Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرانسه درباره هرگونه تحرک نظامی محتمل ارتش ترکیه در شمال سوریه، به آنکارا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، فرانسه عصر دوشنبه به ترکیه در زمینه هرگونه اقدام نظامی در شمال شرقی سوریه هشدار داد.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» ,وزارت خارجه فرانسه درباره هرگونه اقدام ترکیه که نبرد علیه داعش در سوریه را با تهدید مواجه می‌کند، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در این باره گفت: «پاریس به شدت از خبر عملیات یکجانبه ترکیه در شمال شرقی سوریه که می‌تواند به ثبات این منطقه آسیب برساند و پیامد‌های انسانی داشته باشد، نگران است.»

به دنبال اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر احتمال حمله قریب‌الوقوع به کرد‌های سوریه، تصاویری از استقرار تجهیزات نظامی و نیرو‌های این کشور در مرز سوریه منتشر شده است. بعد از آن نیز اردوغان طی تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره ایجاد «منطقه امن» در شمال سوریه گفتگو کرد.

دولت آلمان نیز دوشنبه با «ابراز نگرانی» از احتمال حمله ترکیه به مناطق شمال شرقی سوریه عنوان کرد که چنین مداخله‌ای می‌تواند موجب بی‌ثبات‌تر شدن هرچه بیشتر این کشور جنگ زده شود.

سخنگوی دولت آلمان هشدار داد که موفقیت‌ها علیه داعش که به ادعای وی طور قابل توجهی توسط نیرو‌های کرد سوریه و با پشتیبانی بین المللی به دست آمده، نباید در معرض خطر قرار بگیرد.

نیرو‌های کرد‌های تحت حمایت آمریکا نیز اعلام کردند که نظامیان آمریکایی روز دوشنبه از مواضع شمال شرقی سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.

در بیانیه نیرو‌های کرد دموکراتیک سوریه آمده است: نیرو‌های آمریکایی به تعهدات خود عمل نکردند و نیرو‌های خود را از مناطق مرزی با ترکیه خارج کردند و ترکیه هم‌اکنون برای عملیات حمله به شمال و شرق سوریه آماده می‌شود.

آنکارا و واشنگتن اوایل ماه آگوست در خصوص ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه به یک توافق مقدماتی دست پیدا کردند و اوایل ماه سپتامبر، عملیات گشت‌زنی مشترک در شمال شرقی سوریه را آغاز کردند که البته در خصوص محدوده این منطقه امن و نحوه کنترل آن اختلاف نظراتی دارند.

دمشق به طور مداوم از تمامی تلاش‌های مشترک ترکیه و آمریکا و همچنین اقدامات یکجانبه در خاک سوریه بعنوان نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه انتقاد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارتش ترکیه ترکیه و فرانسه حمله ترکیه به سوریه داعش سوریه جنگ سوریه بحران سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضداسرائیلی پیوستند
  • دانشجویان فرانسوی هم به اعتراضات ضد اسرائیلی پیوستند