Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: طبیعت سرسبز و زمین های حاصلخیز شهرستان سلسله به عنوان قطب تولید گردوی لرستان فرصتی را فراهم کرده که با کاشت انواع محصولات کشاورزی در فصول مختلف سال نقشی مهم در رونق کشاورزی استان، اقتصاد منطقه و اشتغالزایی داشته باشد.

شهرستان سلسله با تولید انواع محصولات کشاورزی یکی از مناطق سرسبز استان لرستان به شمار می رود که در تولید محصولاتی چون گردو، چقندر قند و  کلزا رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کهمان» منطقه «طلای سبز» لرستان

این ایام که فصل پائیز سفره زرد رنگ خود را بر سینه طبیعت گسترانیده است برداشت گردو از باغات گردوی شهرستان سلسله تولد و زندگی دوباره ای به طبیعت این منطقه بخشیده است.

باغداران گردو کار این شهرستان هرساله از نیمه اول شهریور کار برداشت این محصول ارزشمند و مقوی را آغاز می کنند و حدود ۲ ماه مشغول به فعالیت هستند.

آنها کار برداشت گردو را یک تفریح نشاط بخش می دانند و می گویند: هر ساله برای رسیدن این ایام لحظه شماری می کنیم و گاه اقوام و آشنایان نیز از شهرها برای کمک به برداشت گردو راهی روستاها می شوند.

شرایط مناسب تفرجگاهی منطقه «کهمان» شهرستان سلسله زمینه تولید گردوی مرغوب را برای گردو کاران این شهرستان فراهم کرده به طوری که گردوی تولیدی در لرستان در کشور برای خود نام و نشانی دست و پا کرده است.

منطقه «کهمان» شهرستان سلسله به دلیل قرار گرفتن در یک دره و جاری بودن سراب های جوشان در آن یکی از بهترین مناطق تولید گردو در استان لرستان به شمار می رود.

تولید ۳۰ درصد گردوی لرستان در شهرستان سلسله

«کهمان» الشتر با سطح زیر کشت هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت باغ گردو، ۳۰ درصد گردوی استان لرستان را تولید می کند و به گفته سوخته زاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله میزان تولید گردو در این شهرستان بین ۳.۵ تا چهار هزار تن است.

وی، ادامه داد: این میزان معادل ۳۰ درصد کل تولید محصول گردو در استان لرستان است.

تولید ۵۰۰ میلیارد تومان گردو در لرستان

عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه میزان عملکرد گردوی استان بین دو تا ۲.۵ تن است، اظهار داشت: تعداد گردو کاران استان لرستان بالغ بر ۱۵ هزار خانوار است.

وی، گفت: ارزش محصول تولیدی امسال بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج هزار اصله گردوی پیوندی در سطح استان توزیع شد، گفت: یکی از کارهای در دستور کار، اقدامات اصلاحی در سطح باغات به لحاظ رقم، آبیاری، تغذیه و ... است.

سوغانی برای همنشینی با عسل ناب زاگرس

بازدار، گفت: با این اقدامات عملکرد تولید فعلی گردو به بیش از چهار تن در استان افزایش پیدا می کند.

در لرستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ گردو با میزان تولید ۱۵ هزار تن وجود دارد که از این سطح هفت هزار هکتار مثمر است و این استان دارای جایگاه هفتم در سطح کشور است.

بنابر این گزارش در فصل برداشت علاوه بر تکاپوی باغداران، بازار شهرستان های استان نیز حال و هوایی طلای سبز به خود می گیرد و بساط دست فروشان در کنار خیابان های مرکز شهر پهن می شود تا تحفه ای ارزشمند و مرغوب باشد برای کسانی که گذری به این منطقه دارند و به عنوان یک سوغات بسیار خوشمزه همراه عسل لرستان به ارمغان ببرند.

کد خبر 4740539

منبع: مهر

کلیدواژه: گردو جهاد کشاورزی لرستان سلسله اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر مرز مهران گرگان قزوین گردشگری ایلام خطبه های نماز جمعه بیرجند شیراز شهرکرد استانداری سمنان یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه

امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و  ۵۰۱ هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۲ میلیون تومان
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۰۱ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۶۶۸  هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • پشت سر سکه دولتی چه می‌گویند؟
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • افزایش قیمت طلا و انواع سکه در بازار ؛ ربع سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد