Web Analytics Made Easy - Statcounter

توسعه پایدار روستایی و عشایری از سال ۵۸ تاکنون، ۸۴ درصد واحدهای احداثی گلستان پی کنی شده است، مساجد مرجع غیر رسمی در حل دعاوی و اختلاف میان مردم، برگزاری رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی در شمال غرب کشور برخی از اخبار سیاسی شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، توسعه پایدار روستایی و عشایری از سال ۵۸ تاکنون، ۸۴ درصد واحدهای احداثی گلستان پی کنی شده است،  مساجد مرجع غیر رسمی در حل دعاوی و اختلاف میان مردم، برگزاری رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی در شمال غرب کشور از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در چهارشنبه هفدهم مهرماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه پایدار روستایی و عشایری از سال ۵۸ تاکنون

«مهدی جمالی نژاد» شب گذشته (سه شنبه 16 مهر ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع توسعه پایدار روستایی و عشایری به مقایسه وضع روستا‌ها و آبادی‌های کشور از سال ۵۸ تاکنون پرداخت و گفت: جمعیت بهره بردار از برق روستایی، به ۹۹ درصد و برخوردار از آب آشامیدنی به ۹۱ درصد رسیده است. در سال ۵۸ حدود چهار هزار و ۳۵۰ آبادی از برق برخوردار بودند که در حال حاضر این رقم به ۵۷ هزار و ۶۲۶ آبادی رسیده و جمعیت بهره بردار از برق روستایی ۱۰ درصد بوده که هم اکنون به ۹۹ درصد رسیده که در این میان جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی روستایی حدود ۳ میلیون و ۲۷۵ هزار نفر است که در حال حاضر رشد ۹۱ درصدی دارد.

 

معاون عمران و توسعه شهری وزیر کشور با بیان اینکه تعداد روستا‌های برخوردار از گاز فقط یک روستا بود که در حال حاضر به بیش از ۳۸ هزار روستا رسیده است، گفت: جمعیت برخوردار از گاز لوله کشی روستایی هم با رشد ۸۶ درصد روبرو شده است و تعداد روستا‌های برخوردار از اینترنت هم ۲۸ هزار و ۱۳۲ روستا است.

 

انسجام مدیریت واحد در اجرای طرح توسعه روستایی به چشم نمی‌خورد

«عباسعلی پور بافرانی» شب گذشته (سه شنبه 16 مهر ماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با موضوع توسعه پایدار روستایی و عشایری گفت: در خصوص اجرای طرح توسعه روستایی، کار‌هایی که انتظار می‌رفت انجام نشد و اقدامات با طرح ارائه شده متفاوت است و در اجرای این طرح انسجام مدیریت واحد به چشم نمی‌خورد.

 

رئیس فراکسیون توسعه روستایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در خصوص نظارت‌های لازم بر اجرای این طرح هم می‌توان گفت: انحرافات زیادی انجام شده است حتی بانک ها، کارت یارانه روستایی را به عنوان ضمانت قبول ندارند.

 

۸۴ درصد واحدهای احداثی گلستان پی کنی شده است

«هادی حق‌شناس» شب گذشته (سه شنبه 16 مهرماه) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره آخرین اقدامات انجام شده برای بازسازی مناطق سیل زده گلستان با اشاره به اینکه 84 درصد واحدهای احداثی پی کنی شده است، گفت: از 7 هزار و 400 واحد 6 هزار و 777 واحد به بانکها معرفی شده اند و مابقی ظرف 10 روز آینده به بانک معرفی می شوند.

 

استاندار گلستان با اشاره به اینکه عملیات اجرایی واحدهای احداثی زودتر از انعقاد با بانک ها شروع شده است، گفت: بانکها نیز قول همکاری سریع تر داده اند.

 

مساجد مرجع غیر رسمی در حل دعاوی و اختلاف میان مردم هستند

«مهدی منصوری سنگری» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد استفاده از ظرفیت مساجد در حل دعاوی در جامعه اسلامی گفت: مساجد می توانند ظرفیت خوبی را در حل اختلافات مردم داشته باشند و وظیفه حل و فصل اختلافات مطروحه میان مردم را عهده دار باشند.

 

 وکیل پایه یک دادگستری افزود: مساجد می توانند به عنوان ان جی او های غیر رسمی در حل دعاوی فعالیت کنند. در آیین دادرسی کیفری در بحث میانجی گری و حل اختلاف نیز موارد جدیدی مطرح شده است. بر همین اساس مساجد می توانند در این زمینه مثمر ثمر باشند.

 

مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: اشخاص مختلف و کارشناسان حقوقی اعم از وکلا و حقوقدانان و کارشناسان حقوقی می توانند با استقرار در مساجد در این زمینه گام های موثری بردارند. در حقیقت می توان گفت مساجد می توانند به عنوان یک مرجع غیر دولتی و غیر رسمی با حضور کارشناسان متخصص در این زمینه و یا حتی مشاوران حل اختلاف در شوراها می توان به خوبی از ظرفیت مساجد استفاده کنند.

 

منصوری در بخش دیگری از این گفت و گو در مورد استفاده از ظرفیت وکلا و حقوقدانان در مساجد و یا بهره گیری از ظرفیت ائمه جماعات در حل دعاوی میان مردم، تصریح کرد: وکلا و یا کارشناسان حقوقی می توانند با حضور در مساجد نقش مهمی داشته باشند و ائمه جمعه می توانند به عنوان افراد غیر حقوقی با آموزش هایی که می گذرانند به عنوان مشاوران حقوقی مانند افرادی که در مشاغل دیگر مشغول کار هستند اما در شوراهای حل اختلاف به عنوان مشاور خدمت می کنند به فعالیت بپردازند. ائمه جماعات نیز می توانند با گذراندن دوره های مختلف و آشنایی با اصول حقوقی با حضور در مساجد در حل اختلافات و حل و فصل موضوع قبل از ارایه پرونده به مراجع قضایی و شبه قضایی موثر باشند.

 

رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی در شمال غرب کشور آغاز شد

رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش با حضور امیر سرلشکر موسوی در شمال غرب کشور آغاز شد.  این رزمایش با حضور یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگرد‌های هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه آغاز شد.

 

آمادگی رزمی، سرعت عمل و تحرک، جابجایی و ارزیابی یگان‌ها با شعار " یک هدف یک گلوله " از اهداف رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش است.

 

ما در قبال کودکان این سرزمین و فردای ایران مسئول هستیم

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در توئیتی با بیان اینکه ما در قبال کودکان این سرزمین و فردای ایران مسئول هستیم، تاکید کرد: سیاست گذاری برای کودکان باید دارای پیوستگی از نهاد خانواده تا نهادهای ثانویه مثل مدرسه، جامعه، نهادهای مدنی و دولت باشد.

 

ربیعی در این توئیت افزود: در روز جهانی کودک به سنت مادر مرحومم که در دعاهایش، از کودکان همه دنیا تا کودکان تمام مسلمانان و ایرانیان و محله و در پایان کودکان خانه کوچک خود یاد می‌کرد، برای تمامی کودکان دنیا و همچنین سرزمین‌مان شادی نشاط و سلامتی آرزومندم.

 

او ادامه داد: ما در قبال کودکان این سرزمین و فردای ایران مسئولیم. کودکان سرمایه‌های بی‌بدیل آینده ایران هستند. کانون سیاست گذاری باید بر حمایت از کودکان در معرض آسیب، دارای فقر غذایی، سلامت کودک، بازماندگی از تحصیل، امنیت روانی و جسمی (جلوگیری از کودک‌آزاری ) متمرکز شود.

 

کشورهای منطقه از سیاست های جنگ طلبانه آمریکا فاصله بگیرند

«شهروزبرزگر» در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به احتمال حمله ترکیه به کردهای سوریه گفت: هر چه کشورهای منطقه ازسیاست های جنگ طلبانه  آمریکا فاصله بگیرند و به سمت سیاست های تنش زای آمریکا نروند به نفع منطقه، سوریه و طرفهای درگیر است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما بارها گفته ایم و بازهم می گویم هرکجا آمریکا ردپای از خود در منطقه جا گذاشته است آنجا به کانون تنش ،جنگ ،خونریزی وآوراگی تبدیل شده است.

 

وی ادامه داد: حضور آمریکا در منطقه چیزی به چیز خشونت برای مردم به ارمغان نداشته است و نتیجه دخالت های آمریکا در تمامی نقاط  جهان به جز خونریزی حاصل دیگری نداشته است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد زائران اربعین حسینی اصفهان شیراز بیرجند اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۰۴۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش

هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌های و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کردند.
در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و... توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • برگزاری آیین پایانی ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در استان بوشهر
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • بلینکن مدعی شد: حماس مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است | اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر
  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش