Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خاصیت ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای، گردهمایی فعالان گردشگری در کنار یک‌دیگر، مطالبه‌گری آن‌ها از دولت و مراجع قانون‌گذاری و هم‌چنین مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلی گردشگری بوده است. 

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این‌که تاسیس جامعه‌های حرفه‌ای چگونه می‌تواند موجب ارتقای فعالیت‌ها در حوزه‌های مربوطه شود، اظهار کرد: خاصیت ایجاد تشکل‌های حرفه‌ای، گردهمایی فعالان گردشگری در کنار یک‌دیگر، مطالبه‌گری آن‌ها از دولت و مراجع قانون‌گذاری و هم‌چنین مشارکت در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های کلی گردشگری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حقیقت در  کنار الزامات قانونی مکلف شده جهت ساختار سازی تشکل‌های قانونی، بستری است تا افراد شاغل در صنعت گردشگری، مدیریت اجرای امور را نیز به عهده گرفته و خودشان در توسعه گردشگری نقش ایفا نمایند. 

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف پیش‌بینی شده برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور و هم‌چنین آئین‌نامه ایجاد و اصلاح تاسیسات گردشگری مصوب هیات محترم وزیران، در دومین روز از هفته گردشگری، سومین تشکل حرفه‌ای استان تحت عنوان جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان خراسان رضوی با انتخاب هیات مدیره و بازرس و تایید اساسنامه این انجمن در محل اقامتگاه بوم‌گردی ماژان واقع در شاندیز و با حضور بهره‌برداران و نمایندگان اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان شکل گرفت. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: در این مجمع و پس از برگزاری انتخابات، به ترتیب آراء مأخوذه صادق کاظمیان، آزاده زارعی، محمد حسن حسین‌پور، علی احمدی سرخوش رودی و ابوالفضل طبسی به عنوان اعضای اصلی هیأت مدیره انتخاب شدند. هم‌چنین حسن علیپور ریابی به عنوان عضو علی‌البدل و میثم رضایت خرگردی به عنوان بازرس انتخاب شدند. 

بیدخوری بیان کرد: این تشکل به عنوان سومین تشکل حرفه‌ای گردشگری استان و پس از ایجاد جامعه حرفه‌ای هتل‌داران و شرکت‌های گردشگری سلامت استان ایجاد شده و پس از طی تشریفات قانونی و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، با صدور پروانه فعالیت توسط استان، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. 

وی در مورد جوامع مختلف حرفه‌ای دیگر که در دست احداث هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا ایجاد تشکل‌های دیگر مانند هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی و موسسات آموزشی مراحل پایانی خود را طی می‌نمایند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: برابر دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی فعالیت‌های گردشگری که از وزارت‌خانه مجوز فعالیت گرفته باشند، می‌توانند برای خود تشکل حرفه‌ای داشته باشند. 

بیدخوری اضافه کرد: تشکل‌های حرفه‌ای که برابر ماده ۲۵ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری شکل گرفته‌اند، بستری قانونی هستند و  برابر ماده ۱۰۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امور قابل تصدی خود را به این نوع از تشکل‌های حرفه‌ای واگذار نموده است و در حقیقت بخش خصوصی را در واگذاری امور، تفویض اختیارات قانونی و حمایت از همکاران خود جهت احقاق حقوق قانونی یاری نماید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری گردشگري خراسان رضوي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور

مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رئیس‌جمهور اشاره‌ای داشتند که ما آن را درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

 مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جلسه روز کارگر که با حضور رئیس جمهور برگزار شد برخی از نمایندگان تشکل‌ها از رئیس‌جمهور درخواست کردند که تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران مانند گذشته بر عهده شورای عالی کار باشد و این امر به مجلس شورای اسلامی سپرده نشود.

رئیس‌جمهور نیز اشاره‌ای داشتند که ما آنرا درک کرده و از ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ عقب نشینی کردیم و فعلا اراده‌ای برای اصلاح این ماده قانونی نداریم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • گردهمایی فعالان دانشگاهی و استارتاپی برای توسعه هوش مصنوعی
  • افزایش ۳۰ درصدی تعداد تشکل های جامعه کارگری در دولت سیزدهم
  • گردهمایی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز
  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • ارسال نامه پیشنهادی شورای عالی تشکل‌های ورزشی به رئیس جمهور+عکس
  • ایجاد ۲.۵ میلیون شغل در دولت سیزدهم
  • کلاهبردار حرفه‌ای درکنگان دستگیر شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • الجزیره: بستن دفتر ما برای سرپوش گذاشتن بر جنایات صهیونیست است/ ادامه می‌دهیم+ فیلم