونیک، شاسی و تعلیق و تزئینات و قوای محرکه، 14 ماژول و 55 سیستم خودرویی را به نمایش گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با نمایش نیازمندی‌ها در بخش‌های یادشده، شرکت‌های دانش بنیان خواهند توانست با توجه به تخصص و توانمندی و تجربه خود در هر بخش به صورت تخصصی با خودروسازان و زنجیره تامین خودرو همکاری کنند.

صندوق نوآوری نیز با این رویکرد و تقسیم بندی می تواند حمایت‌های لازم برای تحقق بومی‌سازی و توسعه شرکت‌های دانش بنیان را نهادینه کند.

در نیازهای زنجیره تامین ایران خودرو،‌ علاوه بر مواد اولیه، اجزا و زیرمجموعه‌های پیشرفته و تکنولوژی‌هایی که پیش از این داخلی‌سازی نشده‌اند ارایه شده است. قطعاتی مانند میکروDC موتور، TPMS (سیستم نمایشگر باد تایر)، قطعات با ارزبری بالا، قطعات الکترونیکی مانند فیبر مدار چاپی، پیزو الکتریک سنسور هشدار موانع عقب، سپراتور باتری، اجراء توربوشارژ و... از جمله این موارد است.

گروه صنعتی ایران خودرو به دنبال شکل‌گیری کارگروه‌های تخصصی فن‌آورانه در هر مگاماژول است تا در این کارگروه‌ها هریک از فعالان صنعتی، سازندگان قطعات، جهاد دانشگاهی، سازمان استاندارد،‌ مراکز علمی، شرکت‌های دانش بنیان و خودروسازان با هم‌افزایی و همدلی، ضمن بررسی مسایل و مشکلات موجود، شکاف تکنولوژی هر سیستم را تشخیص، تبیین و راهکار کاهش این شکاف را ارایه کنند.

گفتنی است،‌ در روز نخست این گردهمایی پنل های تخصصی توسط مدیران زنجیره تامین ایران خودرو در خصوص 5 مگاماژول، مواد اولیه و قالب ها و همچنین نشست های ‌B2B ارایه و برگزار می شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران خودرو خودرو قطعه سازان خودروسازی صنعت خودرو استارتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: تصادف زنجیره‌ای در کیلومتر ۶ لاین شمالی آزادراه قزوین به زنجان ۱۰ مصدوم گذاشت.

داود مهرگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ساعت ۹:۳۵ صبح امروز امدادگران حاضر در پایگاه امداد و نجات جاده‌ای عوارضی قزوین _ زنجان تصادف زنجیره‌ای را در کیلومتر ۶ این مسیر ارتباطی مشاهده کردند و بر همین اساس نجاتگران همراه با آمبولانس برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی افزود: در این تصادف یک دستگاه پژو ۲۰۶ با پژو ۴۰۵ برخورد کردند سپس هفت سواری و یک تریلی نیز با این ۲ خودرو برخورد کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه در این سانحه یک مصدوم در خودرو محبوس شده بود که توسط نجاتگران با استفاده از ست نجات سبک رهاسازی شد، افزود: هلال احمر در انجام کمک‌های اولیه به اورژانس کمک کرد و همه مصدومان این حادثه توسط اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

مهرگان از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

کد خبر 750275

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • ظرفیت ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی کشور
  • رفع نیازهای فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه کرج - قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • تصادف زنجیره‌ای در آزادراه قزوین _ زنجان ۱۰ مصدوم به‌جا گذاشت
  • تصادف زنجیره ای در آزاد راه شیراز _ اصفهان
  • تصادف زنجیره‌ای و حریق ۳ خودرو ۲ کشته بر جای گذاشت
  • دستاورد مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی قابل تقدیر است