Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشریه نشنال اینترست در گزارشی به قدرت موشکی ایران پرداخت.

به گزارش شریان نیوز،اگر جنگی با ایران روی دهد،‌ موشک‌های این کشور دردسری واقعی برای پایگاه‌ها و ناوهای هواپیمابر آمریکایی محسوب می شود.

 

روند توسعه موشک‌های تهران رو به پیشرفت است و اگر ایران احساس نیاز به استفاده از آنها بکند، می‌تواند تحریب‌های بزرگی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایران به طور فزاینده به توسعه موشک‌های بالستیک دوربرد ادامه می‌دهد و برخی موشک‌های با برد کوتاه‌تر را نیز در میادین مبارزه شلیک کرده است. 

برخلاف برنامه هسته‌ای ایران، موشک‌های بالستیک این کشور فقط مورد توجه اندک دانشمندان قرار گرفته است. برنامه موشکی یک پاسخ پیچیده در برابر چالش‌های امنیتی ایران است و باید به تنهایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

برنامه موشک‌های بالستیک توسط سپاه ایران اجرا می‌شود. پیشرفت در برنامه موشکی، باعث شده است واشنگتن خواهان اعمال تحریم و مقابله با این برنامه شود. اما داشتن فناوری هسته‌ای و موشک‌های بالستیک هر دو به معنی ابزاری برای قدرتمندسازی یک کشور و حفظ امنیت کشور است. 

توسعه سیستم‌های موشکی بومی و ضد موشکی از مؤلفه‌های اصلی استراتژی دفاعی ایران بوده است. تنش منطقه‌ای بین ایران و همسایگان قدرتمند عاملی است که می‌تواند  توضیح دهد که چرا ایران نیاز به توانایی‌های دفاعی بیشتری را احساس می‌کند. ایران به دلیل جنگ طولانی و خونین خود با عراق مجبور شد گزینه‌های هسته‌ای و بالستیک را در نظر بگیرد.

تاریخچه درگیری خونین بین دو کشور کاملاً مشخص است این جنگ دومین جنگ طولانی قرن بیستم بود، اغلب با جنگ جهانی اول مقایسه شده است، مانند جنگ ۱۹۱۴ به حساب می‌اید   ، حملات موج‌های انسانی ، حمله غیرقانونی به جمعیت غیرنظامی و از همه مهم‌تر استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی علیه سربازان و غیرنظامیان ایرانی بر هیچ کسی پوشیده نیست.

این جنگ زخم‌های عمیق و ماندگاری بر روان جمعی ایران گذاشت و باعث شده که ایران برای امنیت خود تلاش بیشتری کند. 

از سوی دیگر ایران نمی‌توانست سلاح خریداری کند و در جنگ تنها بود. دستیابی به مهمات و اسلحه برای این چالش شد.

تحریم تسلیحاتی باعث شد ایران به این باور برسد که در نهایت برای دفاع از خود باید به منابع خود متکی باشد. از دیدگاه تهران، چنین تصمیمی گامی کاملاً منطقی بود.

ایران اکنون در زمینه موشک‌های خود به پیشرفت‌های زیادی رسیده است در تاریخ ۸ سپتامبر و ۱ اکتبر ۲۰۱۸، ایران موشک‌های ذوالفقار، قیام ۱ و فاتح ۱۱۰ را به دشمنان خود در کردستان عراق شلیک کرد. انجام این حملات همزمان نمایانگر شدیدترین اقدام موشکی ایران در حدود ۲۰ سال گذشته تاکنون می‌باشد. مقصد شلیک‌های ماه اکتبر که در آن موشک‌های قیام و ذوالفقار مورد استفاده قرار گرفتند، تروریست‌های داعش در نزدیکی مرزهای شرقی سوریه و شهر بوکمال در این کشور بود. در ماه سپتامبر موشک  فاتح ۱۱۰ به مقصد کردستان عراق شلیک شد.

در حالی که ایالات متحده همچنان به تهدید ایران مشغول است، تهران به توسعه هر چه بیشتر موشک‌های قدرتمند خود ادامه می‌دهد. قدرتی که آمریکا باید از آن بترسد.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۷۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن

معاون وزیر خارجه یمن ضمن دادن هشدار به واشنگتن گفت که یمنی‌ها از طرح‌های متجاوزانه آمریکا مطلع هستند.

به گزارش ایسنا، حسین العزی، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت که یمن از طرح‌های متجاوزانه آمریکا علیه این کشور مطلع است و مسؤولیت پیامدهای حماقت احتمالی برعهده واشنگتن خواهد بود.

این مقام یمنی به آمریکا هشدار داد: اگر اقدامات متجاوزانه علیه ما انجام دهید حتی یک راه امن در منطقه پیدا نخواهید کرد و منافع شما هدف دائمی تمام آزادی‌خواهان خواهد بود.

وی نوشت: من به عنوان یک صلح طلب، آمریکا را نصیحت می‌کنم که به رویکردهای خصمانه خود پایان دهد قبل از اینکه افکار و ایده‌های شکست‌خورده این کشور را به سمت جهنم طولانی‌مدت بکشاند.

پیشتر سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیرا اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ را که در حال انجام فعالیت خصمانه در آسمان استان صعده بود، با موشک مناسب سرنگون کرده است.

«یحیی سریع» افزود نیروی دریایی یمن‌ همچنین یک نفتکش انگلیسی با نام Andromeda Star را با موشک در دریای سرخ هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد که هدف گیری با تعدادی موشک مناسب دریایی انجام شده که منجر به اصابت مستقیم شده است.

سریع تاکید کرد عملیات‌های نظامی ارتش یمن تا زمان پایان محاصره و جنگ علیه غزه ادامه خواهد یافت.

پیش از این یک مقام آمریکایی گفته بود یک پهپاد «ام‌کیو-۹ در سواحل یمن ساقط شده و تحقیقاتی در این‌باره درحال انجام است.

طبق گزارش شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی، سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

سریع حدود ۲ هفته پیش اعلام کرد که نیروی دریایی ارتش به عنوان یاری به مردم فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس چهار عملیات نظامی در خلیج عدن با پهپادها و موشک‌های مناسب انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است