Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این موکب‌ها از محل نیات موقوفات مرتبط با نیت عزاداری ایام شهادت سید الشهدا امام حسین(ع) دایر شده و از زائران و عزاداران پذیرایی می‌کند.

حجت الاسلام محمد کاروند افزود: موکب اجرای نیت موقوفات اهل سنت در خروجی شهر سنندج به سمت کرمانشاه (میدان جهاد) در حال آماده سازی است و روزانه چهار هزار پرس غذا میان زائران عبوری توزیع می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: منابع مالی این موکب از محل اجرای نیت موقوفات امان الله خان ثانی، حاج محمد تقی معتمد وزیری، میرزا رضا وزیر، ماه رخسار و خانم بزرگ سنندج تامین و هزینه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: همچنین خدمات دیگری همانند اسکان موقت، نمازخانه، خدمات اورژانس، سرویس بهداشتی و وضوخانه در جوار موکب اهل سنت کردستان در میدان جهاد سنندج به زائران اربعین ارائه خواهد شد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به راه اندازی موکب امام خامنه ای (مدظله العالی) در مرز خسروی گفت: این موکب با همکاری استان‌های اردبیل، کرمانشاه و کردستان در مرز خسروی راه اندازی شده و خدمات آن شامل توزیع روزانه ۷ هزار پرس غذا است.

وی با بیان اینکه ۱۰ نفر از کارکنان اوقاف و امور خیریه کردستان به مدت ۱۰ روز  به مرز خسروی اعزام خواهند شد،  افزود: موکب سید الشهدا (ع) بیجار نیز از محل موقوفه الله یار خان در جاده خسرو آباد بیجار ایجاد شده و خدمات آن شامل اطعام، پذیرایی و برپایی نماز جماعت برای زائران است.

وی با اعلام زمانبندی کار مواکب اوقاف و امور خیریه کردستاناظهار داشت: این سه موکب از روز شنبه ۲۰ مهر تا ۳۰ مهر به زائران خدمت رسانی می کنند.

راهپیمایی اربعین، پیاده روی مسلمانان و آزادیخواهان کشورهای مختلف از نقاط مختلف کشور عراق به طرف کربلا به مناسبت اربعین حسینی است.

زائران ایرانی مسیر ۸۰ کیلومتری نجف مقدس تا کربلای معلی را برای پیاده‌روی انتخاب می‌کنند؛ این مسیر به تعداد یک هزار و ۴۵۲ ستون برای راهپیمایان پیش بینی شده که فاصله بین هر ستون ۵۰ متر است.

با متوسط پیاده روی هفت تا هشت ساعت در هر روز، مسیر نجف تا کربلا طی سه تا چهار روز طول می‌کشد.

کردستان با وسعتی معادل ۲۸ هزار و ۸۱۷ کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و ۲۲۷ کیلومتر با کشور عراق مرز دارد؛ این استان در مجموع یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲۹ شهر و هزار و ۷۰۳ روستا ساکن هستند.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موکب اربعین کردستان اطعام اوقاف و امور خیریه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۳۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۱۴۰۳ با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، معاون بهداشت، مدیران ستادی، فوریت‌های پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان تابعه در محل دفتر معاونت توسعه برگزار شد.

بر این اساس در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ از پانزدهم مردادماه سال‌جاری فعالیت دانشگاه علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه با استقرار نیروهای خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.

استقرار ۱۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای در مسیر زائران، یک پایگاه ثابت با ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه، استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه‎‌گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران و مدیریت یکپارچه سازمان‌ها و مؤسسات همکار، بخشی از اقدامات پیش‌بینی‌‎شده دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی پیش‌رو خواهد بود.

کد خبر 6087524

دیگر خبرها

  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • زمان ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی در مرز شلمچه اعلام شد
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه