Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از تصویب سرمایه گذاری خارجی111میلیون و985 هزاردلاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تا پایان شهریورماه خبرداد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، مسعود مهدی زاده مقدم در نشست هیئت مدیره، اظهار کرد: 12 طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 116میلیون و 283 هزاردلار برای اجرا در استان مصوب شده که بیش از96 درصد سرمایه مصوب این طرح‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چهار طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 111میلیون و 985 هزاردلار و اشتغال‌زایی مستقیم برای 440 نفردر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تا پایان شهریورماه مصوب شد.

مهدی‌زاده مقدم با بیان اینکه تمایل سرمایه گذاران خارجی نسبت به سال قبل بیشتر شده بیان کرد: ظرفیت‌های اقتصادی استان باعث شده مراودات تجاری از سوی کشورهای همسایه‌ها بیشتر شود و برای سرمایه‌گذاری و تعاملات بیشتر سرمایه‌گذاری کنند.

وی اضافه کرد: روند رشد و توسعه واحدهای صنعتی پیشرفت داشته و بسترسازی مناسبی که در شکل‌گیری آن موثر بوده تصمیم‌گیری‌های متوازنی بوده که در استان اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: از همه امکانات و ظرفیت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در جهت ایجاد تولید و اشتغال بیشتر استفاده می‌کنیم تا شاهد تحولات بیشتری در حوزه صنعت باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۹۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ که غرفه استان در آن حضوری فعال و نتیجه بخش داشت، موفق شدیم تا موافقت نهایی ثبت زرشک افین زیرکوه و ثبت عناب خوسف را بگیریم که قبلاً پیگیری ها و انعقاد قرارداد انجام شده بود و به دنبال ثبت جهانی آن؛ کل اکوسیستم عناب و زرشک توسط فائو رصد می شود.

جعفری افزود: در این نمایشگاه ۷ قرارداد داخلی با وزارت صمت، وزارت جهاد و دیگر سرمایه گذاران بسته شد.

وی گفت: در مورد انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی نیز پذیرای ۲۰ هیئت تجاری از کشورهای مختلف در غرفه استان بودیم که به طور مثال از کشور چین تقاضا برای انعقاد قراردادهایی در حوزه انرژی نو، معادن، فرش و صنایع دستی داشتیم و از کشورهای دیگری مثل ترکمنستان، ترکیه، امارات، قرقیزستان، کانادا و  افغانستان درخواست انعقاد قرارداد داریم که پیش بینی می کنیم بتوانیم حداقل با ۶ کشور خارجی قرارداد نهایی ببندیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: در مورد جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه سوخت برای بازارچه ماهیرود و تاسیس مینی پالایشگاه نیز صحبت‌های اولیه انجام شده و به زودی سرمایه‌گذار برای برآوردها به استان خواهد آمد.

جعفری افزود: اکسپوی ۲۰۲۴ برای استان دستاوردهای بسیار خوبی داشت و حتی می‌توانیم بگوییم که اکسپوی ۲۰۲۵ نیز بسیار متفاوت تر از دیگر اکسپو ها خواهد بود.

وی گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری در برخی از این حوزه ها بسیار کلان است نمی توان قبل از نهایی شدن قرارداد ها اطلاعات دقیقی در این مورد مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • زرشک افین و عناب خوسف در مسیر ثبت در جیاس
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • شناسایی ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • صدور ۱۶۵ میلیون دلار مجوز سرمایه گذاری خارجی در مازندران
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی