Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@21:06:33 GMT

درآمد پست خراسان جنوبی ۱۲۲ درصد رشد کرده است

تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۹۱۱۱۰

درآمد پست خراسان جنوبی ۱۲۲ درصد رشد کرده است

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد پست استان ۱۲۲ درصد رشد کرده است، گفت: مرسولات صادر شده در ۶ ماه ابتدای امسال یک میلیون و ۳۹ هزار مرسوله بوده است و ترافیک خرید اینترنتی وارده به استان طی ۶ ماه گذشته ۲۲ هزار و ۷۷۵ مرسوله بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی الهامی» امروز سه شنبه (16 مهر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی پست اظهار داشت: 9 اکتبر به نام روز جهانی پست نام گذاری شده است و تصمیم گرفته شد تا بر اساس قوانین، آزادانه مرسولات پستی در کلیه کشورهای دنیا تبادل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه پست ابزار قدرتمندی در اختیار دولت و مردم است، گفت: باید شرایطی ایجاد کنیم که مردم امورشان را به پست واگذار کنند و در این صورت مشکل ترافیک شهری، آلودگی محیط زیست حل می‌شود و در کاهش هزینه های مردم تاثیر دارد.

 

وی با اشاره به اینکه ورود فناوری های اطلاعات بر زندگی ما و پست تاثیر بسیاری گذاشته است، ادامه داد: نقش پست با ورود فناوری اطلاعات پر رنگ تر شده است و در پست برای جا به جایی سرع تر و بهتر مرسولات غرفه مجازی تشکیل شد و شاهد اجرای بحث تجارت الکترونیک نیز در پست هستیم.

 

ارائه سرویس «خدمت در مقر فرستنده» در پست خراسان جنوبی

الهامی با توجه به اینکه پست خراسان جنوبی توانسته نسبت به سایر استان‌ها در ارائه سرویس های جدید پیشرو باشد، گفت: در حال حاضر سرویس «خدمت در مقر فرستنده» داریم که یکسال از مدت راه اندازی آن می گذرد و از 8 صبح تا 8 شب مردم می توانند با تلفن 140 تماس بگیرند و کالای خود را به پیک پست تحویل بدهند.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: در راستای ارائه این سرویس به مردم استان در حال حاضر حدود 50 تا 60 ترافیک روزانه داریم و باید این خدمات را به مردم معرفی کنیم که بدانند برای ارسال مرسوله پستی خود نیازی به حضور در اداره پست نیست.

 

وی به سرویس درخواست غیرحضوری مدارک تحصیلی اشاره کرد و ادامه داد: حدود یکسال و نیم است که این سرویس را راه اندازی کردیم و یک هزار و 500 فقره خدمت تاکنون با استفاده از این سرویس ارائه شده است.

 

الهامی با بیان اینکه سرویس خدمات تحویل و توزیع بار نیز در خراسان جنوبی در حال اجرا است، افزود: در موسم حج خدمت بسیار خوبی فراهم کردیم و بار و چمدان های حجاج را در محل اسکان آنان تحویل دادیم و چندین سال است که این سرویس را اجرا می کنیم.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی در ادامه اظهار داشت: سرویس پستی دیگری نیز در استان از ابتدای سال 98 راه اندازی کردیم و آن بحث ارسال لاستیک تولید خراسان جنوبی به کشور به صورت اینترنتی است.

 

کسب رتبه اول کشوری توسط پست خراسان جنوبی در سال ۹۸

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پست استان به لحاظ عملکردی رتبه اول کشور را در 6 ماهه اول 98 کسب کرده است، گفت: سرویس های جدیدی در دستور کار داریم که شامل ارسال محصولات بومی و استراتژیک استان به سایر استان ها بدون واسطه، سرویس ارسال بیمه نامه های صندوق بیمه کشاورزی و درخواست غیرحضوری پلاک درب منازل است و این کار را ابتدا از شهرستان بشرویه شروع خواهیم کرد.

 

الهامی با توجه به اینکه نسبت به سال گذشته حدود 122 درصد درآمد پست استان رشد کرده است، بیان کرد: مرسولات وارده به استان در 6 ماه نخست امسال یک میلیون و 986 هزار بوده که نسبت به مدت مشابه در گذشته 6.1 درصد رشد داشته است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: مرسولات صادر شده در 6 ماه ابتدای امسال یک میلیون و 39 هزار مرسوله بوده است و ترافیک خرید اینترنتی وارده به استان طی 6 ماه گذشته 22هزار و 775 مرسوله بوده که 8.5 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه سه هزار و 341 مرسوله از استان طی 6 ماه نخست امسال به فروش رسیده و به سایر استان ها ارسال کردیم، افزود: خراسان جنوبی بیشتر یک استان مصرف کننده محسوب می شود و ترافیک خرید اینترنتی صادره استان 156 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

 

الهامی با بیان اینکه از ابتدای امسال 24 هزار و 818 مرسوله گذرنامه داشتیم که از این تعداد 16 هزار و 600 فقره طی 45 روز گذشته ارسال شده است، اظهار کرد: 2هزار و 14 فقره ثبت نام کارت هوشمند ملی از ابتدای امسال در استان داشتیم و سه هزار و 714 سرویس اسناد تک برگی را طی 6 ماه گذشته ارسال کردیم.

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین بیرجند کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد خراسان جنوبي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۱۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، از این میزان یک میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری شهرستان بیرجند ذخیره شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • قطعی: بارسلونا پایان فصل در کره جنوبی
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد