Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر تراکم و افزایش شرایط ساخت و ساز در شهرک پیکان شهر 200 درصد تصویب شده است، گفت: بین شهرداری و مجریان این پروژه اختلافاتی وجود دارد. به همین دلیل افزایش تراکم تا حدود 230 درصد به کمیسیون ماده 5 ارجاع شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمدرضا رضایی کوچی در جلسه عصر امروز که با موضوع نوسازی شهرک پیکان‌شهر (واقع در منطقه 22) و با حضور محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، علی نوذرپور شهردار منطقه 22 و عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی شهرداری تهران، برگزار شد، گفت: با توجه به این که 1500 خانوار در محدوده 22 هکتاری شهرک پیکان شهر ساکن هستند، موضوع نوسازی این شهرک اهمیت بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 50 سال از عمر واحدهای 45 متری شهرک پیکان شهر می‌گذرد و ساختمان‌های آن فرسوده و مردم از خدمات لازم محروم هستند، افزود: در این جلسه ما به عنوان نمایندگان مجلس، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و همچنین شهرداری به دنبال نوسازی این شهرک با مشارکت بخش خصوصی هستیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در فرایند نوسازی شهرک پیکان‌ شهر بین مجریان پروژه و شهرداری تهران اختلافاتی وجود دارد و این موضوع به بحث تراکم در شهرک مربوط است. مجریان پروژه معتقدند باید میزان تراکم در این محدوده افزایش پیدا کند.
رضایی با اشاره به اینکه هم اکنون تراکم این پروژه 200 درصد اعلام شده است، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد در دو هفته آینده موضوع تراکم و افزایش شرایط ساخت و ساز از 200 درصد به حدود 230 درصد به کمیسیون ماده 5 ارجاع داده شود و شهرداری و نماینده وزارت راه و شهرسازی نظرات خود را در ارتباط با این پروژه اعلام کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به تدابیری که مجریان پروژه شهرک پیکان شهر در نظر دارند، قرار است واحدهایی با متراژ حدود 80 متر جایگزین واحدهای 45 متری برای ساکنان شهرک شود که البته این مستلزم همکاری و همراهی شهرداری است و باید در قبال این اتفاق خدمات مورد نظر را به مجریان پروژه ارائه کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: مجریان پروژه اعتقاد دارند که باید میزان تراکم افزایش پیدا کند و معادل سرمایه‌گذاری که بخش خصوصی انجام می‌دهد، به آن ها تراکم بدهند و با توجه به این شرایط قرار شد در دو هفته آینده و با بررسی این موضوع در کمیسیون ماده 5 تصمیم‌گیری شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مخالفت شهرداری افزایش تراکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۹۸۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند.

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد، اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است.

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: رکنا

tags # مسکن سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۳ رسید
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است