Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ورود به فصلی نو در فعالیت‌های جهان، ماه هدف پروازهای سرنشین‌دار قرار گرفته است. همزمان با پنجمین روز هفته جهانی فضا، مراسم آغازین رویداد تخصصی صنایع خلاق فرهنگی در حوزه پارک‌ها و گردشگاه‌های موضوعی فضا پایه افتتاح شد. طرحی که منجر به خلق ایده‌های نو در زمینه پارک‌های موضوعی فضاپایه خواهد شد. 

حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در افتتاحیه این رویداد گفت: شور و حال جدید و مفاهیمی مانند استارتاپ‌های فضایی و پارک‌های فضایی که به این حوزه تزریق شده، مدیون زحمات دکتر براری رئیس سازمان فضایی کشور و محققانی است که در این حوزه کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
او اضافه کرد: این رویداد تلاشی است برای پیوند حوزه فضایی و گردشگری که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. 
در بخش فضایی امروزه، اقتصاد فضا به عنوان یک اقتصاد نوظهور و ارزش آفرین در دنیا مطرح است و از سوی دیگر، صنعت گردشگری در حال تبدیل شدن به سومین اقتصاد دنیاست. در هر دو حوزه کشور عزیزمان ایران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.
این رویداد تلاشی است برای پاسخ به این سوال که چطور می‌شود ظرفیت‌های خدادادی را با ظرفیت‌های علمی که در حوزه فضایی وجود دارد به یکدیگر پیوند زد و به توسعه کارآفرینی و رشد اقتصادی کشور کمک کرد.
در نگاه اول در حوزه فضایی از نیروی انسانی خبره و کارآمدی برخورداریم، در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌ها، در حوزه پرتاب ماهواره و توسعه خدمات فضاپایه، در حوزه گردشگری نیز کشور ما بالقوه خوب است. 
وی اضافه کرد: با تمام این‌ها صنعت گردشگری هنوز در کشور ما جا نیفتاده و امیدوارم این رویداد برای رونق گردشگری کشور ما موثر باشد. اگر فصل مشترک کاری خوبی بین این دو حوزه مهم اقتصادی پیدا کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که اتفاقات خوبی در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی و بهبود رشد اقتصادی رخ خواهد داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهشگاه فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس علی آبادی در حاشیه همایش ایران و چین همزمان با ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ظرفیت‌هایی در ایران وجود دارد که در سایر کشور‌ها وجود ندارد.

وزیر صمت افزود: آن چیزی که از شواهد مشخص است توسعه روابط چینی‌ها و ایرانی‌ها است، این مسیر از گذشته وجود داشته و آن را نه تنها با چین بلکه با بقیه کشور‌ها ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بازار چین بسیار بزرگ است، گفت: ایران نیز کشور بزرگی است توانمندی صادراتی ایران در همه حوزه‌ها در این نمایشگاه نشان داده شده دلیل ندارد که همه نیاز‌ها را خود تامین کنیم و گاهی مقرون به صرفه نیست.

علی آبادی افزود: باید از ظرفیت یکدیگر استفاده کنیم و ظرفیت‌هایی در ایران هست که در چین نیست.ایران به روی هیچ کشوری بسته نیست و توسعه تجاری را با بقیه کشور‌های دنیا دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران در گذشته تک محصولی بوده است، گفت: به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی که اقتدار کشور است در سایر حوزه‌ها نیز فعال باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان داریم و هماهنگی برای تولید محصولات انجام می‌دهیم. اکنون ظرفیت‌ها شناخته شده است باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم. حوزه‌های اقتصادی کشور تنها محدود به حوزه انرژی نیست بلکه در حوزه معدن و سایر حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های خوبی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر صمت: ظرفیت‌های تولید شناخته شده و باید در جستجوی راه‌های صادراتی باشیم
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه«ایران اکسپو۲۰۲۴»
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • ایران میزبان ۲۲۰۰ مهمان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ است
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی