Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آخرین اخبار از تحولات افغانستان از تشدید حملات تروریستی به دانشگاه ها و مدارس حکایت دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، بر اثر انفجار در کلاس درس دانشجویان دانشگاه غزنی افغانستان تاکنون پنج نفر کشته و شماری زخمی شدند.
انفجار مهیبی در داخل دانشکده مهندسی دانشگاه شهر غزنی افغانستان رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اثر انفجار در کلاس درس دانشجویان دانشگاه غزنی افغانستان تاکنون پنج نفر کشته و شماری زخمی شدند.
شاهدان عینی اجساد پنج دانشجو را دیده اند که پس از انفجار در کلاس درس کشته شدند.
"باز محمد همت" رئیس بیمارستان غزنی نیز از انتقال چند کشته و زخمی به بیمارستان خبر داد.
هنوز منابع رسمی شمار تلفات و زخمی‌های این انفجار را اعلام نکرده اند.

آتش زدن مدرسه دخترانه در استان قندوز
دو روز پیش نیز افراد مسلح یک مدرسه را در استان قندوز درشمال شرق افغانستان به آتش کشیدند.
«هادی جمال» سخنگوی ارتش در شمال شرق افغانستان اعلام کرد: افراد طالبان به شهرستان «قلعه زال» از توابع استان قندوز حمله کردند و در این حمله ساختمان یک مدرسه دخترانه را نیز آتش زدند. وی افزود: با آتش زدن این مدرسه صد‌ها دانش آموز دختر از ادامه تحصیل محروم شدند. «هادی جمال» گفت: پس از حمله طالبان، نظامیان افغان به درگیری با مهاجمان پرداختند و آن‌ها را از شهرستان قلعه زال به عقب راندند.
سازمان ملل متحد همواره از حملات مسلحانه بر مراکز آموزشی و آتش زدن مدارس افغانستان ابراز نگرانی و آن را محکوم کرده است. بیش از سه میلیون و پانصد هزار کودک افغان به علت نا امنی و فقر اقتصادی از رفتن به مدرسه محروم هستند.

انفجار در جلال آباد
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ،در پی وقوع انفجار در مسیر اتوبوسی در جلال آباد در شرق افغانستان، 10 تن از سربازان کشته و 27 تن زخمی شدند.
خبر دیگر اینکه نظامیان افغان یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده را در استان پروان کشف و خنثی کردند.
«وحیده شهکار» سخنگوی استانداری پروان اعلام کرد: این خودروی مملو از مواد منفجره در شهرستان بگرام از توابع استان پروان کشف شد و شش نفر بازداشت شدند. وی افزود: قرار بود این خودرو برای حمله تروریستی مورد استفاده قرار گیرد.
وزارت دفاع افغانستان نیز از هلاکت نه داعشی براثر عملیات شبانه روز گذشته نیرو‌های ارتش خبر داد و افزود: در این عملیات که در نه استان این کشور اجرا شد، صد و دو مخالف مسلح دولت افغانستان از جمله نه نفر از عناصر داعش کشته شدند.
از سوی دیگر کاروان مشترک نظامیان افغان و آمریکایی امروز در استان غزنی افغانستان هدف حمله طالبان قرار گرفت. دفتر مطبوعاتی نظامیان آمریکایی اعلام کرد: پس از حمله طالبان به کاروان نظامیان آمریکایی و افغان در شهرستان «اندر» استان غزنی، خانه‌ای که از آنجا کاروان نظامیان آمریکایی و افغان هدف قرار گرفته بود مورد حمله هوایی قرار گرفت که بر اثر آن سه نفر از طالبان و یک کودک کشته شدند.

آتش سوزی گسترده در بازار منطقه رستاق
آتش سوزی در یک بازار محلی در استان تخار در شمال افغانستان دستکم 60 مغازه را در بر گرفت.
عبدالخلیل اسیر سخنگوی پلیس این منطقه اعلام کرد: «آتشی که یکشنبه شب بازار منطقه رستاق را در بر گرفت در ساعات اولیه روز دوشنبه مهار شد، اما 60 مغازه به طور کامل سوختند».
به گفته وی، حدود 40 مغازه در این حادثه آسیب دیدند و مقادر زیادی کالا و دارایی مردم از بین رفت، اما گزارشی در مورد مرگ یا صدمه دیدن افراد در این حادثه گزارش نشده است.
عامل آتش سوزی مشخص نیست و تحقیق در مورد آن ادامه دارد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۸۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه

دریافت 69 MB

قاسم احمدی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه در سال جاری اولین آزمون استخدامی در اسفندماه سال قبل برگزار شد، افزود: بیش از ۲۸ هزار نفر برای آموزگاری باید جذب کنیم و نتایج مرحله اول و چندبرابر ظرفیتی اعلام شده است.

وی افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر به مرحله مصاحبه و معاینه و گزینش راه یافتند و کانون ارزیابان آماده شدند و این معلمان باید اول مهرماه در سر کلاس‌های درس حاضر باشند.

وی گفت: همچنین ۱۹ هزار معلم پرورشی، تربیتی، ورزش و سلامت نیز باید جذب شوند و سه برابر ظرفیت اعلام می‌شود و این دسته نیز باید اول مهرماه در سر کلاس‌ها حضور یابند.

معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مجموع با طرح‌ها و آزمون‌های پیش روی بیش از ۱۰۰ هزار معلم جدید برای سال تحصیلی روانه کلاس‌های درس می‌شوند.

کد خبر 6097787

دیگر خبرها

  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • لحظه اصابت موشک به پایگاه نظامیان صهیونیست در کرم ابوسالم
  • تائید کشته شدن نظامی صهیونیست در حمله مقاومت فلسطین
  • وقوع انفجار در کابل
  • فیلم/ ۳ کشته و ۱۰ زخمی در غافل‌گیریِ نظامیان صهیونیست
  • دستکم دو کشته به علت انفجار در یک پمپ بنزین در برزیل
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • قصه زهره و نوش‌آفرین خانم و نخستین مدرسه دخترانه طرشت | مکتب‌خانه‌های طرشت را زنان مدیریت می‌کردند
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان