Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند فقط برای سالمندان نیست، گفت: در چنین شهری هر شخصی و با هر سن و سالی در جامعه مورد احترام است و باید از زندگی سالمی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلا السائجی جودان صبح امروز-سه شنبه-۱۶ مهرماه در آیین رونمایی از تفاهم نامه مشترک سه جانبه شهر دوستدار سالمند، اظهار کرد: تلاش‌های چندساله شهردار اصفهان برای تبدیل شدن این شهر به محیط دوستدار سالمند، امروز به نیمه راه رسیده و در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیار خرسندیم که همه فعالیت‌های گذشته به یک همکاری عملی تبدیل شد و توانستیم اصفهان را به یک محیط دوستدار سالمند تبدیل کنیم؛ این مهم بدون همکاری سازمان‌های ذی‌ربط امکان پذیر نبود. 

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ادامه داد: شهر اصفهان تصمیمی هوشمندانه گرفت زیرا این شهر تاریخی در جهان مشهور است و اکنون که می‌توان اصفهان را به شهر دوستدار سالمند تبدیل کرد، درهای این شهر به روی سالمندان و گردشگران جهان گشوده می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر دوستدار سالمند فقط برای سالمندان نیست، گفت: در چنین شهری هر شخصی و با هر سن و سالی در جامعه مورد احترام است و باید از زندگی سالمی برخوردار باشد.

لیلا جودان با بیان اینکه شهر دوستدار کودک در اصفهان به صورت پایلوت در حال اجرا است، افزود: این یک دستاورد بسیار خوب برای یک شهر است که برای توسعه براساس نیاز همه نسل‌ها برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان صندوق جمعیت سازمان ملل باید به دنبال ایجاد شهر دوستدار انسان در شهرهای جهان باشیم.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد با بیان اینکه سالمندی در همه جوامع رخ می دهد، گفت: روند پدیده سالمندی در آسیا بیشتر از سایر نقاط جهان است؛ براساس تازه ترین سرشماری‌ها سهم سالمندی در ایران  ۱۰ درصد است که تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه برای همه افراد جامعه باید تغییر و امکان توانمندسازی ایجاد کرد، افزود: مطالعات نشان می دهد کودکانی که در کنار سالمندان زندگی کردند در زندگی دستاوردهای بیشتری دارند و از بلوغ اجتماعی مطلوب برخوردار هستند.

لیلا جودان با بیان اینکه صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، اصفهان را در برنامه های شهر دوستدار سالمند حمایت می‌کند، ادامه داد: ایجاد چنین محیطی نیاز به برنامه ریزی و طراحی دارد؛ پس باید بتوانیم همه افراد جامعه را در این برنامه ریزی ها در نظر بگیریم.

به گزارش ایمنا، در آیین رونمایی و امضای تفاهمنامه مشترک سه جانبه شهر دوستدار سالمند نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، شهردار اصفهان و مدیرکل بهزیستی استان اصفهان و مدیران شهری حضور داشتند.

کد خبر 392516

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر دوستدار سالمند شهر دوستدار کودک اصفهان شهرداری اصفهان سازمان ملل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد

مقام سازمان ملل در امور تدابیر مربوط به مین‌یابی ارزیابی کرد روند پاکسازی آوارها و پاکسازی مهمات منفجر نشده در نوار غزه ۱۴ سال طول خواهد کشید.

به گزارش ایسنا، پی‌یر لودهامار، مسؤول عملیات مین‌یابی در سازمان ملل، روز جمعه اعلام کرد که برداشتن حجم عظیمی از آوار، از جمله مهمات منفجر نشده که در اثر جنگ ویرانگر اشغالگران در نوار غزه بر جای مانده است، «ممکن است حدود ۱۴ سال طول بکشد تا پاکسازی شود».

لودهامار طی یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو افزود که جنگ «تقریباً ۳۷ میلیون تُن زباله در منطقه مسکونی پرجمعیت و گسترده بر جای گذاشته است».

وی توضیح داد: «پیش‌بینی می‌شود که برداشتن آوارها، از جمله آوار ساختمان‌های تخریب‌شده، تحت شرایط خاصی ۱۴ سال طول بکشد.»

وی ادامه داد: ما می‌دانیم که معمولاً حداقل ۱۰ درصد مین‌هایی که پرتاب می‌شوند عمل نمی‌کنند و ضریب خرابی دارند... صحبت از ۱۴ سال کار با ۱۰۰ کامیون در روز است.

جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پیش از این تاکید کرد که جنگ اسرائیل علیه غزه، شهرهای نوار غزه را در معرض «ویرانی بیشتر از آنچه شهرهای آلمان در طول جنگ جهانی دوم در معرض آن قرار داشتند» قرار داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • فرازبام به دنبال بقا/ دربی اصفهان در نقش‌جهان
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • سازمان ملل: پاکسازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجر نشده احتمالا ۱۴ سال طول بکشد
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است