Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-07@17:18:19 GMT

دستبرد خانم لیسانسه به آرایشگاه‌های زنانه

تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۰۰۱۰۱

دستبرد خانم لیسانسه به آرایشگاه‌های زنانه

زن جوانی که متهم است با دستبرد به آرایشگاه‌های زنانه ۲۰۰‌میلیون تومان سرقت کرده‌است، سرانجام به دام مأموران پلیس افتاد.

به گزارش شریان نیوز، چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره سرقت از مشتریان آرایشگاه‌های معروف زنانه شرق تهران به مأموران کلانتری‌۱۲۶ تهرانپارس گزارش شد.

 
بررسی‌شکایت‌های مطرح شده حکایت از این داشت که همه مشتریان این آرایشگاه‌ها به یک شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند، بنابراین مأموران احتمال دادند که همه سرقت‌ها از طرف یک‌نفر در حال رقم خوردن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شاکیان در توضیح ماجرا گفت: امروز وقت آرایشگاه داشتم و بعد از انجام کارهایم در آرایشگاه پول را حساب کردم و راهی خانه‌ام شدم. ساعتی بعد، اما چند پیامک برایم ارسال شد که نشان می‌داد ۴۰‌میلیون تومان از حسابم برداشت شده‌است. من که تعجب کرده‌بودم خیلی زود به سراغ کیفم رفتم، اما متوجه شدم که کارت عابربانکم از داخل کیفم سرقت شده است. احتمال می‌دهم که کارت من داخل آرایشگاه سرقت شده‌باشد.
در شاخه دیگری از تحقیقات مأموران پلیس با بررسی دوربین‌های مداربسته آرایشگاه‌هایی که ماجرای سرقت‌ها در آن رقم خورده‌بود متوجه شدند که در همگی سرقت‌ها زنی جوان حضور دارد. همچنین مشخص شد که این زن در فرصتی مناسب کیف یا کارت عابربانک زنان را سرقت می‌کند، بنابراین به عنوان مظنون اصلی تحت تعقیب قرار گرفت.   مأموران پلیس همچنین در بررسی حساب‌هایی که از آن برداشت شده‌بود، متوجه شدند که محل برداشت از کارت‌های شاکیان مغازه‌های طلافروشی است. آن‌ها همچنین با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته این مغازه‌ها خریدار طلا را که زنی جوان بود، شناسایی کردند. تحقیقات همچنین نشان داد که خریدار طلا همان زنی است که در جریان سرقت‌ها نقش داشته است.
بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مأموران موفق شدند مخفیگاه زن جوان را حوالی کلانتری شناسایی و دو روز قبل او را بازداشت کنند. زن جوان در اولین بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت: من دارای مدرک کارشناسی هستم و از مدتی قبل بود که تصمیم گرفتم به این شیوه از زنان سرقت کنم و تاکنون موفق به ۲۰‌فقره سرقت شده‌ام.
متهم ۲۷‌ساله توضیح‌داد: من ابتدا آرایشگاه‌های معروف و شلوغ را برای سرقت انتخاب می‌کردم و به بهانه آرایش کردن وارد می‌شدم و کنار میز کار که مشتریان پولشان را حساب می‌کردند منتظر سوژه‌ای مناسب می‌ماندم. وقتی مشتریان پول را حساب می‌کردند رمز عابربانکشان را حفظ می‌کردم و سپس در فرصتی مناسب کیف یا کارت عابربانک‌شان را سرقت می‌کردم و برای برداشت پول راهی طلافروشی‌ها می‌شدم.
سرهنگ مجید عسگری‌نیا، رئیس کلانتری‌۱۲۶ تهرانپارس گفت: ارزش مالی پرونده در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است و تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم در جریان است.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد

سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: یکی از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا اظهار کرد که ار فروشنده ای دوره گرد در مقابل مغازه عرضه گوشت خود یک عدد سنگ چاقو تیز کنی خریداری کرده است .

وی افزود: طبق اظهارات شاکی ، فروشنده دوره گرد به بهانه اینکه دستگاه کارت خوان در خودرو در حال شارژ است کارت بانکی و رمز آن را شاکی اخذ کرده و پس از برداشت ۳ میلیون ریال ، در فرصتی مناسب از کارت بانکی کپی گرفته و بعد از گذشت چند ساعت ، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از کارت قصاب برداشت کرده است .

سرهنگ فدائیان افزود : با هوشمندی و اقدام به موقع مهندسان سایبری پلیس فتا ، با دستور قضایی حساب بانکی مذکور مسدود و وجه به حساب شاکی عودت داده شد.

سرهنگ فدائیان تاکید کرد: کاربران هنگام پرداخت و خرید، خودشان نسبت به کشیدن کارت عابر بانک در دستگاه کارت خوان اقدام و از افشای رمز آن در جمع دیگران خودداری کنند و همچنین برای خرید از فروشگاه‌های معتبر استفاده کرده و از تحویل کارت بانکی به فروشندگان سیار و کیوسک‌های میان راهی بپرهیزند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در انتها از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند .

طبق ماده ۱۳ قانون جرایم رایانه‌ای ، هر گاه فردی به طور غیر مجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان ۲۲ دستگاه موتورسیکلت در تاکستان
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • کشف ۲۷ فقره سرقت در سنندج
  • سارقان اماکن خصوصی و کابل‌های برق در «جاجرم» بازداشت شد
  • دستگیری سارق اماکن خصوصی در اردبیل 
  • هشدار پلیس فتای سمنان درباره فروشنده های دوره گرد
  • دستگیری سارقین طلاجات خانم های مسن کرمانی
  • سنگ چاقو تیز کنی که برای قصاب ۸۰۰ میلیون ریال آب خورد!
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند