Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@11:16:29 GMT

خروج ۴۷ هزار زائر از مرز مهران به عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۷۷۳۲

خروج ۴۷ هزار زائر از مرز مهران به عراق

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: روز دوشنبه شاهد ورود ۱۰۳ هزار و ۵۰۰ نفر به خاک عراق بودیم که جمعیت قابل توجهی محسوب می‌شود و با این روند رو به رشد پیش‌بینی می‌شود تا پایان روز سه‌شنبه این میزان به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر افزایش یابد.

او بابیان اینکه از ساعت ۱۲ شب گذشته تا هفت صبح سه‌شنبه ۴۷ هزار زائر وارد عراق شده‌اند، بیان کرد: با روند کنونی پیش‌بینی می‌شود تعداد ورود زائران از مرز مهران به سمت خاک عراق در روز‌های پیک تردد به ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در روز هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام بابیان اینکه امکانات خوبی در طول مسیر‌ها و همچنین مرز‌ها برای زائران تدارک دیده‌شده است، اضافه کرد: در تمام شهر‌های استان‌های لرستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام و مسیر‌های منتهی به مرز‌ها مردم، بنیادها، ان‌جی‌او ها، سازمان‌ها، نیرو‌های مسلح و ... موکب‌هایی دایر کرده و به زائران خدمات خوبی ارائه می‌کنند که باید از آنان قدردانی کرد.

سلیمانی دشتکی بابیان اینکه پلیس راهور در استان ایلام تمام راه‌ها را مانیتورینگ و مدیریت می‌کند، ادامه داد: خوشبختانه تردد درراه‌های استان هم‌اکنون روان است و بدون مشکل خاصی مردم به سمت مرز‌ها حرکت می‌کنند.

او افزود: عمده مشکل ما درراه‌ها، بروز تصادفات با عامل انسانی است که به جان باختن مسافران متأسفانه منجر می‌شود لذا از همه رانندگان می‌خواهیم درصورتی‌که خستگی و خواب‌آلودگی به سراغشان می‌آید درراه‌ها استراحت کرده و از زیرساخت‌ها و امکانات پذیرایی مسافران و زائران اربعین هم استفاده کنند تا شاهد بروز مخاطرات نباشیم.

استاندار ایلام با بیان اینکه متأسفانه روز گذشته شاهد دو فقره تصادف منجر به فوت در تونل ایوان و مهران بودیم که خستگی و عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه عامل آن‌ها بود، عنوان کرد: مجموعه همکاران ما در استان ایلام زیرساخت‌های جاده‌ای را متناسب کرده‌اند، اما عوامل انسانی همچنان در جاده‌ها به بروز تصادفات منجر می‌شوند.

سلیمانی دشتکی در دومین بخش سخنان خود با اشاره به کاپوتاژ خودرو‌ها از مهران، یادآورشد: در مصوبه ستاد اربعین مرز‌های خوزستان و کرمانشاه برای کاپوتاژ خودرو تعیین‌شده بود و اصلاً صحبتی از مهران در میان نبود، اما با بروز برخی حوادث در داخل کشور عراق ماشین‌هایی که عمدتاً هم‌بار موکب‌ها را همراه داشتند به سمت مرز مهران آمدند و ما به هر صورت با همکاری‌های صورت گرفته توانستیمحدود سه هزار خودرو را از مرز عبور دهیم.

او اعلام کرد: بحث ممنوعیت تردد خودرو‌ها و کاپوتاژ از ۱۵ مهرماه تا دوم آبان ماه برای خودرو‌های اربعین نیست بلکه برای خودرو‌های تجاری و تجار است که از آن‌ها خواسته‌ایم به خاطر ازدحام شدید در مرز مهران در این تاریخ‌ها از دیگر مرز‌های کشور عملیات ترخیص بار و انتقال محموله‌هایشان را انجام دهند.

انتهای پیام/ د

تردد زائران از مرز مهران به عراق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اربعین 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۷۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی از هفته اول خرداد به حج تمتع اعزام می‌شوند.

رحیم شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام حجاج زنجانی به حج تمتع صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا طبق هماهنگی انجام شده، یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی برای انجام اعمال حج تمتع در قالب ۱۰ کاروان اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: طبق زمان‌بندی حجاج زنجانی طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال‌جاری از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

شکری همچنین از اعزام ۸۵ زائر عمره از این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ نفر از بانوان و ۴۵ نفر از مردان هستند.

وی ادامه داد: پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده و مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، اظهار داشت: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر 748653

دیگر خبرها

  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • رانندگی خودرو دیزلی با سوخت زیستی
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد