Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:43:57 GMT

شهردار جدید شهربابک انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۷۵۲۳

شهردار جدید شهربابک انتخاب شد

محمد محمودی رئیس شورای شهر شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: برای انتصاب شهردار جدید شهربابک و پس از بررسی گزینه‌هایی که وجود داشت به پنج مورد و سپس به دو گزینه رسیدیم.

محمد محمودی با بیان اینکه با بررسی سوابق کاری، علمی و برنامه‌های شهرداری، محسن کرمی نیا که بیشترین نزدیکی به این معیار‌ها را داشت به عنوان شهردار شهربابک انتخاب شد، افزود: کرمی نیا تجربه کار در یک شهرستان بزرگ و مرکز استان را دارد و طبق تحقیقات اعضای شورا نیرویی توانمند، خلاق و دارای ایده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به رضایت نداشتن کلی مردم از شهرداری شهربابک اشاره کرد و اظهار داشت: در اکثر حوزه‌ها از جمله در ساختار اداری، ساماندهی نیرو‌های شهرداری و در بخش عمرانی شهرداری مشکلاتی وجود دارد.

محمودی از رضایت اعضای شورا از عملکرد محمد علی نیک طبع سرپرست شهرداری شهربابک یاد کرد و گفت: نظر بر این بود که ایده‌ی جدیدی به شهرداری شهربابک تزریق شود تا متفاوت‌تر از گذشته عمل کند و با نظر موافق همه اعضای شورا محسن کرمی نیا عهده دار این مسئولیت شد.

او با اشاره به اینکه شهر الکترونیک و شهر هوشمند در دستور کار شهرداری شهربابک و اعضای شورا قرار دارد، تصریح کرد: در این راستا باید فردی به عنوان شهردار انتخاب می شد که با این سیستم آشنایی دارد.

رئیس شورای شهربابک ضمن تشکر از شهردار سابق و سرپرست شهرداری شهربابک و تقدیر از زحمات کارکنان شهرداری که با مرشدی و نیک طبع همراه بودند، تأکید کرد: شورای اسلامی شهربابک و مردم شهرستان از خانم مرشدی رضایت کامل داشتند و او طی دو سال فعالیت در سمت شهردار منشا خدمات ارزنده‌ای بودند، اما بنا به دلایل شخصی کنار رفتند.

او ابراز امیدواری کرد: با آمدن کرمی نیا که جوان، تحصیل کرده و باتجربه است بتوانیم به اهدافی که برای شهرداری تعیین شده برسیم.

محمودی در خصوص آشنایی کرمی نیا از شهربابک بیان داشت: وی مطالعات خوبی راجع به شهربابک داشته و تقریبا به مشکلات اساسی شهر ما اشراف دارد.

او به بخشی از رزومه کاری کرمی نیا اشاره کرد و افزود: او در زمینه اقتصادی خوب کار کرده و در بخش عمرانی با قرارگاه خاتم الانبیا فعالیت داشته و همچنین در بحث سیما و منظر شهری تجربیات خیلی خوبی دارد و در حوزه هوشمندسازی شهر یزد هم از نیرو‌های فعال بوده است.

محمودی نقش و مشارکت دهی مردم در حل مسائل شهری و شهرداری را یکی از برنامه‌های شهردار جدید شهربابک عنوان کرد و اظهار داشت: کرمی نیا بر این باور است که اگر مردم در کنار شهرداری قرار بگیرند بسیاری از مشکلات این حوزه کاسته خواهد شد.

او با بیان اینکه کرمی نیا توجه خاصی به زیباسازی منظر شهری دارد، گفت: اعتقاد وی بر این است که ظرف مدت کوتاهی که تا عید نوروز زمان باقی است شهر را مطابق با خواسته‌های مردم آماده کنیم و همشهریان تغییر را در شهر احساس کنند.

رئیس شورای اسلامی شهربابک به قانون مداری کرمی نیا اشاره کرد و اظهار داشت: وی به ارتباط تنگاتنگ با مسئولان شهرستان از جمله امام جمعه، فرماندار و نماینده فارغ از خطوط سیاسی و همچنین تعامل سازنده با مدیران شهرستان و استان و استفاده از تجربیات آنان تأکید دارد.

او با بیان اینکه کرمی نیا بر نقش پر رنگ مشاوران در امور شهرداری تأکید دارد، بیان داشت: شهردار جدید شهربابک به آموزش نیرو‌های شهرداری باور دارد تا شهرداری از نظر تخصصی قوی‌تر عمل کرده و توان تخصصی آن افزایش پیدا کند.

محمودی به اعتقاد کرمی نیا مبنی بر مجهزتر شدن شهرداری شهربابک و ارتقا فنی آن اشاره کرد و گفت: وی به فضای سبز و مبلمان شهری و اصلاح زیرساخت‌ها معابر شهری توجه ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ ی

شهردار جدید شهربابک معرفی شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان

معاون شهردار رفسنجان گفت: در حال حاضر ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدعباس حسینی داورانی امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های مدیریت شهری در دوره جدید، اظهار کرد: در دو سال و نیم گذشته مهمترین راهبرد شهرداری، رسیدن به آرامش شهروندان بود و بر همین اساس سیاست روی خوش آرامش را آغاز و برای پیشبرد آن مدیریت مشارکتی را تعریف کردیم.

وی با اشاره به انجام بررسی‌ها و مطالعات صورت گرفته در حوزه مدیریت مشارکتی، افزود: نخستین گام ما در آغاز دوره شهرداری، رونمایی از سامانه نظام جامع پیشنهادات برای دریافت نظرات خلاقانه شهروندان بود که نتیجه آن ارائه و ثبت بیش از دو هزار ایده بود.

مشاور رسانه‌ای شهردار رفسنجان در ادامه از اجرای طرح محله‌محوری در شهرداری رفسنجان خبر داد و گفت: برای تدوین سیاست‌های شهرداری در محلات با همراهی ساکنان، رفسنجان به ۵۰ محله تقسیم شد و جلسات در هر محله با محوریت مسجد و امام جماعت برگزار شد.

وی با اشاره به برپایی جلسات مشترک با شهردار برای پیشبرد امور محلات، تصریح کرد: تصمیمات اخذ شده در این جلسات موجب شناسایی شهروندان پویا به عنوان بازوی مهم شهرداری و شهر رفسنجان و تشکیل ۵۰ محله و ۵۰ شورای محله و فعالیت ۳۵۰ نفر در شورای محله، شورای بانوان و ائمه جماعات شد.

حسینی با اشاره به فعالیت اداره امور بانوان، راه‌اندازی آن را در راستای رویکرد شهرداری نسبت به بانوان و قرار گرفتن آنان در رأس کارها بیان کرد و افزود: پس از تشکیل شورای بانوان، در آخرین فاز از فعالیت‌های مشارکتی، پویش رقابتی «شهردار شو» را تعریف کردیم تا هر محله یک شهردار داشته باشد.

وی وجه تمایز شهرداران محله در رفسنجان را نسبت به سایر شهرها در دهه هشتادی بودن آنان دانست و گفت: از آنجایی که دهه هشتادی‌ها نوجوانان و آینده‌داران کشور هستند، پویش «شهردار شو» با هدف توانمندسازی و ایجاد نشاط و امید در آنان و تجربه فعالیت در محیط کاملاً واقعی راه‌اندازی شد.

معاون هنری شهردار سپردن امور محلات به شهرداران دهه هشتادی را جسارت بزرگ شهردار رفسنجان عنوان کرد و گفت: پس از فراخوان و ثبت نام پویش «شهردار شو» ۳۵۹ نفر به مرحله مصاحبه رسیدند و براساس شاخص‌های انتخاب شده از شوی شورا، شهردار محله انتخاب شد.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تخصصی به شهرداران محله در ماه‌های اخیر، افزود: امروز ۴۸ شهردار آقا و ۴۶ شهردار خانم که هرکدام دارای یک تیم نه نفره هستند، داریم و در مجموع ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان آمده‌اند و کار خود را شروع کردند.

حسینی با اشاره به الگوی حکمرانی مردمی در ۵۲ ماده، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در زمینه مشارکت مردم و حکمرانی مردمی و سیاست‌های دولت سیزدهم، الگوی مدیریت مشارکتی و حکمرانی مردمی شهرداری را در سالی که به نام مشارکت مردمی نامگذاری شده است، ارائه دهیم.

به گزارش ایمنا، آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان و آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی با حضور دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی سازی دولت و مسئولان استانی و محلی در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد.

کد خبر 748887

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • معرفی شهردار جدید گوراب زرمیخ