Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@22:38:17 GMT

انتظام امت اسلامی باید منطبق بر اسلام باشد

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۸۱۲۳

انتظام امت اسلامی باید منطبق بر اسلام باشد

امام جمعه ساوه گفت: هر جامعه‌ای نیازمند انتظام است، اما انتظام و نظم دهی امت اسلامی باید منطبق بر اسلام باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی در آئین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی که به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی در ساوه برگزار شد، با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی حکومت‌ها برقراری امنیت است، افزود: نخستین کارکرد حکومت‌ها تامین امنیت و نظم است که بر عهده نیروی انتظامی با مشارکت نیروهای نظامی و اطلاعاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به مولفه های اقتدار پلیس اشاره کرد و با تاکید بر اینکه قدرت پلیس زمینه ساز اقتدار آن است، اظهار کرد: قدرت هر وقت از مشروعیت سیاسی برخوردار شود به اقتدار تبدیل می‌شود.

امام جمعه ساوه ولایتمداری را نخستین مولفه اقتدار پلیس دانست و افزود: مولفه ولایی بودن پلیس در حکومت اسلامی توانسته پلیس نظام اسلامی را از سایر کشورها متمایز کند.

وی مردمی بودن، اخلاق مداری، مکتبی بودن، هم افزایی بین بخشی و ارتباط موثر با سایر نیروها و پرهیز از دوگانگی و واگرایی را از دیگر مولفه های اقتدار نیروی انتظامی برشمرد و افزود: بصیرت از دیگر مولفه‌های کار پلیس است و همواره سرلوحه کار نیروی انتظامی به شمار می رود.

حجت الاسلام حسینی در ادامه به اتفاقات اخیر در کشور عراق اشاره کرد و افزود: ریشه این فتنه در آمریکا و انگلیس است. فتنه‌ای که در عراق است فتنه عبری، عربی با حمایت غرب است و شاهد نفوذ بعثی‌ها و صهیونیست‌ها در جمع تظاهرکنندگان هستیم.

به گفته امام جمعه ساوه اگر بصیرت نباشد، دشمن خواسته‌های مردم را به سمت اغتشاش منحرف می‌کند و معاویه گونه مردم را حتی مقابل امیرالمومنین علی(ع) قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه نیز در این مراسم گفت: امنیت و اقتدار نظام، بستر رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

سرهنگ پرویز اسدی تصریح کرد: توسعه سیاسی، اقتصادی، علمی و اجتماعی وابسته به امنیت است و ناامنی مسیر توسعه را ناهمگون خواهد کرد. نظام اسلامی توجه خاصی به امنیت و نظم دارد و برابر قانون اساسی نیروی انتظامی طلایه دار و پیش قراول برقراری امنیت در کنار سایر دستگاه‌های نظامی و اطلاعاتی است.

وی در ادامه، ولایتمداری، اخلاص، قانون مداری و تعامل بین بخشی و مشارکت عمومی آحاد مردم را رمز موفقیت نیروی انتظامی در تامین امنیت دانست و افزود: وقتی اقتدار تضعیف شود سطح امنیت جامعه کاهش می یابد و ضریب امنیتی جامعه مخدوش می‌شود.

سرهنگ اسدی بیان کرد: در راستای ارتقای اعتماد عمومی و تعامل دو سویه بین مردم و پلیس  باید امنیت تقویت شود تا آرامش در جامعه حکمفرما شود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی پلیس اظهار کرد: هوشمند سازی پلیس برای بهره گیری از فناوری روز پیگیری و موجب شده است تا هزینه‌های جاری برای پلیس کاهش یابد. راه اندازی دوربین هوشمند موجب پیشگیری از وقوع جرم و کشف جرایم شده است.

وی افزود: هوشمندسازی تجهیزات نیروی انتظامی موجب ارتقای خدمات رسانی، پایین آمدن سطح خطاهای پلیس، بازدارندگی و کشف بیشتر جرایم می‌شود. پایین آمدن سطح خطاهای پلیس و کاهش برخوردهای سلیقه‌ای و خارج از قوانین و نیز تسریع در کشف جرایم از دستاوردهای مهم اجرای این طرح است.

در این مراسم پس از انجام برنامه‌های نظامی و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، از خانواده‌های معظم شهدای نیروی انتظامی و جمعی از کارکنان بازنشسته و نمونه پلیس با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته نیروی انتظامی امنيت استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۸۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در جریان سفر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، موضوع مسکن کارکنان بررسی شد تا پروژه ساخت ۷۶۴ واحد مسکونی اجرا شود.

سردار مهدی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: در ساخت مسکن هدف این است که با یک آورده مختصر از طرف کارکنان انتظامی و با استفاده از کد ۶۲ و وام نهضت ملی مسکن، احداث ۷۶۴ واحد مسکونی کلنگ‌زنی شود.

وی افزود: در جلسه قرارگاه مسکن انتظامی استان کرمانشاه موضوعات مربوط به مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان کرمانشاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات جهادی و حرفه‌ای طی یکسال گذشته برای ساخت مسکن کارکنان فراجا در استان کرمانشاه، اکنون در فاز نخست ۵۴۶ واحد مسکونی و در فاز دوم ۶۴ واحد مسکونی با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال اتمام است و به زودی تحویل کارکنان انتظامی خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه اضافه کرد: در جریان سفر مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا، موضوع مسکن کارکنان بررسی شد تا پروژه ساخت ۷۶۴ واحد مسکونی اجرا شود.

سردار حاجیان تصریح کرد: زمینی به مساحت ۱۱ هکتار تحت عنوان طرح نهضت ملی مسکن با هدف احداث ۲۰۰۰ واحد مسکونی در یک برنامه پنج ساله اخذ شده است تا ساخت ۱۳۷۶ واحد طی سه سال تکمیل شود، مابقی واحدهای مسکونی نیز در یک برنامه و دو سال احداث می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای پروژه زیرساخت لازم آماده است و به لحاظ خط اعتبار مالی نیز مذاکراتی انجام شده است.

کد خبر 751288

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • دستگیری متهم به جعل مهرهای ادارات در مشهد
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • اراذل و اوباش قمه به‌دست در تبریز زمینگیر شدند
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • یادواره شهدا یاد اقتدار و عزت و عظمت است
  • ۹۳ فقره انواع سرقت در گلستان کشف شد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد