Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا بندانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشت گیاهان کم آب بر یکی از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی برای حفظ و پایداری منابع آبی است و گیاه خارشتر یکی از بهترین گزینه‌ها برای کشت در شرایط کنونی است.

وی با بیان اینکه یکی از فوائد مهم گیاه خارشتر تامین علوفه مورد نیاز برای دام است، افزود: ترکیبات موجود در این گیاه به راحتی توسط دام قابل هضم است و در نهایت شیر و گوشت تولیدی از این دام‌ها دارای ارزش غذایی بالاتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: گرچه خارشتر در اراضی کشاورزی یک گیاه مهاجم بشمار می‌رود اما توسعه این گیاه در مراتع و برداشت آن می‌تواند کمک خوبی به تامین علوفه دام‌های منطقه کند.

وی افزود: وفور خار شتر در مراتع سیستان و بلوچستان می‌تواند ضمن تعلیف دام سبب کاهش هزینه‌های تولید برای دامداران استان شود.

بندانی گفت: سیستان و بلوچستان با وجود ۲ دهه خشکسالی به سبب تنوع ژنتیکی دارای سه میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دامی است.

وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ۱۶ واحد گاوداری شیری صنعتی، هزار و ۷۰۷ واحد کوچک گاوداری شیری روستایی، ۲۱۵ واحد پرواربندی گوساله صنعتی، هزار و ۴۲۶ واحد کوچک پرواربندی گوساله روستایی و ۷۱۵ واحد کوچک پرواربندی گوسفند و بز روستایی است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین پنج واحد پرواربندی شتر صنعتی، ۵۳ واحد کوچک پرورش شتر شیری روستایی و ۱۳ واحد کوچک پرواربندی شتر روستایی و ۲ ایستگاه حفظ و حراست ژنتیکی گاو سیستانی و گاو دشتیاری در این استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با برخوداری از ۱۰ میلیون و ۵۶۵ هزار و ۱۰۱ هکتار مراتع که حدود هزار و ۳۰۰ گونه گیاهی دومین استان کشور به لحاظ تنوع گیاهی محسوب می‌شود.

بومادران، صد آب، سرنجیل، شنز (خارشتر)، خاک شیر، منگولی، مدوح (شیرین بیان)، دانیچک، توتری، کلپوره، گلدر، پورچنک، گواتک، شوتک، سارنگ، ازگند (آویشن)، درنگ (درمنه)، برنجاسف، بوجایل، کل کشته، دودنی(اسپند)، مورپوژو ، پتونتد، قارچ، جعفری و نعنا کوهی، راب، اسفناج وحشی، ریواس، پونه، گل گاوزبان، بنه، بادام کوهی، زیر بال، انجیر، کنار، کاسک، کسور از جمله مهمترین گیاهان دارویی سیستان و بلوچستان محسوب می‌شوند.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کشاورزی دام و طيور اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب در جنوب این استان امدادرسانی شدند.

سید محمد مهدی سجادی در گفت وگو با ایسنا، افزود: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته‌ای در کاهش آلام و مشکلات مردم صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تاکنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • انسداد ۴۲ راه روستایی و راه فرعی قدیمی اسپکه-بمپور درجنوب سیستان وبلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • ساخت‌وساز در محدوده باغ گیاه‌شناسی به کجا رسید؟
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان