Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۰ دانش‌آموز نخبه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امروز ۱۷ مهرماه به همراه روابط عمومی این سازمان از خبرگزاری مهر، بازدید کردند و با خبرنگاران تحریریه و دبیران حوزه‌های مختلف فرهنگ و ادب، هنر، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی... درباره مسائل خبری، پوشش انعکاس وقایع مهم و رویداد بزرگ فرهنگی و اجتماعی صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار هفته ملی کودک؛ آینده را باید ساخت

حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک درباره برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت این هفته گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر سال از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه، به مناسبت روز جهانی کودک هفته ملی کودک برگزار می‌کند، محوریت فعالیت‌ها هفته ملی کودک در کشور کانون است و متولی برگزاری هفته ملی کودک است، امسال شورای سیاست‌گذاری شعار سال را «آینده را باید ساخت» معین کردیم. و امروز که روز پنجم از هفته کودک به حساب می‌آید با موضوع محیط زیست و میراث فرهنگی برنامه‌ها را آغاز کردیم.

دبیر هفته ملی کودک ادامه داد: امسال این اتفاق رخ داد که با مجموعه‌های رسانه‌ای کشور همچنین خبرگزاری شما بازدید داشته باشیم که نوجوانان و دانش‌آموزان فعال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نزدیک با رسانه و حوزه‌های مختلف آن آشنا شوند و خبرگزاری مهر اولین خبرگزاری و رسانه‌ای بود که برای بازدید امروز حضور داشتیم.

رقابت سخت با دیگر رسانه‌های بین‌الملل جهان

محمدحسین دهقان، معاون خبر خبرگزاری مهر در پاسخ به سوال یکی از دانش‌آموزان نخبه که روزنامه تهران‌تایمز تا چه اندازه با دیگر رسانه‌های بین‌المللی جهان می‌تواند رقابت کند، گفت: نباید این امر را نادیده بگیریم که حوزه بین‌الملل در رسانه‌های جهان بسیار گسترده است و بیشتر رسانه‌های خارجی قدمت بسیاری دارند که بخش بین‌المللی خبرگزاری مهر نزدیک ۱۶ سال است که فعالیت دارد و گاها نمی‌توان این‌ها را با یکدیگر قیاس کرد. البته خبرگزاری مهر در میان رسانه‌های دیگر شاید حوزه بین‌الملل قوی‌تری داشته باشد اما نمی‌توان آن را با رسانه‌های بین‌المللی در سطح جهان مقایسه کرد.  

او درباره یکی از رسانه‌های چین گفت که سردبیر آن رسانه اظهار داشته در حوزه بین‌المللی نزدیک به ۱۳هزار نفر خبرنگار دارند پس نتیجه می‌گیریم به این راحتی نمی‌توانیم با آن‌ها رقابت کنیم.

دهقان درباره جذب خبرنگار نوجوان در خبرگزاری و انتشار خبرها کودک و نوجوان در صفحه‌ای جداگانه اظهار کرد: از سوی نوجوانان خیلی تمایلی وجود نداشته است تا بخواهیم برای جذب آنان اقدام کنیم. اما اینکه خبرهای مختص کودک و نوجوان در در صفحه‌ای جداگانه‌ای منتشر کنیم، پیشنهاد خوبی بود که باید به آن فکر کنیم. البته درباره برخی از خبرهای ناگوار باید بگویم که ما در این زمینه هم فعال بودیم اما بعد از مدتی تصمیم گرفتیم که خیلی در این زمینه فعالیت نداشته باشیم و جریانی را با عنوان «خبر خوب» راه‌اندازی کردیم و در سایت انگلیسی هم در این زمینه خبرهایی را منتشر می‌کنیم.

خبرنگار؛ تاثیرگذار در تحولات و جریانات مختلف اجتماعی

معاون خبر خبرگزاری مهر با اشاره به انتشار خبرهای موثق همراه با رفرنس، تصریح کرد: با توجه به اینکه ما به عنوان یک رسانه رسمی در کشور شناخته می‌شویم تمام تلاش و سعی‌مان در این است که خبرهای موثق و با منبع را منتشر کنیم زیرا باید درخصوص تک‌تک خبرهای انتشار یافته پاسخگو باشیم. در نتیجه هر خبری که به عنوان خبرنگار مهر منتشر می‌شود اگر آن خبر ایراد یا خدشه‌ای داشته باشد آن خبرنگار توبیخ می‌شود و نمره منفی خواهد گرفت. در حالی‌که می‌بینیم برخی از سایت‌های غیرمعتبر خبرهای مختلف و بی‌هویت و کذب را منتشر می‌کنند.

دهقان درباره بی‌زمان و بی‌مکان بودن شغل خبرنگاری گفت: شغل خبرنگاری، بسیار سخت و طاقت‌فرسا است اما تاثیرگذاری بالایی در اجتماع دارد و به نوعی خبرنگار روایت‌گر تاریخی است و تاثیری به‌سزایی در تحولات و جریانات اجتماعی دارد. امیدواریم بتوانیم ادامه‌دار راه درست این حوزه باشیم و در آینده نوجوانانی که علاقه و انگیزه وارد شدن به این حوزه را دارند، ببینیم.

همچنین در این دید و بازدید نوجوانان به تماشای فیلمی از فعالیت‌های خبرگزاری مهر و تهران تایمز نشستند.

کد خبر 4741771 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: خبرگزاری مهر هفته ملی کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزنامه تهران تایمز کتاب و کتابخوانی ادبیات اربعین 98 ترجمه بازار نشر معرفی کتاب گردشگری اربعین حسینی انقلاب اسلامی ایران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دفاع مقدس رونمایی کتاب ادبیات جهان دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، پوریا جلالی امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جام باشگاه‌های کتابخوانی باهدف توسعه و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود، اظهار کرد: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: برقراری ارتباط میان نویسندگان و کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتابخوانی، کمک به ترویج، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، توانمندسازی مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با ارائه آموزش‌های استاندارد و مهارتی و به وجود آوردن فضای رقابتی سازنده و مؤثر و تشویق کتاب‌خوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این طرح مربیان باشگاه‌های کتابخوانی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی مجازی علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیارهای انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفت‌وگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

جلالی اضافه کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

کد خبر 749759

دیگر خبرها

  • پایان جشنواره ملی "شعر کودک و نوجوان رضوی" در همدان 
  • پایان جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان + تصویر
  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است
  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • توجه ویژه به آموزش و فرهنگسازی در حوزه ترافیک ضروری است
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد