Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، امین امینیان شامگاه روز دوشنبه در همایش گرامیداشت روز روستا و عشایر در هشترود با اشاره به نامگذاری ۱۵ مهر ماه به عنوان روز روستاها و عشایر اظهار داشت: روستاها به عنوان بخش بزرگی از نظام اجتماعی و جمعیتی کشور دارای اهمیت و نقش بسزایی در تمامی شئون اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بوده و پشتوانه استقلال سیاسی و امنیتی کشور محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی روستا را آغازگر تمدن بشری و روستائیان را مظهر صداقت، صفا و صمیمیت برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این روز فرصتی مغتنم به منظور ارج نهادن و تقدیر و تشکر از زحمات زنان و مردان روستائی باشد.

فرماندار هشترود با بیان اینکه نیازمند ایجاد تغییر در نگرش ها، رویه ها و رویکردها در مواجه با مسائل روستا می باشیم گفت: متاسفانه از زمان کشف و استخراج نفت، خصوصا از زمانیکه اولین برنامه های عمرانی و توسعه ای در کشور نگاشته شد تا به امروز، آنچه که صورت پذیرفته سیاهه مشکلات، ضعف ها و ناتوانی ها و برنامه ریزی به منظور برطرف کردن این مشکلات از محل درآمدهای نفتی بوده است اما نتیجه ای که حاصل شده کاهش جمعیت روستائی به ۲۸ درصد بوده است. این یعنی سیاست هایی که برپایه احصا مشکلات و نیازها و بعبارتی نیاز مبنا بوده است جواب نمی دهد.

امینیان ابراز داشت: ادامه این سیاست ها باعث خواهد شد وضعیت روستاها در آینده به مراتب بدتر از وضعیت فعلی شود که بر این اساس لازم است با ایجاد تغییر و تحول در نگرش ها بدنبال شناسایی نقاط قوت و توانمندی های روستا و منطقه باشیم، مزیت های نسبی منطقه و روستای خود نسبت به سایر مناطق را شناسایی کنیم و با سرمایه گذاری بر روی آن ها سعی در حل مشکلات روستا داشته باشیم.

امینیان با بیان اینکه توسعه روستائی زیربنای توسعه در کشور می باشد گفت: نمی شود کشوری را سراغ گرفت که توسعه یافته باشد اما روستاهای آن عقب مانده باشند.

 وی بر همین اساس بر ضرورت حضور و مشارکت اهالی روستا در عمران و آبادانی آن تاکید کرد و گفت: مشارکت پایه و اساس توسعه است و باید اهالی در تمامی امور روستای خود مشارکت داشته باشند.

وی بر ضرورت فراهم نمودن بستر و زمینه برای سرمایه گذاری در روستاها توسط بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای جوانان در روستاها و کشور امروز مانند عبادت است و وظیفه مردم و مسئولان رفتن به سراغ سرمایه گذاران و دعوت از آن ها برای سرمایه گذاری در منطقه متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های منطقه باید باشد چراکه توسعه پایدار در روستا جز از طریق تبدیل محصولات و مواد خام اولیه به محصولاتی با ارزش افزوده بالا اتفاق نخواهد افتاد و این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید گام‌های عملیاتی برای تحقق این مسئله صورت گرفته و بستر و زمینه لازم برای سرمایه‌گذاری در روستاها به مراتب تسهیل شده که از نمونه‌های آن می‌توان به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در روستاها اشاره کرد که زمینه ساز رشد و رونق تولید، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در روستاها بوده است.

کد خبر 4740255

منبع: مهر

کلیدواژه: روستا هشترود همایش ملی روز روستا و عشایر اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران قزوین گرگان گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد نیروی انتظامی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاهای استان با بیش از هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای مهریز به نقش شوراها اشاره کرد و اظهار کرد: شوراهای روستاها نقش مهم و مؤثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستاها دارند.

وی افزود: اعتبار روستاهای استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شوراها و جلب مشارکت آنهاست.

وی در پایان ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

کد خبر 750186

دیگر خبرها

  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • رقم زدن حرکات توسعه‌ای با جذب سرمایه گذار
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم