Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@19:03:05 GMT

پهپادهای هندی در خدمت تحویل غذا و دارو

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۸۹۹۶۰

پهپادهای هندی در خدمت تحویل غذا و دارو

پس از درخواست شرکت های تحویل غذا و همچنین داروی هند مانند "زوماتو"، "سویگی"، "دانزو" و "زیپ لاین" جهت استفاده از پهپاد در ارائه خدمات، سازمان مرکزی هواپیمایی غیر نظامی هند اعلام کرده است که تا چند ماه آینده ارائه اینگونه خدمات با استفاده از پهپاد در هند آزاد خواهد شد.

یک مقام هندی که نخواست نامش فاش شود گفت: اولین خدمات رسانی دارویی و تحویل غذا با استفاده از پهپاد در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان مرکزی هواپیمایی غیر نظامی هند هم اکنون از شرکت های متقاضی درخواست کرده است تا اطلاعات بیشتری در این خصوص تهیه کرده و آنها را ارائه کنند.

 شرکت های دارویی هند مانند "زیپ لاین و رد وینگ"  که به مناطق مختلف این کشور دارو ارسال می کنند اعلام کرده اند که در صورت آزاد شدن استفاده از پهپاد، تحویل دارو به مناطق دور افتاده هند با سرعت بسیار بیشتری انجام خواهد شد.

هم اکنون پرواز پهپاد ها بر آسمان شهر های بزرگ هند مانند دهلی نو و مومبای ممنوع است.

دیپیندر گویال رییس شرکت "زوماتو" بزرگ ترین شرکت تحویل غذا در هند گفت: در صورت استفاده از پهپاد، تحویل غذا ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه انجام خواهد شد. جاده های شهری هند برای تحویل سریع غذا مناسب نیستند. هم اکنون ناوگان موتوری زوماتو می توانند ظرف ۳۰ دقیقه غذای سفارش شده را به مشتری تحویل دهند.

شرکت زوماتو در ماه ژوئن سال جاری به صورت آزمایشی یک سفارش غذا را با استفاده از پهپاد تحویل داد. اگرچه این آزمایش در خارج از شهر های هند انجام شد اما پهپاد این شرکت توانست  یک مسافت ۵ کیلومتری را ظرف ۱۰ دقیقه طی کرده و غذا را به مشتری تحویل دهد.

این شرکت سال گذشته یک شرکت دانش بنیان هندی که در ساخت پهپاد تخصص داشت را خریداری کرد. شرکت زوماتو اعلام کرده است که پهپاد های این شرکت کاملا اتوماتیک عمل خواهند کرد و در آنها از جدید ترین تکنولوژی های هوش مصنوعی استفاده خواهد شد.

پیش از این استفاده از پهپاد برای تحویل غذا در کشورهایی چون آمریکا و تعدادی از کشور های اروپایی آغاز شده بود.

اما اکثر کشور ها به دلیل نگرانی های امنیتی و همچنین احتمال نقض حریم خصوصی افراد، با ارائه خدمات توسط پهپاد مخالفت کرده اند.

در آمریکا از سال ۱۳۹۵ تاکنون تحویل سریع غذا و نوشیدنی داغ با پهپاد به طور رسمی آغاز شده است.

شرکت اوبر برای تحویل غذا به مشتریان خود از این تکنولوژی بهره گرفته است.

البته این تحویل در مقابل درب خانه مشترکان انجام نمی‌گیرد و برای فرود پهپادها نقاط امنی در نظر گرفته شده است. پس از فرود، کارکنان شرکت بسته‌های غذایی را تحویل گرفته و در مقابل درب خانه‌ها به سفارش‌دهندگان تحویل می‌دهند. نقطه امن فرود می‌تواند سقف یک وسیله نقلیه باشد که از طریق اسکن بارکد برای دستگاه قابل شناسایی است.

صاحبنظران این نوآوری را گامی بلند به سوی استفاده هرچه بیشتر از فناوریهای نوظهور در توسعه صنایع مختلف نظیر خدمات غذایی عنوان می کنند.

همچنین استفاده از پهپاد برای تحویل غذا سال گذشته در چین کلید خورد.

شرکت "ال می" وابسته به شرکت علی بابا برای صرفه جویی در وقت، از پهپادها برای تحویل در غذا در در پارک صنعتی "جین شان" شانگ‌های استفاده می‌کند.

۱۷ مسیر در این پارک وجود دارد که در هر کدام از مسیرها، ۲ نقطه تحویل غذا وجود دارد.

غذای مشتری باید در عرض ۲۰ دقیقه به وی تحویل داده شود که اصولا با استفاده از خودروهای معمولی که در ترافیک می‌مانند، زمان بیشتری طول خواهد کشید.

این شرکت معتقد است که استفاده از این پهپادها هزینه‌های فرآیند تحویل غذا را کاهش می‌دهد و موجب افزایش پنج برابری درآمد پیک‌های موجود می‌شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند پهپاد دولت هند تحویل غذا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۸۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ شرکت ۵۰ گروه جهادی خوزستان در طرح عهد خدمت موجب شد این استان از نظر تعداد گروه‌های شرکت کننده مقام نخست را در سطح کشور کسب کند.
طرح عهد خدمت با هدف آبادانی و رسیدگی به مناطق کم برخوردار کشور با حضور ۱۷ هزار دانشجوی جهادگر برگزار شد. در استان خوزستان ۵۰ گروه جهادی بسیج دانشجویی در مناطق محروم نقش آفرینی کردند که در کشور مقام اول را کسب کردند.
در این گروه‌های جهادی خوزستان، هزار و ۱۹۲ دانشجو حضور داشتند که از نظر تعداد پس از استان تهران رتبه دوم را کسب کردند. خدمت رسانی گروه‌های جهادی خوزستان در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و تربیتی و مشاوره و روانشناسی، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی صورت گرفت. توزیع بسته‌های معیشتی، پخت غذای گرم، توزیع نان، لوازم التحریر، کیف و کفش و پوشاک از دیگر خدمات این گروه‌ها بود.

دیگر خبرها

  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟ | پهباد هرمس ۴۵۰ و ۹۰۰ صهیونیست ها را بهتر بشناسیم | ویدئو
  • فیلم/حزب الله چند میلیون دلار پهپاد اسرائیلی را سرنگون کرده است؟
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد